سرتیتر خبرها

پورتال آنلاین شهروندی، فرآیند اقامت دائم را تسریع می کند!

پورتال آنلاین شهروندی کانادا

 خبرهای جدید حاکی از آن است که دولت کانادا بوسیله یک پورتال جدید بصورت آنلاین، قصد دارد فرآیند شهروندی و اقامت دائم را برای متقاضیان سرعت بخشد.

متقاضیان اقامت، بدلیل شیوع بیماری کرونا و عدم حضور در کانادا، می توانند از طریق این پورتال آنلاین جدید، مصاحبه سیتی زن شیپی خود را انجام دهند.

این سیستم جدید نیز به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، از سوی دولت کانادا اتخاذ شده است. وزیر مهاجرت کانادا، آقای مارکو مندچینو (Marco Mendicino) در این باره چنین گفته است: «که این فرآیند جدید، مدت زمان ورود و اسکان متقاضیان اقامت را به حد چشمگیری کاهش داده است.» چرا که بر این اساس، جدیدترین دارندگان اقامت دائم می‌توانند براحتی و با سرعت بیشتری بصورت آنلاین، اطلاعات شخصی خود را با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به اشتراک بگذارند.

همچنین بوسیله این پورتال آنلاین، دارندگان اقامت کانادا می توانند با اعلام حضور، تایید آدرس و ارسال جدیدترین عکس خود، برای دریافت کارت اقامت، امکان دسترسی به مدارک و وضعیت اقامت دائم خود را نیز مهیا سازند. البته این پورتال برای بررسی وضعیت متقاضی استفاده نمی‌شود؛ زیرا یک سیستمی کاملا مجزا از حساب اداره مهاجرتی کانادا می باشد. برخلاف سیستم اداره مهاجرت کانادا که متقاضیان در آن اطلاعات خود را ارسال و بروز می کنند، در این پورتال جدید، هر فرد می بایست پروفایل شخصی خود را داشته باشد. دسترسی به پورتال کاربر از سوی نماینده ای از جانب وی، امکان پذیر نمی‌شود و حتی هر کدام از اعضای خانواده فرد متقاضی را هم برای ورود، نیازمند نام کاربری و رمز عبور مختص به خود می کند.

سیستم آزمایشی پورتال جدید، نخستین بار در ماه اکتبر، با ارسال دعوتنامه هایی به متقاضیان از سوی اداره مهاجرت کانادا راه اندازی شد. پورتالی که توسط یک شرکت خدمات حرفه ای چند ملیتی با دفتر مرکزی در کانادا، بنام Deloitte، برای متقاضیان ایجاد شد.

نحوه عملکرد پورتال آنلاین سیتیزن شیپی

بعد از پذیرفته شدن درخواست، اداره مهاجرت با صدور دعوتنامه ای تایید میکند که آیا شما خواستار استفاده از این پورتال، آدرس ایمیل خود و آدرس ایمیل همه افراد در برنامه هستید یا خیر؟ سپس IRCC به جهت عدم دسترسی به ایجاد حساب کاربری، یک حساب شخصی برای شما ایجاد می کند.

پس از اینکه اداره مهاجرت، پاسخ شما از دعوتنامه را دریافت کرد، ایمیل دیگری را با مضمون لینک دسترسی به پورتال و دستورالعمل های ورود با نام کاربری و گذرواژه موقت، برای شما ارسال می کند.

در آن صورت است که شما میتوانید با ورود به سیستم و ایجاد گذرواژه (رمز عبور) مختص به خود، علاوه بر تایید حضور در کانادا، آدرس پستی و عکس خود را بارگذاری نمایید.

بعد از همه این مراحل، با تایید شدن عکس از سوی اداره مهاجرت، شما با بررسی پورتال میتوانید از رد و یا پذیرفته شدن عکس خود مطلع شوید. عکس آپلود شده برای پذیرفته شدن، باید از تمامی الزامات IRCC برخوردار باشد تا مورد تایید و پذیرش واقع شود. در صورت تاریک بودن عکس، عدم وضوح کافی و یا براق شدن، امکان برگرداندن عکس شما وجود دارد.

در نهایت با پذیرفته شدن، در بازه زمانی یک هفته ای، کارت اقامت دائم خود را دریافت خواهید کرد. این کارت به همان آدرس کدپستی که در پورتال خود ارائه کرده‌اید، ارسال می شود.

با این اوصاف، در صورت بروز هرگونه مشکل در روند کارت اقامت دائم (PR)، از سوی اداره مهاجرت کانادا با شما تماس گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *