Homestay در کانادا

هوم استی (Homestay) در کانادا

هوم استی چیست؟

هوم استی (Homestay) زندگی کردن افراد خارجی در خانه افراد بومی آن کشور به جای اقامت در هتل یا خوابگاه دانشجویی است. به طور مثال در کانادا افراد متقاضی خارجی می‌توانند با پرداخت مبلغی، در خانه یک شهروند و خانواده کانادایی زندگی کنند.

در واقع هوم استی کانادا یک روش ارزان و مناسب جهت اقامت برای مهاجران در کانادا و متقاضیان و دانشجویان خارجی می‌باشد که لازم است متقاضی برای استفاده از این روش با ورود به سایت هوم استی، خانواده و فرد محلی مورد نظر با شرایط خود را پیدا و در کنار آن‌ها سکونت کند.

البته باید توجه شود که در این روش، خانه نقش هتل را ندارد و لازم است افراد طبق ضوابط و قوانین خانواده رفتار و آن‌ها را رعایت نمایند و مبلغی را نیز جهت سکونت خود به آن خانواده پرداخت کنند که در میان افرادی که مشغول تحصیل در کانادا هستند بسیار پرطرفدار است.

Homestay در کانادا

در حال حاضر نیز هوم استی در کانادا و سایر کشورهای اروپایی به روش های گوناگونی صورت می‌گیرد که در زیر به معرفی هر یک می‌پردازیم.

هوم استی رایگان

Couchsurfing نمونه‌ای از روش هوم استی رایگان می‌باشد که افراد می‌توانند بدون پرداخت مبلغ، در خانه یک میزبانی که محل سکونت خود را برای افراد خارجی به اشتراک گذاشته و خود قصد سفر را دارد، اقامت نمایند. در واقع این روش، یک روشی مناسب جهت تبادل فرهنگی و اقامتگاهی محسوب می‌شود.

پرداخت مبلغ جهت دریافت اقامت هوم استی

در این روش هوم استی نیز فرد لازم است تا جهت اقامت در خانه میزبان، ضمن رعایت شرایط و قوانین آنها، مبلغی را پرداخت نماید. باید توجه شود که هر خانواده شرایط خاص خود را دارد که با ورود به سایت هوم استی می‌توانید از آن شرایط و قیمت اقامت مطلع شوید و متناسب با شرایط خود، میزبان مورد نظر را انتخاب نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که در برخی مواقع شما تنها با داشتن یک اتاق خصوصی جهت اقامت، هیچ گونه تبادل فرهنگی و ارتباط با میزبان را ندارید.

کار جهت دریافت اقامت هوم استی

Helpx نیز نمونه‌ای از روش هوم استی می‌باشد که لازم است افراد در قبال محل سکونت و غذا و زندگی، برای میزبان خود کار انجام دهد. البته باید توجه شود که هر میزبان برای این روش شرایط خاص خود را دارد که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت هوم استی از آن ها مطلع شوند. همچنین برخی از میزبان‌ها نیز بر اساس تخصص فرد به آنها کاری را می‌سپارند.

هوم استی در کانادا

لازم به ذکر است که ساعات کاری افراد هیچ ارتباطی با محل اقامت و زندگی ندارد و این شرایطی است که میزبان‌ها از قبل مشخص می‌کنند.

هاوس سیتیتنگ (House Sitting) جهت اقامت هوم استی

هاوس سیتیتنگ از دیگر روش‌های اقامت‌گاهی است که لازم است افراد در ازای دریافت محل سکونت، از گل و گیاه، خانه میزبان و یا حیوانات خانگی آنها مراقبت نمایند. در این روش نیز ساعت کاری بسته به شرایط هر میزبان متفاوت می‌باشد. باید توجه شود که در روش هاوس سیتیتنگ لازم است تا افراد به طور سالیانه مبلغی را جهت عضویت پرداخت نمایند؛ به همین منظور این روش بیشتر برای افرادی که به طور دائم در حال سفر هستند، مناسب می‌باشد. همچنین در حال حاضر هوم استی رایگان بیشتر در کشورهای پیشرفته مورد استقبال قرار گرفته است.

شرایط هوم استی

از آن جایی که در روش هوم استی لازم است تا افراد در خانه یک فرد و یک کشور متفاوت زندگی کنند باید به شرایطی توجه نمایند تا بتوانند به راحتی در کنار میزبان خود سکونت کنند.

احترام به آداب و رسوم میزبان

افراد در صورت مهاجرت و دریافت اقامت در یک کشور خارجی در وهله اول باید به فرهنگ میزبان احترام بگذارند. به همین دلیل لازم است تا قبل از سفر از فرهنگ‌های دینی و سنتی کشور مهاجرت‌کننده اطلاعات لازم را کسب کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

صحبت درباره نیازهای خود

بهتر است که متقاضی نیازهای خود را در برگه درخواست که قرار است توسط موسسات به میزبان معرفی شود بنویسد تا بتواند خانواده‌ای منطبق با شرایط خود را برای زندگی پیدا نماید.

رعایت قوانین میزبان

همان طور که پیشتر نیز گفته شد زندگی در خانه هر میزبان شرایط و قوانین خاص خود را دارد که بهتر است افراد قبل از انتخاب، از قوانین آن مطلع شوند تا بتوانند متناسب با نیاز خود، محل سکونت را انتخاب نمایند.

صحبت با میزبان در مورد قوانین

پس از انتخاب محل سکونت مناسب، بهتر است فرد با میزبان خود صحبت کند تا ببیند طرفین می‌توانند نیازهای یکدیگر را برطرف و با شرایط هم کنار بیایند.

در ارتباط بودن با موسساتی که متقاضیان را در محلی اقامت داده اند

چرا که این ارتباط به فرد متقاضی کمک می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتواند با کمک آنها به یک خانواده دیگر معرفی شود.

شرایط هوم استی کانادا

سایت هوم استی

همانطور که گفته شد برای اقامت از طریق هوم استی در کانادا روش‌های گوناگونی وجود دارد که بهتر است برای هر روش به سایت مخصوص خود مراجعه نمایید.

سایت هوم استی رایگان

  • سایت https://www.trustedhousesitters.com (این سایت یکی از بهترین وب سایت های دنیا جهت هوم استی رایگان در کانادا، انگلیس، آمریکا و… می‌باشد.)
  • Couchsurfing (یک سایت و شبکه مناسب اقامتگاهی می باشد.)
  • سایت http://globalfreeloaders.com 
  • سایت http://www.hospitalityclub.org 

سایت هوم استی در قبال کار

  • سایت http://www.helpx.net (یکی از سایت‌های مناسب هوم استی می‌باشد که افراد می‌توانند به صورت رایگان در این سایت عضو شوند و از فرصت‌های آن استفاده نمایند.)
  • سایت https://www.workaway.info (سایت هوم استی جهت کار در زمینه آموزش ویولن و باغبانی و…)
  • سایت https://www.i-to-i.com (سایت مناسب هوم استی جهت کار در زمینه آموزش زبان انگلیسی)

سایت هوم استی در قبال پرداخت مبلغ

  • سایت https://www.airbnb.com (یکی از مناسب‌ترین سایت های هوم استی می‌باشد که افراد متقاضی مهاجرت به کانادا می‌توانند با پرداخت هزینه کم در محلی اقامت کنند.)
  • سایت https://www.homestay.com 

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی