مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

کانادا برای جذب کارآفرینان، با آمریکا رقابت می‌کند!

کانادا بر سر جذب مهاجران کارآفرین از طریق ویزای استارتاپ، با آمریکا رقابت می کند.

بنا به گزارش مجله مطرح امریکایی Forbes در زمینه تجارت، کانادا با طرح ویزای استارت آپ، در جهت جلب کارآفرینان مهاجر، نسبت به امریکا بهتر عمل نموده است.

آمی فلدمن، سردبیر ارشد مجله Forbes در هفته گذشته نوشت «امریکا سال‌ها جهت راه‌اندازی ویزای استارتاپ برای کارآفرینان مهاجر تلاش کرد اما موفق نشد، این در حالی است که کانادا، نظیر انگلستان و سنگاپور، جزو بیست و چهار کشوری، است که این ایده را اجرا نموده و اکنون به جذب این گروه مشغول است».

او نوشت «طرح ویزای استارتاپ کانادا، در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک برنامه آزمایشی پنج ساله شروع شد و در سال ۲۰۱۸ تثبیت گردید. از زمان راه‌اندازی این طرح، کارآفرینان خارجی با ارائه ۲۰۰ استارتاپ، مقیم کانادا شدند».

«از جمله روایات موفقیت این طرح: ApplyBoard، یونیکورن جدید Edtech، که توسط برادران ایرانی مارتین، مَسی و متی بصیری تاسیس شد که برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرده بودند و اکنون بیش از ۵۰۰ نفر را به استخدام خود درآورده‌اند.»

Ottawa در راستای تلاش برای ارتقاء اقتصاد کانادا، پذیرای آن دسته از اتباع خارجی است که استعداد کارآفرینی دارند و به دنبال اقامت دائم کانادا با طرح ویزای استارتاپ می‌باشند.

مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، در هفته گذشته توئیت کرد «به نزدیک شدن به پایان همه‌گیری، پیام واضحی که ما با طرح ویزای استارتاپ منتشر می‌کنیم، این است که مسیر کانادا برای تجارت باز است».

وزیر سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگان کانادا (IRCC) نیز در یک توئیت مرتبط نوشت اقدامات کشور برای جذب دانشجویان بین‌المللی، که از طریق مجوزهای تحصیلی انجام می‌شود، نیز در جهت ارتقاء اقتصاد کانادا صورت می‌پذیرد.

وزیر مهاجرت توئیت کرد «بدون شک، کانادا با جذب دانشجویان بین‌المللی در رشد اقتصادی و اشتغال تقویت خواهد شد و حداقل برخی از آنان به موسسان فناوری و صاحبان کسب و کار تبدیل خواهند گردید».

فلدمن چنین می‌نویسد که استقبال آزادانه کانادا از کارآفرینان مهاجر، موجب تمایز قابل توجه آن نسبت به رویکرد اتخاذ شده در خطه ورای مرز جنوبی آن [امریکا] شده است «که باعث می‌شود موسسان اصالتاً خارجی برای انطباق با قوانین پیچیده مهاجرت آن کشور از هفت خان رستم عبور کنند».

افزایش محبوبیت ویزای استارتاپ

طرح ویزای استارتاپ، به سرعت در حال مشهور شدن است. در سال ۲۰۱۹، مجموع درخواست‌های تایید شده برای اقامت دائم به ۵۱۰ رسید که نسبت به سال ۲۰۱۸ با تعداد ۲۵۰، دو برابر بود. این ارقام تا پنج سال قبل از همه‌گیری ویروس کرونا به شکل پایا در حال افزایش بود.

سه نوع سرمایه‌گذار بخش خصوصی، در طرح ویزای استارتاپ کانادا عبارتند از: سرمایه‌گذار فرشته، سرمایه‌گذار خطرپذیر و مراکز رشد کسب و کارها. یک طرح خطرپذیر باید حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار در یک کسب و کار مقدماتی سرمایه‌گذاری داشته باشد.

نامزدها همچنین می‌توانند با دو یا چند تعهد سرمایه‌گذاری خطرپذیر به مبلغ تجمعی ۲۰۰۰۰۰ دلار، تایید صلاحیت شوند.

تایید صلاحیت نامزدها، با دو یا چند سرمایه‌گذاری از گروه‌های سرمایه‌گذاری فرشته به مبلغ تجمعی ۷۵۰۰۰ دلار، نیز امکان‌پذیر است. یک مرکز رشد کسب و کار باید متقاضی را در طرح رشد کسب و کار خود پذیرش کند. این بستگی به تصمیم سرمایه‌گذار مهاجر دارد که طرحی پایدار با امکان موفقیت ارائه دهد که با الزامات راستی‌آزمایی نهادهای تعیین شده تحت تایید دولت، همخوانی داشته باشد.

این امر اغلب با کمک مشاوران کسب و کارها در اکوسیستم استارتاپ کانادا و نظارت وکلای تجاری مجرب در بحث مهاجرت انجام می‌شود که می‌توانند مطابقت کسب و کار یک استارتاپ با تمام قوانین لازم صنعتی را تضمین کنند.

نامزدهایی که برای طرح ویزای استارتاپ اقدام می‌کنند، قبل از اینکه درخواست اقامت دائم آنها نهایی شود، می‌توانند ابتدا با ویزای کار کانادا، تایید شده از سرمایه‌گذار تعیین شده کانادایی خود، به این کشور بیایند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *