بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی و کار

کشورهای اروپایی همواره به عنوان بهترین کشورها به منظور مهاجرت برای ایرانیان شناخته شده‌اند. به طور کلی باید گفت که مهاجرت به اروپا در سال‌های اخیر با تقاضای بسیار زیادی روبه‌رو بوده است و دلایل مختلفی را می‌توان برای این موضوع بیان کرد. یکی از مهم‌ترین موارد مربوطب به این موضوع، سهولت بیشتر مهاجرت به این کشورها نسبت به کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا برای ایرانیان است.

طبیعتاً مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت به اروپا باید در نظر بگیریم شامل موارد مختلف هستند. از جمله این موارد باید به گزینه‌های خاصی همچون امکان پیدا کردن کار، تحصیل و سایر گزینه‌های این چنینی اشاره کنیم. اگر قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید ولی هنوز در مورد مقصد نهایی خود تصمیم نگرفته‌اید،‌ توصیه می‌کنیم که ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

چرا مهاجرت به اروپا را انتخاب کنیم؟

نخستین پرسش مهمی که در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی باید به آن اشاره کنیم، ضرورت اصلی این امر است. در واقع بسیار از کاربران عزیز همواره می‌پرسند که چرا باید از بین کشورهای مختلف جهان اولویت خود را کشورهای اروپایی قرار دهیم. برای پاسخ به این موضوع می‌توان به موارد گوناگونی اشاره کرد که هر یک از آن‌ها به نحوی منجر به محبوبیت کشورهای اروپایی برای ایرانیان شده‌اند.

از جمله مهم‌ترین دلایل مربوط به این امر می‌توان به میزان موقعیت‌های شغلی مناسب برای مهاجران خارجی در کشورهای اروپایی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از این کشورها دارای برنامه‌های خاص اقتصادی برای مهاجران خارجی خود هستند و به همین دلیل امکان پیدا کردن یک شغل مناسب برای شما در چنین کشورهایی بالا است. همین امر خود نشان می‌دهد که با مهاجرت به اروپا می‌توانید انتظار دریافت موقعیت کاری متناسب با مهارت‌های خود را داشته باشید.

موردی مهم دیگری که در این رابطه باید حتماً به آن اشاره کنیم، سطح رفاه بالای اکثر کشورهای اروپایی است. کشورهایی همچون آلمان همواره جزو برترین کشورهای جهان از لحاظ رفاه قرار می‌گیرند. این آمار بی‌دلیل نیست. همه آلمانی‌ها می‌توانند از موارد مختلفی همچون تحصیل رایگان بهره‌مند شوند که خود یک شاخصه اصلی در زمینه رفاه به شمار می‌‌آيد.

علاوه بر گزینه‌های گفته شده، نمی‌توان به امنیت بالای این کشورها نیز اشاره نکرد. اکثر کشورهای اروپایی دارای میزان امنیت بالایی هستند. به غیر از بخش اروپای شرقی که معمولاً منازعاتی با کشور روسیه دارند،‌ بخش غربی برای سال‌های متداوم با امنیت بسیار مناسبی به فعالیت خود ادامه داده است. با توجه به این موارد بسیار مهم کاملاً طبیعی است که مهاجرت به اروپا به گزینه اول تمامی مهاجران ایرانی تبدیل شود. حال که با دلایل اصلی این موضوع آشنا شده‌ایم،‌ بهتر است به برخی از بهترین کشورهای اروپایی در این رابطه اشاره کنیم.

مهاجرت به سوئیس

اولین موردی که در زمینه بهترین کشورها برای مهاجرت به اروپا باید به آن اشاره کنیم، کشور سوییس است. این کشور خوش آب و هوا که در دامنه کوه‌های آلپ قرار گرفته در سال‌های اخیر به نخستین گزینه مهاجرتی برای اکثر کاربران ایرانی تبدیل شده است. شاید تصور کنید که مهاجرت به کشور سوییس راهکارهای خاصی ندارد و بسیار دشوار است، اما باید بگوییم که چنین تصوری یک تصور نادرست به شمار می‌آيد.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به سوئیس وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای قوانین منحصر به فرد خود هستند. نخستین گزینه در این زمینه،‌ اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی سوئیس است. به منظور دریافت این ویزا باید از یک دانشگاه سوییسی پذیرش دریافت کرده باشید. ویزای تحصیلی سوئیس معموماً دارای بازه زمانی مشخصی است، اما پس از پایان آن می‌توانید درخواستی را مبنی بر ویزای کاری این کشور ارائه دهید.

در واقع ویزای کاری خود یک راهکار مناسب دیگر جهت مهاجرت به سوییس به شمار می‌آيد. ویزای کاری سوییس از جمله ویزاهای قابل تمدید این کشور است و تا زمانی که با کارفرمای خود یک قرارداد مشخص داشته باشید می‌توان آن را تمدید کرد. گزینه دیگری که در این رابطه باید به آن اشاره کنیم، ویزای سرمایه‌گذاری است. این ویزا به دلیل هزینه‌های بالا چندان مورد استقبال ایرانیان نیست. دو مورد مهم دیگر جهت اخذ اقامت کشور سوییس نیز وجود دارد که عبارت‌اند از ویزای مربوط به ازدواج و ویزای تولد.

به طور کلی می‌توان بیان کرد که کشور سوییس از جمله بهترین کشورهای موجود برای مهاجرت به اروپا محسوب می‌شود. سطح رفاه بسیار بالا، وجود مراکز علمی بزرگی همچون پژوهشگاه بزرگ سرن، امنیت مناسب و همچنین آب و هوای عالی موجب شده‌اند که در سال‌های اخیر شاهد انتخاب شدن این کشور به عنوان بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت باشیم.

مهاجرت به فرانسه

چه کسی است که دوست نداشته باشد به قلب اروپا،‌ فرانسه، مهاجرت نکند؟ کشوری که مهد هنر و عشق اروپایی است و همواره به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت انتخاب می‌شود. وجود مراکز فرهنگی و همچنین علمی مختلف در فرانسه موجب شده است تا بتوان از آن به عنوان یک گزینه مناسب و کاملاً عالی برای مهاجرت به اروپا یاد کرد. باید به این نکته اشاره کنیم که فرانسه به طور تاریخی نیز همواره یکی از انتخاب‌های مهم ایرانیان برای مهاجرت به خارج از کشور بوده است. لیست بلند بالای ایرانیانی که در این کشور به زندگی و یا تحصیل مشغول بوده‌اند خود گواه این موضوع خواهد بود.

از جمله اصلی‌ترین روش‌های موجود به منظور مهاجرت به فرانسه باید به روش‌هایی همچون مهاجرت تحصیلی و همچنین مهاجرت کاری اشاره کنیم. وجود موسسات علمی و آموزشی بسیار گسترده در این کشور یکی از مهم‌ترین دلایلی محسوب می‌شود که موجب شده است تا برترین دانشجویان ایرانی کشور فرانسه را به عنوان اولویت اصلی خود برای مهاجرت به اروپا انتخاب کنند.

علاوه بر این، برخلاف سایر کشورهای اروپایی و حتی کشورهای موجود در آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده آمریکا) دریافت ویزای کاری از فرانسه نسبتاً راحت‌تر است. این کشور هر ساله جاب‌ آفرهای بسیار زیادی را در اختیار مهاجران خارجی قرار می‌دهد که همه واجدان شرایط می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

به طور کلی باید بگوییم که مواردی همچون وجود موقعیت‌های تحصیلی مناسب و همچنین فرصت‌های کاری عالی فرانسه را به یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت به اروپا تبدیل کرده‌اند. مهم‌ترین ضرورت موجود در این زمینه را می‌‌توان نیاز به یادگیری زبان فرانسه دانست. در واقع با یادگیری زبان رسمی این کشور شانس شما در مقابل سایر افراد برای دریافت ویزای فرانسه به شدت افزایش می‌يابد.

مهاجرت به بلژیک

شاید اگر به مساحت کلی بلژیک نگاهی بیندازید تصور کنید که این کشور کوچک گزینه مناسبی برای مهاجرت به اروپا نباشد، اما باید بگوییم که این مورد به طور کامل اشتباه است. اگرچه بلژیک نسبت به سایر کشورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم دارای مساحت بالایی نیست، اما قطعاً نمی‌توان از مهاجرپذیر بودن آن چشم‌پوشی کرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به بلژيک، سطح رفاه بالای این کشور محسوب می‌شود. بلژيک پس از جنگ جهانی دوم همواره در بین ده کشور اول جهان در زمینه سطح رفاه قرار گرفته است. مهم‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان مواردی همچون برخورداری از سیستم درمانی رایگان و همچنین سرانه درآمد بالای کلیه مردم دانست. ترکیب این موارد موجب شده تا بلژیک به یک انتخاب عالی برای مهاجرت به اروپا تبدیل گردد.

مهاجرت به آلمان

نمی‌توان از بهترین کشورهای موجود برای مهاجرت به اروپا صحبت کرد، اما نامی از آلمان نیاورد. همانطور که همه ما می‌دانیم، آلمان در سال‌های اخیر به گزینه نخست اکثر ایرانیان برای مهاجرت به خارج از کشور در هر حوزه‌ای تبدیل شده است.

تفاوتی ندارد که قصد دارید مهاجرت کاری داشته باشید یا مهاجرت تحصیلی، زیرا در هر صورت آلمان یک گزینه عالی برای همه افراد محسوب می‌شود. میزان رضایت مهاجران در این کشور به حدی بالا است که از آلمان به عنوان کشور مهاجران نیز یاد می‌کنند. وجود مهاجران بسیار زیادی از ایرانیان، عراق، افغانستان و سایر کشورهای حاضر در خاورمیانه خود گواه این موضوع است.

مهاجرت به آلمان معمولاً از سه طریق تحصیل، کار و پناهندگی صورت می‌گیرد. البته، در بین این سه روش، روش پناهندگی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌گردد، زیرا احتمال شکست آن به شکل بیش از اندازه‌ای بالا است. در ثانی،‌ تا زمانی که روش‌های ساده‌تری همچون دریافت ویزای تحصیلی و یا کاری وجود دارد چرا باید به سراغ این راهکار برای مهاجرت به اروپا برویم. به طور کلی باید بیان کرد که کشور آلمان همواره از طرفداران جذب مهاجران خارجی بوده است و به همین دلیل از اصلی‌ترین گزینه‌های مربوط به مهاجرت به اروپا شناخته می‌شود. با انتخاب این کشور، شما نیز می‌توانید مانند طیف عظیمی از ایرانیان حاضر در آلمان، طعم رفاه و آزادی را بچشید.

مهاجرت به انگلستان

اگرچه مهاجرت به انگلستان نسبت به سایر مواردی که به آ‌ن‌ها اشاره کردیم کمی گران‌تر خواهد بود، اما نمی‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود جهت مهاجرت به اروپا چشم‌پوشی کرد. عمده روش‌های مهاجرت به این کشور عبارت‌اند از روش مهاجرت تحصیلی و همچنین روش مهاجرت به صورت سرمایه‌گذاری.

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب انگلستان به عنوان کشور اصلی برای مهاجرت به خارج از کشور، عدم نیاز به یادگیری زبان دیگری به غیر از زبان انگلیسی است. اگر با این زبان به خوبی آشنایی دارید، کار راحتی را برای مهاجرت به این کشور در پیش خواهید داشت.

ضرورت استفاده از موسسات مهاجرتی

ضرورت استفاده از موسسات مهاجرتی

حال که به مهم‌ترین کشورهای موجود برای مهاجرت به اروپا اشاره کردیم، این پرسش به میان می‌آيد که چطور می‌توان شانس خود را در زمینه دریافت اقامت کشورهای مدنظر به شکل مناسبی بهبود ببخشید؟ پاسخ به این پرسش در بهره‌گیری از موسسات مهاجرتی نهفته است. یک موسسه مهاجرتی معتبر می‌تواند برگ برنده شما عزیزان برای مهاجرت به کشورهای مختلف اروپایی باشد.

اگرچه امکان پیگیری روند مهاجرت به شکل شخصی وجود دارد، اما به دلیل پیچیدگی‌های بسیار زیاد قانونی در این زمینه، شانس پیروزی کیس یا پرونده شما در این رابطه به شدت کم است. در واقع بدون بهره‌گیری از موسسات مهاجرتی حتی بهترین کیس‌ها نیز ممکن است به طور کامل ریجکت شوند. این امر خود نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای انتخاب یک موسسه مناسب در این زمینه است.

نباید فراموش کنیم که قوانین مهاجرت به کشورهای اروپایی روز به روز در حال تغییر است. طبیعتاً افراد عادی نمی‌توانند به خوبی با این تغییرات کنار بیایند و همه آن‌ها را در خاطر خود داشته باشند. این در حالی است که موسسات مهاجرتی به علت ماهیت خاص خود تمامی قوانین مشخص در این حوزه را می‌شناسند و به همین دلیل می‌توانند پرونده مهاجرتی شما عزیزان را بدون مشکل خاصی پیش ببرند.

به همین دلیل است که در کلیه روش‌های مهاجرتی،‌ همواره توصیه می‌شود که اولین انتخاب شما عزیزان بهره‌گیری از خدمات چنین موسساتی باشد. مهم نیست که قصد دارید با چه روش خاصی به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید، زیرا در هر صورت مهاجرت به اروپا با بهره‌گیری از خدمات چنین موسساتی بیش از پیش راحت‌ خواهد شد. البته این امر تنها زمانی صحت دارد که به سراغ یک موسسه معتبر و کاملاً مجرب در این زمینه بروید. در واقع انتخاب یک موسسه معتبر برای مهاجرت به اروپا خود یک موضوع اساسی به شمار می‌آيد که باید به طور کامل به آن توجه داشته باشید.

سخن پایانی

مهاجرت به اروپا در سال‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است. وجود امکانات مناسب و همچنین موقعیت‌های شغلی و تحصیلی عالی در این کشورها منجر به آن شده که بسیاری از ایرانیان این کشورها را به عنوان مقصد نهایی خود برای مهاجرت انتخاب کنند. کشورهای مهمی همچون آلمان، فرانسه و انگلستان همواره در صدر لیست این کشورها قرار می‌گیرند.

همان‌طور که در طول متن گفته شد،‌ هر یک از این کشورها دارای قوانین مهاجرتی خاص خود هستند که باید حتماً از آن‌ها تبعیت کنید. در واقع بدون شناخت و درک جدیدترین قوانین مهاجرتی مربوط به هر یک از کشورهای اروپایی، شانس شما برای دریافت اقامت در این کشورها به شکل فجیعی کاهش پیدا می‌کند.

البته این قوانین و مقررات نباید موجب ایجاد استرس در شما شوند، چرا که با رعایت کردن آن‌ها، این خود شما هستید که شاهد تسهیل شدن فرایند مهاجرت به اروپا خواهید بود. بهترین روش برای انجام این کار نیز بهره‌گیری از خدمات موسسات مهاجرتی مجرب است. این موسسات مهاجرتی با بهره‌گیری از دانش و اطلاعات خاص خود می‌توانند به طور کامل به شما عزیزان در این زمینه یاری کنند و کلیه اطلاعات موردنیازتان را در اختیار شما قرار دهند. با انتخاب یک موسسه مناسب در چنین شرایطی می‌توانید شانس دریافت اقامت از کشورهای مذبور را چندین برابر کنید!

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی