مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

هزینه مهاجرت به کانادا 2023

هزینه مهاجرت به کانادا در سال 2023 چقدر است؟

یکی از عمده‌ترین سوالاتی که متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت کانادا با آن روبرو می‌شوند این است که هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ به همین جهت از آن جایی که کانادا یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین کشورها در جهان است و افراد بسیاری به قصد زندگی و کار به این کشور مهاجرت می‌کنند، ما در این مقاله سعی داریم تا جواب سوال “برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟” را پیدا کنیم.

حداقل هزینه مهاجرت به کانادا

در ابتدای امر افراد متقاضی در صورت مهاجرت به کشور کانادا لازم است تا ضمن پرداخت هزینه‌های عمومی همانند هزینه خرید بلیت، هزینه امرار معاش، آزمایشات لازم پزشکی، دیگر هزینه‌های لازم را به‌ عنوان هزینه مهاجرت پرداخت نمایند. این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد.

  • هزینه‌های عمومی مهاجرت به کانادا

هزینه‌های عمومی مهاجرت به کانادا شامل هزینه‌هایی چون تهیه بلیت، آزمایش‌ها و در نهایت هزینه اولیه زندگی و امرار معاش متقاضی در کانادا می‌باشد. که معمولا لازم است تا فرد جهت اجاره خانه در کانادا برای مدت ۱ ماه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار پرداخت نماید. البته لازم به ذکر است که این هزینه بسته به موقعیت جغرافیایی، متراژ خانه، تعداد نفرات و… متفاوت می‌باشد.

  • هزینه‌های دولتی مهاجرت

هزینه‌های دولتی نیز شامل هزینه‌هایی است که لازم است متقاضی در هنگام ارسال پرونده خود به اداره مهاجرت، پرداخت نماید که این میزان مبلغ، بسته به نوع ویزا و یا پرونده مهاجرتی متفاوت و شامل موارد زیر است.

لیست کلی هزینه‌های مهاجرت به کانادا

  • هزینه بلیت رفت و برگشت چند روزه در صورت مصاحبه در کشور کانادا (درصورت مصاحبه در کشوری غیر از کانادا، متقاضیان لازم است تا علاوه بر پرداخت هزینه بلیت، مبلغی را نیز برای اقامت در آن کشور پرداخت نمایند.)
  • هزینه‌های مربوط به انجام آزمایشات پزشکی و دریافت گواهی سلامت
  • هزینه وکیل برای مهاجرت
  • در صورت ورود به کشور کانادا به عنوان سرمایه‌گذار و یا مهاجرت در زمینه تجارت، اقتصاد و تحصیل در کانادا، باید مبلغی (۴۹۰ دلار) پرداخت نمایید.
  • هزینه دولتی کانادا
  • هزینه‌های مربوط به یک سال اول زندگی در کانادا (هزینه یک ماه زندگی در کانادا با توجه به اجاره خانه و دیگر هزینه‌های معمول، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متفاوت است.)
  • هزینه دریافت ویزای کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

هزینه های مهاجرت از طریق ویزای توریستی کانادا بسته به نوع ویزا متفاوت است.

  • متقاضیان برای دریافت ویزای مولتی کانادا، باید به ازای هر فرد، مبلغ ۱۰۰ دلار کانادا را پرداخت نمایند.
  • در صورت افزایش مدت زمان حضور و اقامت موقت در کانادا، لازم است به ازای هر فرد، مجددا مبلغ ۱۰۰ دلار پرداخت شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق اسپانسرشیپ، با توجه به اسپانسر شدن والدین یا خانواده و نوع پرونده شخص، میزان هزینه پرداختی بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ متغیر می‌باشد.

هزینه مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری

در سیستم اکسپرس اینتری نیز لازم است تا متقاضی در ابتدای امر و در هنگام عقد قرارداد،  ۵۰% مبلغ و در صورت صدور شماره پرونده ۲۵% دیگر از مبلغ و در نهایت پس از پایان کار و صدور ویزای کار، ۲۵% باقی مانده را بپردازد.

باید توجه شود که هزینه اپلای جهت دریافت ویزای کار کانادا برای هر فرد برابر ۱۵۵ هزار دلار ( کانادا) می‌باشد.

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تجارت

در حال حاضر مهاجرت تجاری کانادا از طریق سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و خود اشتغالی امکان پذیر است که متقاضی در صورت انتخاب هر یک از روش‌ها جهت مهاجرت، لازم است تا هزینه‌های آن را پرداخت نماید.

هزینه مهاجرت به کانادا با سرمایه گذاری

در صورت مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری فرد متقاضی ملزم به پرداخت ۱۰۵۰ دلار می‌باشد. همچنین در صورت همراه بودن اعضای خانواده (زیر ۲۲ سال) ۱۵۰ دلار و در صورت داشتن سن بیشتر از ۲۲ سال، لازم است برای هر فرد ۵۵۰ دلار بپردازد.

هزینه مهاجرت به کانادا با کارآفرینی

برای مهاجرت از طریق کارآفرینی نیز فرد متقاضی باید مبلغی همانند شرایط هزینه سرمایه گذاری به عنوان هزینه دولتی پرداخت نماید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

فرد متقاضی برای مهاجرت از طریق خود اشتغالی نیز مستلزم پرداخت مبلغی برابر مبلغ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می‌باشد (یعنی متقاضی باید ۱۰۵۰ دلار را پرداخت و در صورت همراه بودن خانواده به ازای هر فرد زیر ۲۲ سال، ۱۵۰ دلار و به ازای هر فرد بالای ۲۲ سال، ۵۵۰ دلار بپردازد.)

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی

هزینه متقاضی برای مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کانادا برابر مبلغی بالغ بر ۵۰۰۰ دلار می‌باشد. که از این مبلغ ۲۵۰۰ دلار جهت پذیرش دانشگاه و ۲۵۰۰ مابقی جهت دریافت ویزای کانادا به صورت اقساط پرداخت می‌شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص برای هر فرد برابر ۵۵۰ دلار می‌باشد که لازم است تا متقاضی در صورت همراه بودن اعضای خانواده زیر ۲۲ سال، به ازای هر فرد ۱۵۰ دلار و در صورت بیشتر بودن سن از ۲۲ سال برای هر فرد ۵۵۰ دلار دیگر را بپردازد.

هزینه وکیل مهاجرت

همان طور که پیشتر نیز گفته شد متقاضیان در صورت مهاجرت ضمن پرداخت هزینه‌های عمومی و هزینه‌های دولتی لازم است تا هزینه وکیل مهاجرت کانادا را نیز بپردازد که این هزینه بسته به نوع امور مهاجرتی و حق وکاله وکیل و تخصص دفتر وکالتی، متفاوت می‌باشد.

هزینه بیومتریک

فرد متقاضی در صورت ثبت مشخصات بیومتریکی خود نیز لازم است تا هزینه ۸۵ دلار (برای هر فرد) را پرداخت نماید. این هزینه برای خانواده دو نفره و یا تعداد بیشتر برابر ۱۷۰ دلار و برای گروه‌های سه نفره ۲۵۵ دلار کانادا می‌باشد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اقامت موقت

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اقامت موقت

در صورت مهاجرت از طریق اقامت موقت، لازم است تا هر فرد هزینه‌ای بالغ بر ۴۹۰ هزار دلار را به عنوان حق ورود به کشور کانادا پرداخت نماید.

هزینه اقامت دائم در کانادا

لازم به ذکر است که متقاضی در صورت دریافت اقامت دائم کانادا باید هزینه‌هایی را که توسط اداره مهاجرت برای فرد (بر اساس پروفایل شخصی) مشخص شده پرداخت کند. اگر به اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره هزینه مهاجرت به کانادا نیاز دارید، همین حالا با مشاوران آتلانتیک ۷۲۴ تماس حاصل نمایید. تیم مشاوره مهاجرت ما، متشکل از مشاوران باتجربه و متخصص در امور مهاجرتی می‌باشد که همواره متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت به کشور کانادا را راهنمایی می‌نمایند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی