مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

از پرطرفدارترین انواع ویزا و روش‌های مهاجرت، ویزای تحصیلی کانادا است. دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری از سراسر جهان برای تحصیل در موسسات آموزشی شامل مدارس، کالج و دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی راهی کانادا می‌شوند. اگر در فکر مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل هستید و می‌خواهید بدانید هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ چه مدارکی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز است؟ آیا با ویزای تحصیلی می توان اقامت دائم دریافت کرد و آیا می‌توان در کانادا کار کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

راهنمای مطالعه

هر آنچه درباره ویزای تحصیلی کانادا (Study Visa) باید بدانید

کشور کانادا دارای استانداردهای بالای آموزشی در سطح دنیا است. این کشور دارای ۵ دانشگاه معتبر جهانی به نام‌های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و دانشگاه آلبرتا است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان جایگاه ویژه‌ای دارند و بین دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت زیادی برخوردارند.

اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید باید بدانید که برای دوره‌های آموزشی که مدت زمان آن‌ها بیشتر از ۶ ماه است، نیاز به گرفتن ویزا تحصیلی کانادا دارید.

مواردی که باعث سهولت در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا می‌شود عبارتند از:

  • پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی کشور کانادا (مورد تایید اداره مهاجرت)
  • توانایی تامین مخارج حداقل یک سال زندگی و تحصیل در کانادا (شهریه به علاوه هزینه زندگی)
  • عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • داشتن معدل بالا (در همه مقاطع)
  • نمره زبان بالا
  • معرفی‌نامه قوی از ۲ استاد یا بیشتر
  • مقالات ثبت شده و معتبر
  • ارائه برنامه تحصیلی (Study Plan) دقیق و قانع‌کننده
  • ارائه مدارکی که ثابت کند فرد پس از پایان تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارد

(لازم به ذکر است که شخص با ارائه مدارکی همچون سند ملکی و یا تاهل می‌تواند کشور کانادا را متقاعد کند که پس از اتمام تحصیلاتش به کشور خود باز می‌گردد)

مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا آتلانتیک ۷۲۴

  • تحصیل در کانادا با کمترین هزینه
  • انتخاب بهترین و معتبرترین مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها
  • امکان کار با درآمد خوب همزمان با تحصیل
  • اخذ ویزای مولتی ۵ ساله به همراه اجازه کار و تحصیل برای همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال
  • مشاوران باتجربه تحصیلی و حقوقی
  • از جمله مزیت‌های بارز اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که شخص متقاضی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل شدن می‌تواند ویزای کار کانادا را دریافت کند و مشغول کار شود و کسب درآمد کند. حتی شخص در همان زمان تحصیل خود با توجه به مزیت برخورداری از حق کار، می تواند هفته‌ای ۲۰ ساعت مشغول به کار شود و برای خود و خانواده‌اش کسب درآمد کند.

تحصیل در کانادا جهانی پر از موقعیت‌های جذاب را پیش‌رویتان قرار می‌دهد.

چگونه می‌توانیم ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

این روزها، ویزای تحصیلی کانادا یکی از محبوب‌ترین ویزاها برای مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت دائم آن است. این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر، شرایط ایده‌آلی را برای تحصیل شهروندان خود فراهم می‌کند و فرصت‌های فوق‌العاده غنی را در اختیارشان قرار می‌دهد. از همین رو سالانه شمار زیادی از دانشجویان در سراسر دنیا به امید آن که با دریافت ویزای دانشجویی کانادا، ادامه تحصیل‌شان را در یکی از بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا بگذرانند، راهی این کشور می‌شوند. بدون شک دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، هر متقاضی باید با ارائه رزومه‌ای کامل از قبیل مدرک زبان، برخورداری از تمکن مالی و همچنین نداشتن گپ تحصیلی، نسبت به دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کند. در واقع بدون داشتن این رزومه نمی‌توان پروسه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را با موفقیت سپری کرد.

در حال حاضر با قوانین و مقرراتی که اداره مهاجرت کانادا برای مهاجران اعمال کرده است، مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از پرمتقاضی‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است و مهاجرانی که شرایط ایده‌آل و مساعدی دارند می‌توانند بسیار آسان و سریع با انتخاب رشته مورد نظر خود، نسبت به اخذ پذیرش در یکی از برترین دانشگاه‌های این کشور اقدام نمایند.

چگونگی گرفتن ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان ایرانی

انواع روش‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانند با دریافت ویزای دانشجویی و یا ویزای دانش‌آموزی به این کشور سفر کنند.

ویزای دانشجویی کانادا

متقاضیان ۱۸ سال به بالا می‌توانند با دریافت ویزای دانشجویی کانادا، برای تحصیل در کالج، دانشگاه و مراکز آموزشی کانادا اقدام نمایند.

البته به خاطر داشته باشید که برای دریافت ویزای دانشجویی، داشتن دعوت‌نامه و نامه پذیرش از سوی دانشگاه و موسسات آموزشی کانادا الزامی است.

ویزای دانش‌آموزی کانادا

متقاضیان زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند با دریافت ویزای دانش آموزی کانادا، برای تحصیل در مدارس کانادایی، به این کشور مهاجرت کنند.

البته سرپرست قانونی یا والدین (مادر یا پدر) این دانش‌آموزان باید برای اخذ ویزا اقدام کنند و علاوه بر داشتن دعوت‌نامه معتبر، باید ثابت کنند که از توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل فرزندان‌شان در کانادا برخوردار هستند.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا و ویزای دانشجویی کانادا

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2024

اگرچه کشور کانادا با فراهم آوردن فرصت‌های زندگی و پیشرفت عادلانه و برابر برای افراد و نیز بهره‌مندی از برترین و به‌روزترین مراکز علم و دانش دنیا، شرایط ایده‌آلی را در مقایسه با کشورهای دیگر دارد. اما برای رسیدن به این شرایط و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید فرد متقاضی قبل از هر چیز متناسب با مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی را به دانشگاه مورد نظر ارائه کند. همچنین فرد متقاضی باید از یک دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی معتبر بتواند پذیرش خود را دریافت کند.

داشتن نمرات بالا در تمامی دروس تخصصی آخرین مقطع تحصیلی و همچنین معدل بالا برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کانادا برای فرد متقاضی مهاجرت از طریق تحصیل الزامی است.
داشتن سلامت کافی و عدم ارتکاب به جرم از دیگر شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا می‌باشد.

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

دریافت ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هم امکان‌پذیر است. اما در صورت عدم ارائه مدرک زبان لازم است قبل از شروع تحصیل، دوره‌های زبان انگلیسی در کشور کانادا را بگذرانید.

قوانین و شرایط ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

  • ارائه اسکن از گذرنامه (با حداقل ۶ ماه اعتبار) و شناسنامه به صورت ترجمه شده به همراه ۲ قطعه عکس ۴.۵ * ۳.۵
  • ارائه تمامی ریز نمرات به همراه مدارک تحصیلی (ترجمه شده)
  • مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی (ارائه مدارک آیلتس، تافل و…)
  • ارائه مدارک تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا
  • ارائه رسید پرداخت مبلغ شهریه دانشگاه

البته لازم به ذکر است که مدارک مهاجرت تحصیلی کانادا، بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه تحصیل در کانادا

در حال حاضر با وجود استانداردهای بالای آموزشی و به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در کانادا، روز به روز بر تعداد افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نسبت به دیگر کشورهای جهان مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان افزوده می‌شود.

در واقع هزینه تحصیل در کانادا یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که افراد پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا Study Visa ممکن است با آن مواجه شوند.

در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه تحصیل در این کشور بسته به نوع مدرسه و دانشگاه های مورد نظر، مقطع تحصیلی و شهر انتخابی برای تحصیل متفاوت می‌باشد که در زیر به شرح هر یک می‌پردازیم.

هزینه تحصیل در کانادا در سال ۲۰۲۳

شهریه مقاطع مختلف تحصیلی کانادا

مدارس

در صورت تحصیل در مدارس کانادا لازم است تا افراد هزینه‌ای را به عنوان شهریه پرداخت نمایند که این هزینه نیز بسته به نوع مدرسه (دولتی، خصوصی و شبانه روزی)، مقطع تحصیلی و موقعیت مکانی متفاوت است.

البته این هزینه برای شهروندان کانادایی (افراد مقیم در کانادا) در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مدارس دولتی به صورت رایگان است. اما افرادی که مقیم کانادا نیستند و با دریافت ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور شده‌اند باید هزینه‌ای را برای شهریه مدارس پرداخت کنند.

 مقطع تحصیلی هزینه تحصیلی در مدارس دولتی هزینه تحصیلی در مدارس خصوصی
 مقطع ابتدایی – راهنمایی ۱۰ الی ۱۶ هزار دلار در سال ۱۰ الی ۵۰ هزار دلار در سال
 مقطع دبیرستان ۱۲ الی ۱۶ هزار دلار در سال ۱۰ الی ۵۰ هزار دلار در سال

البته باید توجه شود که هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا (که عموما به صورت مدارس خصوصی هستند) نیز بالغ بر ۳۰ هزار دلار در سال است.

همچنین در صورت شرکت در دوره های آموزشی و کلاس های ورزشی و موسیقی باید هزینه ای بین ۵ الی ۱۰۰ دلار (در طول دوره) پرداخت شود.

شهریه تحصیل در مدارس کانادا

دانشگاه‌ها

در صورت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نیز لازم است تا افراد ضمن پرداخت هزینه‌ای به عنوان شهریه (معمولا بین ۱۲ الی ۳۰ هزار دلار در سال)، مبلغی را نیز به عنوان هزینه مسکن و اقامت، خورد و خوراک و پوشاک در نظر بگیرند.

همچنین هزینه تحصیل در کانادا بسته به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و شهر و استان انتخابی، متفاوت است. هزینه دانشگاه در شهرهای کوچک‌تر، کمتر است.

مقطع تحصیلی<شهریه دانشگاه مقاطع مختلف
کالجهزینه ای حدود ۱۲ هزار دلار در سال
مقطع کارشناسیهزینه ای بین ۶ تا ۲۹ هزار دلار در سال
مقطع کارشناسی ارشدهزینه ای بین ۱۳ تا ۲۲ هزار دلار در سال
مقطع دکتراهزینه ای حدود ۴۰ هزار دلار در سال

البته باید توجه شود که افراد در صورت شرکت در دوره‌های آموزشی موسسه های فنی حرفه‌ای کانادا، بسته به دوره تحصیلی و شهر انتخابی، لازم است تا هزینه ای بالغ بر ۲ الی ۱۸ هزار دلار را پرداخت نمایند (لازم به ذکر است که موسسه‌های فنی حرفه‌ای کانادا، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدتی ارائه می‌کنند که شهریه‌ای کمتر از دانشگاه‌ها دارند و به افراد این امکان را می‌دهند تا همراه با تحصیل به کار مشغول شوند و کسب درآمد کنند.)

همچنین افراد برای حضور در موسسه‌های آموزش زبان نیز که هزینه آن بسته به طول دوره آموزشی و شهر انتخابی متفاوت می‌باشد، باید هزینه‌ای بین ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار را بپردازند؛ که این هزینه در سه شهر بزرگ کانادا برابر است با:

  1. هزینه یک دوره ۱۲ هفته‌ای زبان انگلیسی در شهر ونکوور کانادا : ۴۰۸۳ دلار کانادا
  2. هزینه یک دوره ۱۲ هفته‌ای زبان انگلیسی در شهر تورنتو کانادا : ۳۵۱۵ دلار کانادا
  3. هزینه یک دوره ۱۲ هفته‌ای زبان فرانسوی در شهر کبک کانادا : ۳۵۷۰ دلار کانادا

علاوه بر این امروزه دولت کانادا با فراهم نمودن شرایط و بورسیه‌های مختلف، تا حدود قابل توجهی هزینه‌های زندگی دانشجویی را کم کرده است.

شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا

هزینه مسکن و اقامت برای دانشجویان

متقاضیان پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا لازم است تا ضمن پرداخت مبلغی به عنوان شهریه دانشگاه، هزینه‌هایی نیز جهت زندگی و اقامت خود بپردازند.

 هزینه اجاره مسکن بسته به متراژ، موقعیت مکانی، امکانات و شهر انتخابی بسیار متفاوت می‌باشد. اما به صورت میانگین برای اجاره یک خانه مبلغی بین ۸۰۰ الی ۲۸۰۰ دلار در ماه باید پرداخت شود.

همچنین دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه ۲۵۰ الی ۷۰۰ دلار، در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت نمایند.

البته باید توجه داشت که هزینه‌های تحصیل در کانادا، علاوه بر شهریه دانشگاه و اجاره خانه برای سکونت، شامل هزینه‌هایی برای خوراک و پوشاک است (۷۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار در ماه) که این هزینه‌ها قابل کنترل است و افراد می‌توانند با خرید از حراجی‌های آخر هر فصل و یا آخر سال، وسایل و لوازم مورد نظر خود را با مبلغی ارزان‌تر تهیه نمایند.

لیست کالج و دانشگاه‌های برتر کانادا

۱- دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

۲- دانشگاه بریتیش کلمبیا (The University of British Columbia)

۳- دانشگاه مک گیل (McGill University)

۴- دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

۵- دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University)

۶- دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

۷- دانشگاه کلگری (University of Calgary)

۸- دانشگاه یورک (York University)

۹- دانشگاه کویین (Queens University)

۱۰- دانشگاه وسترن (Western University)

معرفی بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی کانادا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا حداقل ۱۲ هفته پس از سپری کردن مراحل مربوط به ثبت درخواست ویزا (شامل مراحل انگشت نگاری و… ) صادر می‌شود. البته باید توجه شود که متقاضی بعد از صدور ویزا، لازم است تا گذرنامه را جهت افزودن مهر ویزا به آن، به سفارت کانادا در آنکارا تحویل دهد.

شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقطع مدارس

دریافت ویزای تحصیلی کانادا مستلزم داشتن شرایطی مربوط به هر گروه سنی و در هر مقطع تحصیلی می‌باشد.

بر اساس قوانین و شرایط تحصیل در کانادا، همه متقاضیان بین سنین ۶ تا ۱۸ سال الزامی است تا تحصیلات خود را در مدارس کانادا بگذرانند. در واقع همه افراد باید قبل از ورود به دانشگاه، ۱۲ سال تحصیلی را سپری کرده باشد.

مقطع پیش‌دبستانی

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع پیش دبستانی، شامل کودکان بین سنین ۳ تا ۶ سال می‌شود.

مقطع دبستان

مقطع دبستان در کانادا خود شامل دو دوره ابتدایی و راهنمایی است که شرایط سنی تحصیل در این مقاطع، کودکان سنین ۶ تا ۱۴ سال را در بر می‌گیرد.

مقطع دبیرستان

نوجوانان پس از گذراندن ۸ سال مقطع دبستان، باید قبل از ورود به دانشگاه، یک دوره ۴ ساله را نیز در مقطع دبیرستان سپری نمایند که طبق شرایط سنی تحصیل در کانادا، این مقطع شامل نوجوانان بین سنین ۱۴ تا ۱۸ سال می‌شود.

اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش مدارس در کانادا

شرایط سنی برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مدارس

شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا بدون محدودیت سنی امکان‌پذیر است با این حال در صورت مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی، سن متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نوجوانان پس از گذراندن ۱۲ سال تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم، از شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی برخوردار می‌شوند که معمولا پس از سپری کردن دوره‌ای ۴ ساله می‌توانند مدرک کارشناسی را دریافت نمایند. (البته در برخی از شهرهای کانادا همچون کبک، متقاضیان با گذراندن دوره ۳ ساله موفق به کسب مدرک کارشناسی می‌شوند.)

با این حال اگرچه تحصیل در مقطع کارشناسی بدون محدودیت سنی امکان پذیر است اما لازم است تا سن متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توجیه‌کننده باشد.

همچنین افراد ضمن داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در این مقطع، ملزم به داشتن مهارت در زبان (داشتن مدرک آیلتس با نمره قبولی ۶) می‌باشند.

اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش کارشناسی در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان پس از اخذ مدرک کارشناسی، تا یک بازه ۵ ساله فرصت دارند تا جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد اقدام نمایند، که شرایط سنی تحصیل در این مقطع بیشتر شامل دانشجویانی می‌شود که سن کمتر از ۳۲ سال دارند.

البته تحصیل در این مقطع نیز ضمن برخورداری از مدرک لیسانس و معدل بالای ۱۳ در دوره کارشناسی، نیازمند داشتن مدرک زبان با نمره آیلتس ۶ یا ۶.۵ می‌باشد.

متقاضیان می‌توانند این دوره ۱ الی ۲ ساله را به سه روش زیر بگذرانند:

  • انجام یک پروژه مرتبط با رشته به همراه استاد راهنما
  • گذراندن واحد های درسی با حضور در کلاس‌های مربوطه
  • گذراندن واحدهای درسی همراه با انجام یک پروژه مرتبط

اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا

شرایط سنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای ویزا تحصیلی کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

فاصله تحصیلی و محدودیت سنی از جمله مواردی است که برای تحصیل در کانادا در مقطع دکترا هیچ محدودیتی ندارد و متقاضیان در هر سنی (حتی ۴۰ الی ۴۵ سال) و در هر فاصله زمانی پس از مقطع کارشناسی ارشد، می توانند برای دریافت مدرک دکترا اقدام نمایند.

در واقع متقاضیان جهت تحصیل در مقطع دکترا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، نیازمند انتخاب استاد راهنما می‌باشند تا بتوانند پروژه و یا پژوهش‌های خود را انجام دهند.

گذراندن این مقطع تحصیلی یک بازه ۳ الی ۵ ساله را شامل می‌شود که متقاضیان برای پذیرش در آن باید ضمن داشتن معدل بالای ۱۳ در دوره کارشناسی ارشد، از مدرک زبان با نمره آیلتس ۷ برخوردار باشند.

اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش دکترا در کانادا

شرایط سنی اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

شرایط سنی جهت دریافت بورسیه تحصیلی کانادا، بسته به نوع و شرایط هر دانشگاه متفاوت می‌باشد. اما با این حال برای اخذ بورسیه لازم است تا همه افراد از یکسری شرایط خاص برخوردار باشند.

  • عدم برخورداری از گپ تحصیلی (عدم فاصله زمانی از دریافت آخرین مدرک)
  • برخورداری از مهارت در زبان انگلیسی (داشتن نمره ۷ به بالا در آزمون آیلتس یا نمره ۱۰۰ به بالا در آزمون تافل)
  • برخورداری از تمکن مالی نیز شانس دریافت بورسیه را بالا می‌برد
شرایط بورسیه تحصیلی برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

میزان تمکن مالی برای تحصیل در کانادا

داشتن تمکن مالی از جمله شرایطی است که برای دریافت ویزای کانادا الزامی می‌باشد، چرا که بدون داشتن آن، درخواست و مدارک متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

در واقع مدارک تمکن مالی اثبات می‌کند که متقاضی از توانایی مالی کافی و پرداخت هزینه‌های لازم جهت سفر و زندگی در مدت دریافت ویزا برخوردار است و می‌تواند تمام هزینه‌های خود و همراهانش را تامین نماید.

با این حال افراد با کمک این مدارک اثبات می کنند که:

  • از پول کافی جهت پرداخت هزینه سفر و اقامت خود و همراهان برخوردارند.
  • سرمایه کافی جهت بازگشت به کشور مقصد را دارند.
  • از گردش حساب مالی خوبی در مدت ۵ سال گذشته برخوردار بوده‌اند.

همچنین جهت بررسی این مدارک در سفارت، لازم است تا تمامی مدارک به زبان انگلیسی و بطور رسمی ترجمه و در نهادهای دولتی امضا شده باشد.

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

سوالات رایج درباره میزان تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

ارائه مدارک مبتنی بر تمکن مالی توسط متقاضیان

تمامی متقاضیانی که قصد دریافت انواع ویزای کانادا از جمله ویزای تحصیلی را دارند، لازم است تا مدارکی را جهت نشان دادن وضعیت مالی و میزان گردش حساب بانکی خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. در واقع این مدارک برای همه افرادی که قصد سفر و یا مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، گردشگری و… را دارند، الزامی می‌باشد.

مدت زمان صدور فرم تمکن مالی

تاریخ فرم و مدارک تمکن مالی که از سوی بانک صادر می‌شود باید برای حداکثر ۱۵ روز قبل از مصاحبه متقاضی باشد تا ماموران مهاجرتی بتوانند به آن اطمینان کنند.

با این حال این مدارک باید نشان‌دهنده موارد زیر باشد:

  • میزان موجودی حساب
  • میزان گردش حساب کاملا دقیق و جزئی (طی ۶ ماه گذشته)
  • داشتن هولوگرام و مهر بین‌المللی بانک
  •  

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بستگی به طول مدت دوره‌های تحصیلی افراد در دانشگاه‌های کانادا دارد. البته دانشجویان با داشتن ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند تا اتمام دوران تحصیلی خود، به راحتی و بدون هیچ مشکلی به این کشور سفر کنند.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در دوران کرونا

محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده از سوی دولت کانادا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا مانع از سفرهای اختیاری و ورود متقاضیان خارجی و حتی دانشجویان بین‌المللی به کانادا شده است.

اما جدیدترین خبرها حاکی از آن است که دانشجویان خارجی می‌توانند با دریافت پذیرش از مدارس و دانشگاه‌های کانادایی که از برنامه قرنطینه تایید شده از سوی هر استان و موقعیت‌های پیشگیرانه از ویروس کرونا برخوردارند، این بار بدون محدودیت به صورت حضوری در کانادا به تحصیل بپردازند. همه این مدارس، دانشگاه‌ها و کالج‌ها شامل مراکز آموزشی تحت عنوان (Designated Learning Institutions, DLI) می‌باشند که از سوی دولت دارای مجوز پذیرش دانشجویان خارجی بوده‌اند.

شرایط تحصیل دانشجویان در زمان کرونا

ورود دانشجویان بین‌المللی در حال حاضر نیز تنها با برخورداری از یکسری شرایط میسر می‌شود:

  • داشتن یک ویزای تحصیلی معتبر جهت اثبات تاییدیه و مجوز تحصیلی الزامی است.
  • قبل از سفر به کانادا، مجوز تحصیلی دانشجویان باید توسط یکی از موسسات آموزشی DLI تایید شود. موسساتی که از سوی استان مربوطه از برنامه آمادگی COVID-19 برای تحصیل برخوردار می‌باشند.

در این صورت است که با ارائه تمامی مدارک لازم به همراه مجوز تحصیلی (ویزای تحصیلی کانادا) و پذیرش از سوی یکی از موسسات DLI، ورود دانشجویان به کانادا واجب و ضروری اعلام می‌شود. ولی اگر متقاضیان به جای تحصیل در کانادا، با دلایل غیر ضروری و یا سفرهای اختیاری قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشند و یا با لغو برنامه تحصیلی مواجه شده باشند، به جهت اعلام شدن ورود غیر ضروری، از سفر به کانادا منع می‌شوند.

برنامه آمادگی COVID-19 موسسات آموزشی DLI

هر کدام از موسسات آموزشی DLI می‌بایست برای پذیرش دانشجویان خارجی از برنامه آمادگی و مقابله با ویروس کرونا برخوردار باشند. این برنامه‌ها که به تایید هر منطقه و استان‌های کانادا رسیده است شامل موارد زیر می‌شود:

  • در این برنامه، دوره ۱۴ روزه قرنطینه به محض ورود دانشجویان خارجی به کانادا الزامی می‌باشد.
  • در این برنامه باید از نحوه دسترسی به دارو، خوراک و… در زمان قرنطینه دانشجویان به طور کامل شرح داده شده باشد.
چگونگی مهاجرت تحصیلی به کانادا در زمان کرونا

شرایط تحصیل دانش‌آموزان در زمان کرونا

بازگشایی مدارس و دبیرستان‌های کانادا نیز بسته به مقررات اخذ شده از سوی هر استان و منطقه امکان‌پذیر شده است. به گونه‌ای که هم اکنون جز در استان نیوفاندلند و لابرادور، منطقه نوناوات، یوکان و قلمروهای شمال غرب، مدارس و دبیرستان‌های دیگر مناطق و استان‌های کانادا، دانش‌آموزان خارجی را برای تحصیل به صورت حضوری می‌پذیرند.

مجوز تحصیل در کانادا Study Permit

همه متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی کانادا، علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی نیازمند داشتن مجوز تحصیلی کانادا هستند.

البته افرادی که مدت دوره آموزشی آنها کمتر از ۶ ماه است و افرادی که والدین‌شان (پدر و مادر) دارای اقامت دائم هستند، می‌توانند بدون نیاز به داشتن مجوز تحصیل، به کانادا مهاجرت نمایند.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره مهاجرت مراجعه کنید:

Study permit: How to apply

کلام آخر

اگر می‌خواهید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، نکات تاثیرگذار بر پرونده مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مانند حداکثر سن مجاز برای هر مقطع تحصیلی، فاصله بین دو مقطع تحصیلی (گپ تحصیلی)، ارائه هدف و برنامه تحصیلی قانع‌کننده و میزان تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا را در نظر داشته باشید و با اطلاعات کامل و اطمینان بیشتر قدم در این راه بگذارید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تجربه صدها پرونده موفق مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانند شما را در این راه یاری کنند.

سوالات متداول درباره ویزای تحصیلی کانادا

  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

    مدرک تحصیلی و ریز نمرات، اسکن گذرنامه و شناسنامه به همراه ترجمه، دو قطعه عکس، مدرک زبان، مدارک تمکن مالی، رسید واریز شهریه

  • میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

    مبلغ تمکن مالی بسته به موسسات آموزشی و شهرهای کانادا متفاوت است اما به صورت میانگین حدود ۱۰ هزار دلار کانادا به علاوه شهریه دانشگاه است. اگر به همراه ۲ عضو از خانواده بخواهید اقدام کنید حداقل ۱۷ هزار دلار کانادا نیاز دارید.

  • دریافت ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟

    زمان رسیدگی به پرونده‌های تحصیلی متفاوت است ولی به طور میانگین 12 هفته طول می‌کشد.

  • با ویزای تحصیلی چه مدت می توان در کانادا اقامت کرد؟

    ویزای تحصیلی کانادا برای طول دوره تحصیلی شما به اضافه ۹۰ روز اعتبار دارد. این ۹۰ روز اضافی به شما این امکان را می‌دهد که برای تمدید اقامت خود درخواست بدهید یا برای ترک کردن خاک کانادا آماده شوید.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.