آیا می توان بدون مجوز کار در کانادا مشغول به کار شد؟

آیا می توان بدون مجوز کار در کانادا مشغول به کار شد؟

امروزه در بسیاری از موارد، بازدیدکنندگان خارجی که متقاضی فرصت‌های شغلی در کانادا هستند، می‌توانند با داشتن ویزای کار کانادا و بدون داشتن مجوز کار، در این کشور مشغول به فعالیت شوند.

کانادا یکی از بزرگترین کشورهای اقتصادی جهان می‌باشد که هر ساله هزاران متقاضیان و کارگران موقت خارجی را به خود جذب می‌کند؛ به گونه‌ای که سالیانه افراد بسیاری سعی در مهاجرت به کانادا از طریق کار را دارند.

این کشور با داشتن بازار بین‌المللی متمرکز بر اقتصاد و به عنوان عضوی از سازمان همکاری اقتصادی (OECD)، گروه ۷ (G7) و همچنین امضا کننده توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA)، همواره در تلاش است تا با کمک این تجارت، پذیرای بازدیدکنندگان و متقاضیان مشاغل بین‌المللی در سفرهای کاری به کانادا، باشد.

با توجه به ماهیت کار و همچنین تابعیت (ملیت) فرد، برخی از متقاضیان مشاغل در کانادا می‌توانند بدون نیاز به مجوز کار در کانادا، جهت انجام دادن فعالیت‌های تجاری، وارد این کشور شوند.

در واقع متقاضیان مشاغل در کانادا در صورت داشتن شرایط خاصی می‌توانند بدون داشتن مجوز کار در کانادا مشغول به کار شوند.

شرایط کار بدون مجوز کار در کانادا:

  • قصد اقامت و ماندن کمتر از شش ماه را دارند.
  • نمی‌خواهند وارد بازار کار کانادا شوند.
  • محل اصلی تجارت و منبع درآمد و سود در خارج از کانادا است.
  • از اسنادی برخوردارند که درخواست آنها را تأیید می‌کنند.
  • و همچنین از تمامی شرایط ورود به کانادا (همچون داشتن گذرنامه‌ای معتبر، پول کافی جهت اقامت کانادا، گواهی سلامت و عدم سو پیشینه و …) برخوردارند.

دلایل پذیرش کارگران خارجی به عنوان متقاضیان مشاغل در کانادا:

  • شرکت در جلسات تجاری، کنفرانس‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و…
  • خرید کالاها یا خدمات کانادایی به نمایندگی از یک نهاد خارجی
  • سفارش کالا یا خدمات
  • ارائه خدمات پس از فروش، به استثنای صنایع دستی در تجارت ساخت و ساز.
  • آموزش توسط یک شرکت کانادایی برای کار در خارج از کشور
  • آموزش کارکنان شرکت تابعه کانادایی از یک شرکت خارجی.

همچنین متقاضیان و بازدیدکنندگان مشاغل به کانادا ممکن است به ویزای اقامت موقت (TRV) یا جواز سفر الکترونیکی (ETA) نیاز داشته باشند.

این مهم است که به تجارت بین‌المللی اجازه دهید تا در کانادا تجارت خود را به موفقیت اقتصادی خود ادامه دهد. به طور مشابه، کشورهایی که دارای توافق‌نامه‌های تجاری قوی و مشارکت اقتصادی با کانادا هستند، به طور کلی به بازدیدکنندگان مشاغل کانادایی اجازه می‌دهند که هر چه سریع‌تر به کشورهای خود وارد شوند. انتقام ویزا یک جنبه مهم از چشم‌اندازهای تجاری و موفقیت اقتصادی کانادا است.

در واقع اجازه کسب و کار بین‌المللی در کانادا ضمن ایجاد موفقیت اقتصادی این کشور در تجارت در کانادا نیز نقش بسزایی دارد. به طور کلی کشورهایی که دارای توافق‌نامه‌های تجاری و مشارکت اقتصادی با کانادا هستند به بازدیدکنندگان مشاغل مورد نیاز کانادا این اجازه را می‌دهند تا هرچه سریع‌تر و راحت‌تر به کشورهای خود وارد شوند.

بازگشت ویزا یکی از مهم‌ترین چشم اندازهای تجاری و موفقیت اقتصادی کانادا محسوب می‌شود.

کار بدون مجوز کار در کانادا

خدمات پس از فروش یا اجاره‌نامه

از آن جایی که نگهداری و سرویس‌دهی فردی، نظارت بر نصب‌کننده‌ها و راه‌اندازی و آزمایش تجهیزات تجاری یا صنعتی (از جمله نرم افزار رایانه) به عنوان بازدیدکننده در تجارت در نظر گرفته می‌شود، ممکن است نیاز به مجوز کار کانادا نداشته باشید.

راه‌اندازی شامل نصب دستی نیست که معمولاً توسط مشاغل ساختمانی مانند برق یا اتصالات لوله انجام شود.

این شرط همچنین در مورد افرادی که به دنبال ورود به تعمیر یا خرید تجهیزات (تجهیزات تخصصی خریداری شده یا اجاره ای) در خارج از کانادا هستند، صدق می‌کند؛ مشروط بر این شرط که این خدمات بخشی از توافق‌نامه فروش اصلی، تمدید اجاره‌نامه، ضمانت‌نامه یا قرارداد خدمات باشد.

خدمات پس از فروش و اجاره همچنین شامل مواردی از قبیل قرارداد فروش یا اجاره‌نامه یا سفارش خرید برای ارتقاء نرم‌افزار برای کار با تجهیزات پیش فروش یا اجاره می‌شود. شخصی که برای نصب، پیکربندی یا آموزش نرم‌افزار به روز شده به کانادا می‌آید، ممکن است بازدیدکننده محسوب شود.

قرارداد فروش یا اجاره و یا سفارش خرید برای نرم افزار به روز شده، به عنوان قراردادی جدید برای یک محصول جدید است.

لطفا توجه داشته باشید که صنایع دستی و کارهای دست‌ساز مشمول این ماده نیست.

ضمانت‌نامه یا توافق‌نامه خدمات

برای توافق‌نامه‌های ضمانت‌نامه یا خدمات، قراردادها باید به عنوان بخشی از موافقت‌نامه‌های اصلی فروش، اجاره‌نامه یا اجاره‌نامه مورد مذاکره قرار گیرند و یا به توافق‌نامه اصلی تمدید شوند تا شهروندان و کارگران خارجی به عنوان متقاضیان در تجارت در نظر گرفته شوند.

قراردادهای خدماتی که پس از امضای قرارداد فروش یا اجاره نامه با اشخاص ثالث مذاکره می‌شوند، تحت پوشش این ماده نیستند. در جاهایی که کار در کانادا تضمین نشده باشد (تحت ضمانت نباشد)، به طور کلی اجازه کار و ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) لازم است.

افرادی که به مجوز کار در کانادا نیاز دارند

در صورتی که کارفرمای کانادایی به صورت مستقیم با یک شرکت غیر کانادایی قرارداد بسته باشد، کارمند شرکت خارجی که انجام دهنده خدمات این شرکت کانادایی می‌باشد، نیازمند به داشتن مجوز کار کانادایی است. این وضعیت بیشتر طبق شرایط توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) اتفاق می‌افتد.

در واقع به دلیل دریافت نکردن پاداش به طور مستقیم از سوی یک منبع کانادایی، ارائه‌دهنده خدمات نمی‌تواند یک بازدید‌کننده تجاری باشد.

از آنجایی که این قرارداد بین شرکت کانادایی و کارفرمای خارجی بسته شده است، امکان ورود به بازار کار کانادا را بوجود می‌آورد و از آن جایی که کارفرمای خارجی مبلغی را برای خدماتی که ارائه می‌دهد دریافت می‌کند (فرض بر این است که کارگر از یک منبع کانادایی هزینه دریافت می‌کند) در نتیجه، کارگر را نمی‌توان به عنوان بازدیدکننده تجارت در نظر گرفت. و در نهایت ممکن است افرادی که قصد ورود به بازار کار و دریافت ویزای کار کانادا را دارند، نیازمند داشتن یک مجوز کار موقت باشند.

سایر افراد نیز که مشغول به کار در دوره‌های کوتاه‌مدت و موقعیت‌های خاص در کانادا می‌باشند؛ می‌توانند بدون مجوز کار در کانادا فعالیت کنند، این در حالی است که لزوماً به عنوان ویزیتور تجاری (بازدیدکننده مشاغل) محسوب نمی‌شوند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی