خرید پمپ بنزین در کانادا

خرید پمپ بنزین در کانادا

کانادا به دلیل موقعیت خاصی که در جهان دارد؛ به‌ عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و ادامه زندگی مخصوصاً برای ایرانیان شناخته می‌شود. در واقع جامعه ایرانیان ساکن در این کشور را باید نخبه، هدفمند و متخصص دانست؛ زیرا اعضای این جامعه کوچک به روش‌های مختلفی مانند تحصیلی، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، نیروی متخصص کار ماهر و… راهی این کشور شدند و به تنهایی می‌توانند یک ایالت را اداره کنند.

در میان روش‌های مختلفی که تازه‌واردان برای کسب‌ درآمد می‌توانند سراغ آن بروند باید به خرید پمپ بنزین در کانادا اشاره کرد؛ که یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا برای ایرانیان مهاجر و تازه‌وارد است، پس در ادامه این مقاله همراه آتلانتیک 724 باشید، تا اطلاعات بیشتری درباره با این سرمایه‌گذاری موفق و پرسود خرید پمپ بنزین در کشور کانادا کسب کنید.

‌شرایط خرید پمپ بنزین در کانادا

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که شرایط خرید پمپ بنزین در کانادا چیست؛ همان‌طور که اشاره کردیم، خرید پمپ بنزین یک روش سرمایه‌گذاری در کانادا است که هم بعد از ورود به کشور و هم به‌ عنوان شرطی برای درخواست مهاجرت به کانادا می‌توانید روی آن حساب باز کرده و درخواست اقامت داشته باشید، منتها باید واجد چند شرط اصلی به ‌عنوان متقاضی سرمایه‌گذار در کانادا باشید.

  1. در شرایط اول شما باید به ‌عنوان متقاضی سرمایه‌گذاری حتماً بودجه و سرمایه لازم را داشته و بتوانید این مسئله را از طریق تمکن مالی، اسناد و دارایی‌های خود ثابت کنید. در واقع شما باید نشان دهید که سرمایه شما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در کشوری غیر از وطن خود کافی است.
  2. در شرایط دوم، شما باید سوابق شغلی در سطح مدیر یا مدیر ارشد را در رزومه کاری خود داشته باشید. البته این سابقه شغلی باید حتماً تایید شود تا دولت فدرال هم برای راه‌اندازی و اداره یک جایگاه سوخت به شما اعتماد کند.
  3. تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی (برای استان‌های فرانسوی ‌زبان) شرط بعدی است که از طریق شرکت در آزمون‌ها و ارائه مدرک قابل‌ اثبات است.
تدوین طرح کسب‌وکار برای خرید پمپ بنزین در کانادا

تدوین طرح کسب‌وکار برای خرید پمپ بنزین در کانادا

در قدم اول و پیش از درخواست اخذ اقامت کانادا از طریق خرید پمپ بنزین باید یک بیزینس پلن پیشنهادی را برای پرونده آماده کنید تا بر اساس آن، سفارت درمورد پرونده شما تصمیم گرفته و در صورتی که این پیشنهاد را سودآور بشمارد، ویزای شما را صادر می‌کند.

در این بیزینس پلن ابتدا باید مکان پیشنهادی برای پمپ بنزین را عنوان کنید. این مکان باید در دسترس عموم باشد و بعد از آن تمامی هزینه‌های مرتبط و راه‌اندازی جایگاه مانند خرید یا اجاره مکان مربوطه، خرید تجهیزات پمپ بنزین، تجهیزات فروشگاه‌های متصل به پمپ بنزین باید در بیزینس پلن ذکر شود تا به نوعی توجیه هدف شما از این سرمایه‌گذاری باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بودجه کلی که برای خرید پمپ بنزین در اختیارتان است را در این برنامه تجاری بیان کنید و بعد از محاسبه و برآورد تمامی هزینه‌ها، در انتها اشاره‌ای هم به روش‌های تبلیغات و بازاریابی جایگاه داشته باشید. با این حساب یک بیزینس پلان موفق برای خرید پمپ بنزین در کانادا باید حتماً دارای چهار المان اصلی زیر باشد:

  • استراتژی تبلیغات و بازاریابی
  • مکان پیشنهادی برای راه‌اندازی پمپ بنزین
  • بودجه نهایی و برآورد هزینه‌های راه‌اندازی و مالیاتی
  • معرفی نیروهای متخصص جایگاه و میزان حقوق پرداختی

لازم به ذکر است که، برای هر پمپ بنزین، مخازن سوخت مهم‌ترین رکن راه‌اندازی جایگاه هستند و بدون این مخازن امکان تعطیلی جایگاه وجود دارد، به همین خاطر برای دسترسی به این مخازن سوخت باید به چند نکته مهم و اساسی مانند شناسایی مالک مخازن سوخت، شرایط اجاره‌نامه زمین برای راه‌اندازی جایگاه، خرید تجهیزات، سلامت تجهیزات جایگاه و عمر مفید آن‌ها توجه داشته باشید.

میزان سرمایه لازم برای خرید پمپ بنزین در کانادا چقدر است؟

میزان سرمایه لازم برای خرید پمپ بنزین در کانادا چقدر است؟

هزینه راه‌اندازی جایگاه سوخت و پمپ بنزین در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است. به ‌صورت تقریبی شما می‌توانید از 800 هزار دلار تا 7 میلیون دلار کانادا در استان‌های مختلف این کشور برای تاسیس جایگاه سوخت سرمایه‌گذاری کنید.

به این ترتیب هزینه خرید پمپ بنزین در استان‌های مختلف کانادا به شرح زیر می‌باشد:

  • 6 میلیون دلار برای استان انتاریو با سودآوری بسیار بالا
  • 200 هزار دلار تا 3 میلیون دلار برای استان کبک
  • 5/1 تا 3 میلیون دلار برای استان بریتیش کلمبیا
  • 4 تا 5 میلیون دلار برای استان ساسکاچوان
  • 750 هزار دلار تا 3 میلیون دلار برای استان آلبرتا
  • از 300 تا 500 هزار دلار برای استان نوااسکوشیا
  • 900 هزار دلار تا 5/1 میلیون دلار برای نیوبرانزویک

قابل توجه سرمایه‌گذاران، برای جزایر پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور کانادا قیمت خاصی برای خرید پمپ بنزین مطرح نشده است. زیرا این استان‌ها فرصت خوبی را به سرمایه‌گذاران مهاجر ایرانی نداده‌اند و از این‎رو برای راه‌اندازی جایگاه سوخت مقاصد مناسبی نیستند.

مجوزهای لازم برای خرید و راه‌اندازی پمپ بنزین در کانادا

طبق توضیح بیان شده، شرط اول برای خرید پمپ بنزین در کانادا داشتن سرمایه لازم است و بعد انتخاب محل و مکانی مناسب است که دسترسی آن برای تمام عموم راحت باشد. اگر بیزینس پلن و بودجه شما آماده شده و مکان مورد‌نظر جایگاه سوخت را مشخص کردید، حال نوبت دریافت مجوز از دولت کانادا است. هزینه دریافت این مجوز  بسته به فدرالی بودن، استقلال و… از استانی به استان دیگر متفاوت است.

بعد از پرداخت هزینه مجوز باید منتظر صدور آن باشید و متعهد شوید که سالانه هزینه مالیات را می‌پردازید؛ در غیر این صورت جایگاه سوخت شما تعطیل می‌شود. زمانی که محل منتخب شما بر اساس مواردی مانند دسترسی عموم مردم، مخازن سوخت و آب و برق ارزیابی و تایید شد،  و همچین مجوز دولت نیز صادر شد؛ حال وقت و زمان بستن قرارداد با شرکت‌های نفتی و شروع فاز عملی جایگاه سوخت است.

درآمد و سود پمپ بنزین‌ها در کانادا

برای برآورد درآمد و سود پمپ بنزین در کانادا باید به استانی که قصد راه‌اندازی جایگاه در آن را دارید، توجه کنید. مثلاً بیان کردیم که منطقه‌ای مانند جزایر پرنس ادوراد انتخاب خوبی برای تاسیس پمپ بنزین نیست و سود زیادی ندارد. علاوه‌بر استان، عواملی دیگر همچون موارد ذکر شده همگی در میزان سود‌دهی جایگاه موثر هستند:

  • سطح رقابت با پمپ بنزین‌های اطراف
  • استراتژی بازاریابی و روش‌های تبلیغاتی
  • فروشگاه متصل به جایگاه و امکاناتی که برای شهروندان دارد

به همین خاطر رقم دقیقی را نمی‌توانیم مشخص کنیم؛ اما به‌صورت کلی و میانگین، درآمد جایگاه سوخت در کانادا از 35 تا 150 هزار دلار در سال برآورد شده است. حالا اگر بعد از مدتی جایگاه را توسعه داده و امکانات دیگری مانند کارواش، خدمات تعمیر خودرو، آپاراتی و… را به آن اضافه کنید، سود و درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

ریسک‌های خرید پمپ بنزین در کانادا

ریسک‌های خرید پمپ بنزین در کانادا

با این توضیحات، به نظر شما خرید پمپ بنزین و راه‌اندازی جایگاه سوخت در کانادا چه ریسک‌هایی دارد؟

قاعدتاً خرید پمپ بنزین هم مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، ریسک‌های مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر هم گفتیم در انتخاب محل جایگاه سوخت حتماً تحقیق و دقت کرده و با متخصصان مشورت کنید، زیرا باید بر اساس چشم‌انداز بلندمدت محل جایگاه را انتخاب کرده و منطقه پیشنهادی را از لحاظ توسعه شهری، رشد و پیشرفت، ازدحام جمعیت و توجه شهروندان به منطقه و فاکتورهای دیگر مورد بررسی قرار دهید.

علاوه‌بر این موارد، با توجه با سال‌های اخیر موارد زیر نمونه‌ای از مهمترین ریسک‌ها خرید پمپ بنزین در کانادا هستند:

  • توجه به آلودگی محیط‌زیست
  • عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی
  • جایگزین کردن انرژی تجدیدپذیر
  • استفاده از ماشین برقی

نکات مهم در خرید پمپ بنزین در کانادا

حالا که با کلیات خرید پمپ بنزین در کانادا آشنا شدید، بهتر است با نگاهی به نکات مهم در هنگام خرید پمپ بنزین، موفقیت و عملکرد آن را تضمین کنیم.

اولین و مهم‌ترین نکته مشخص کردن مقیاس کارتان است تا بتوانید بر اساس آن برای تعداد کارمندان و حدود بودجه‌ برنامه‌ریزی کنید. بعد از مشخص کردن مقیاس کار حتماً به موقعیت منطقه، امکان توسعه شهری در بلندمدت، امکان افزایش جمعیت در منطقه و استقبال دیگر شهروندان و البته جمعیت فعلی توجه کنید تا بتوانید از رقبا پیشی گرفته و برای بازاریابی‌ خود استراتژی بهتری بچینید.

توجه به امنیت منطقه، میزان جرم و جنایت اطراف بر اساس آمارهای رسمی مانند دزدی ماشین، فاصله با نزدیک‌ترین جایگاه سوخت، امکان بستن قرارداد طولانی‌مدت با شرکت‌های نفتی برای تامین سوخت مورد‌نیاز، امکان اجاره طولانی‌مدت محل جایگاه از دیگر مواردی است که باید حتماً به آن‌ها توجه کنید.

روند امور اداری خرید بیزینس در کانادا (پمپ بنزین) چقدر طول می‌کشد؟

برای شروع پرونده، باید سراغ متخصصین و مشاوران مطرح این حوزه مانند تیم آتلانتیک 724 رفته تا در مورد پیش‌نویس طرح تجاری و جمع‌آوری مدارک شما را راهنمایی کنند. در این مدت باید روی برآورد هزینه و انتخاب محل مناسب برای جایگاه، تحقیق و برنامه‌ریزی کنید تا نوبت تکمیل درخواست یعنی درخواست LMIA شود. فرایند این درخواست بین دو تا سه ماه زمان‌بر است و در نهایت مجوز لازم صادر می‎شود.

اگر بودجه شما حاضر باشد، در نهایت برای بررسی و تهیه پیش‌نویس تجاری هم یک ماه زمان نیاز دارید که در کنار همه این موارد باید برای جمع‌آوری و ترجمه مدارک، تکمیل فرم‌های مربوطه، آپلود فرم‌ها در سایت و… هم زمان و هزینه لازم را کنار بگذارید.

در این مورد برای صفر تا صد پرونده می‌توانید روی کمک تیم آتلانتیک 724 حساب کرده و از ابتدای مسیر گام‌های مطمئنی را بردارید تا به نتایج مثبتی دست پیدا کنید. برای راهنمایی و مشاوره بیشتر تماس حاصل کنید.

سؤالات متداول

  1. آیا با خرید جایگاه سوخت در کانادا می‌توانیم درخواست اقامت دائم داشته باشیم؟

خیر؛ در حال حاضر با سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی جایگاه سوخت امکان درخواست اقامت دائم کانادا وجود ندارد.

  1. برای خرید پمپ بنزین در کانادا باید درخواست ویزای کار بدهیم؟

خیر، ویزای درخواستی شما برای خرید و راه‌اندازی جایگاه سوخت در کانادا، ویزای کارآفرینی است؛ که پیش‎نیاز آن ارائه بیزینس پلن، سرمایه لازم و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی است.

  1. نرخ هر لیتر بنزین در کانادا چقدر است؟

در حال حاضر  (سپتامبر 2023) قیمت هر لیتر بنزین 87/1 دلار کانادا است و احتمال افزایش قیمت در آینده نیز وجود دارد.

  1. آیا برای خرید پمپ بنزین، دولت از متقاضیان حمایت می‌کند؟

پمپ بنزین در کانادا در رده کسب‌وکار مستقل است، با حق امتیاز کسب‌وکار فرانچایز یا مستقل، این بیزینس‌ها از طرف هیچ تأمین‌کننده ملی و دولتی پشتیبانی و حمایت نمی‎شود.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی