سرتیتر خبرها

وظایف کارفرمایان برای حمایت از کارگران خارجی در برابر کرونا

وظایف کارفرمایان کانادایی برای حمایت از کارگران در دوران کرونا

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، کارفرمایان کانادایی با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای شهروندان، مجاز به استخدام نیروی کار خارجی در کانادا هستند.

بر این اساس در حال حاضر برای همه متقاضیانی که با ویزای کار کانادا به این کشور سفر کرده اند، ضروری است تا یک بازه ۱۴ روزه را در قرنطینه سپری کنند؛ به گونه ای که حتی از حضور در مراکز عمومی همچون فروشگاه مواد غذایی نیز خودداری کنند.

با این اوصاف انتظار می رود که کارفرمایان کانادایی برای ایجاد رفاه و حفظ سلامتی کارگران خارجی، تدابیر و اقدامات ویژه ای را در نظر بگیرند.

به همین منظور دولت کانادا با توجه به مقررات دوران قرنطینه کرونا، ضمن اتخاذ کردن وظایف و مسئولیت هایی برای کارمندان معیار و تدابیری نیز برای فراهم کردن مسکن جهت ایجاد رفاه کارگران خارجی در نظر گرفته است.

۹ معیار دولت کانادا برای کارفرمایان جهت حمایت از کارگران موقت خارجی در برابر ویروس کرونا:

۱- رعایت کلیه قوانین و سیاست های کاری بین کارفرما و کارمند در دوران قرنطینه

۲- پرداخت حقوق و مزایای کارگران موقت خارجی از سوی کارفرمایان در دوران خودقرنطینگی

در زمان قرنطینه خانگی ویروس کرونا، کارفرمایان بدون کسر از حقوق، موظف به پرداخت دستمزد کارگران هستند.

بر این اساس، حقوق دیگر کارمندان نیز باید با توجه به نرخ مشخص شده دستمزد در برنامه ارزیابی تاثیر بازار کار(LMIA) که شامل ساعت کاری حداقل ۳۰ ساعت در هفته می باشد، پرداخت شود.

همچنین لازم است تا کارفرمایان قراردادهایی همچون بیمه اشتغال را مطابق با دستورات برنامه مهاجرت به کانادا اجرا نمایند.

۳- عدم صدور مجوز کار کارمندان از سوی کارفرمایان در دوران قرنطینه، حتی در صورت درخواست کارمندان!

البته استثنائاتی برای کارمندانی که از سوی رئیس کل بهداشت عمومی ملزم به ارائه خدمات اساسی هستند، وجود دارد.

ضمنا کارفرمایان از سپردن وظایف دیگری همچون کارهای اداری و یا تعمیرات ساختمانی به کارمندان خود در دوره قرنطینه منع شده اند.

نظارت منظم کارفرمایان بر سلامتی کارمندان خود در دوره قرنطینه

۴- نظارت منظم کارفرمایان بر سلامتی کارمندان خود در دوره قرنطینه

طبق وظایف تعیین شده از سوی دولت کانادا، کارفرمایان موظف هستند تا در دوران قرنطینه و حتی پس از این دوره، از وضعیت سلامتی کارمندان مطلع شوند.

در واقع لازم است تا کارفرمایان برای مطلع شدن از وضعیت کارمندان خود بطور روزانه با تماس تلفنی، پیام کوتاه، ایمیل و حتی ارتباط حضوری با رعایت فاصله ۲ متری (به عنوان آخرین راه حل) با آنها در ارتباط باشند.

همچنین کارمندان نیز جهت اطلاع دادن وضعیت خود ملزم به پاسخ گویی هستند.

۵- در صورت وجود هر گونه علائم در کارمندان، کارفرمایان باید ضمن جدا کردن آنها از سایرین، سریعا با مقامات بهداشت محلی و یا کنسولگری تماس برقرار نمایند.

۶- مطلع شدن کارفرمایان، از دسترسی کارمندان به بهداشت مناسب (بهداشت مناسب شامل امکانات و لوازمی می شود که افراد به کمک آن بهداشت خود را رعایت می کنند.)

به همین منظور در صورت عدم دسترسی کارمندان به این امکانات، کارفرمایان باید تمامی این لوازم بهداشتی همچون صابون، مواد ضدعفونی کننده و… را فراهم نمایند.

۷- دادن اطلاعات به کارمندان جهت آشنایی با ویروس کرونا (COVID-19)

همواره به کارفرمایان توصیه می شود تا اطلاعات لازم در مورد این بیماری را به بیانی ساده تر، بصورت شفاهی و یا کتبی در اختیار کارمندان خود قرار دهند.

باید توجه شود که این مطالب در بنیاد سلامت عمومی کانادا به چندین زبان موجود است و افراد می توانند از طریق ایمیل phac.covid19.aspc@canada.ca و یا شماره تماس ۱-۸۳۳-۷۸۴-۴۳۹۷ به آنها دسترسی داشته باشند.

۸- ارائه گزارش از سوی کارفرمایان و تمامی ساکنان و شهروندان کانادایی، در صورت بروز تخلفات نسبت به اجرای قوانین قرنطینه

این مورد بیشتر شامل کارمندان و کارگرانی است که قوانین دوره قرنطینه را رعایت نمی کنند و به ماندن در خانه نیز بی اعتنا هستند.

۹- رعایت تمامی الزامات بهداشتی

تمامی افراد ساکن در کانادا، ملزم به رعایت تمامی نکات بنیادهای بهداشت عمومی از جمله راهنمایی های دولت فدرال و استان های کانادا هستند.

ضمنا آنها باید همه قوانین فدرال که مربوط به اشتغال و امنیت بهداشتی می شود، از جمله مقررات جدید برای مرخصی بیمار ناقل ویروس کرونا (COVID-19) را رعایت کنند.

ضوابط و قوانین کارفرمایان برای کارمندان جهت فراهم کردن مسکن

ضوابط و قوانین کارفرمایان برای کارمندان جهت فراهم کردن مسکن

– فراهم کردن مسکن مورد نیاز کارمندان در دوره قرنطینه

– فراهم کردن یک مسکن مشترک از سوی کارفرما برای کارمندان در دوره خود قرنطینگی، با رعایت فاصله حداقل دو متر از یکدیگر

بر این اساس کارفرمایان می توانند برای کارمندان و نیروی کاری که در خود قرنطینگی به سر می برند، با رعایت فاصله لازم، تنها یک مسکن فراهم نمایند.

این وضعیت در صورتی امکان پذیر است که محل اقامت ضمن برخورداری از فضای کافی (وجود فاصله ۲ متری بین تخت ها) قادر به فراهم کردن نیاز های مشترک افراد باشد.

– اطلاع رسانی لازم به کارمندان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

کارفرمایان باید تمام نکات بهداشتی لازم و نحوه تمیز کردن تاسیسات بهداشتی (حمام، توالت و…) را به کارمندان آموزش دهند. در این مورد آنها می توانند با مراجعه و یا تماس با بنیاد سلامت عمومی کانادا، این اطلاعات را به چندین زبان مختلف به دست آورند.

– جلوگیری کارفرمایان از تماس کارمندان با افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که از بیماری های پیش زمینه ای برخوردارند.

– همچنین باید کارفرمایان از ضدعفونی و تمیز کردن خوابگاه، فضاهای مشترک (همچون آشپزخانه، توالت و حمام) از کارمندان خود بطور روزانه مطلع شوند.

برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط دریافت ویزای کانادا با مشاوران موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *