مشکلات زندگی در کانادا

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

بیشتر افراد در صورت تصمیم به مهاجرت به کشورهای خارجی و زندگی و ایجاد کسب و کار، کشور کانادا را انتخاب می‌کنند؛ چرا که مزایای زندگی در کانادا به مراتب بیشتر از هر کشور دیگری می‌باشد و قادر است فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی و زندگی مناسبی را با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات برای شهروندان فراهم نماید.

به همین جهت، ما در این مقاله سعی داریم تا مزایا و معایب مهاجرت به کانادا را شرح دهیم تا مهاجران ضمن آشنایی با مزایای بی‌شمار کانادا با مشکلات کشور کانادا نیز آشنا شوند.

در ابتدای امر و پیش از ذکر مزایا و معایب مهاجرت به کانادا، به توضیح مختصری از کشور کانادا می‌پردازیم تا پس معرفی کانادا، راحت‌تر مزایا و معایب زندگی در این کشور را بررسی نماییم.

آشنایی با کشور کانادا

کانادا از جمله کشورهای واقع شده در شمال قاره آمریکا می‌باشد که توسط سه اقیانوس آرام، اطلس و منجمد شمالی احاطه شده است.

کانادا از نظر مساحتی جز کشورهای پهناور و وسیع به شمار می‌رود که شامل ۱۰ استان (استان آلبرتا، استان بریتیش کلمبیا، استان مانیتوبا، استان نیوبرانزویک، استان نیوفاندلند و لابرادور، استان نوا اسکوشیا، استان انتاریو، استان جزیره پرنس ادوارد، استان کبک و استان ساسکاچوان) و ۳ قلمرو در بخش شمالی (قلمروی نوناووت، قلمروی یوکان و قلمروی شمال غربی) می‌شود.

این کشور ضمن داشتن مزایای فراوان برای زندگی، با برخورداری از طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری بسیار، سبب جذب مهاجران بسیاری از اقصی نقاط جهان می‌شود.

مزایا و معایب زندگی در کانادا

زندگی در کانادا نیز مانند هر کشور دیگری از مزایا و معایب بسیاری برخوردار است که در زیر به شرح هر یک می‌پردازیم تا مهاجران عزیز بتوانند با شناخت بیشتری به این کشور سفر کنند.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

مزایای زندگی در کانادا

بدون شک مزایای مهاجرت به کانادا به قدری است که روزانه هزاران نفر به قصد اقامت و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

مزایای زندگی در کانادا به شرح زیر است:

  • برخورداری از بازار کار قوی و داشتن رشد اقتصادی بالا

به جهت بالا بودن رشد اقتصادی در کانادا و نبود کافی نیروی کار تخصصی در این کشور، باعث شده که همواره کانادا، افراد باتجربه و ماهر بسیاری را از خارج کشور برای کسب و کار جذب نماید.

  • ارائه خدمات بهداشتی مناسب و باکیفیت

از دیگر مزایای زندگی در کانادا می‌توان به خدمات بهداشتی و درمانی این کشور اشاره کرد. کشور کانادا همواره در تلاش است تا بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهداشتی را به شهروندان ارائه دهد.

  • پایین بودن آمار جرم و جنایت در کشور کانادا

یکی دیگر از مزایای اقامت کانادا، پایین بودن آمار جرم و جنایت در این کشور می‌باشد؛ چرا که باعث می‌شود تا افراد در امنیت و آرامش بیشتری، زندگی کنند.

  • چند ملیتی بودن کشور کانادا

زیاد شدن درصد مهاجرت به کانادا باعث شده که مهاجران و افراد بسیاری، با فرهنگ‌های مختلف در کانادا زندگی کنند. به همین دلیل این کشور، امروزه به یک کشور چند ملیتی تبدیل شده تا یک محیط مناسب و راحت را برای مهاجران فراهم نماید.

  • برخورداری از منابع و مناظر طبیعی فراوان

داشتن مناظر و منابع طبیعی بسیار، از دیگر مزایای زندگی در کانادا می‌باشد که باعث فراهم آوردن شرایط و طبیعت بکر و زیبا برای مهاجران و شهروندان خود می‌شود.

  • ارائه برنامه‌های آموزشی، اجتماعی و رفاهی مناسب و با استاندارد بالا

کشور کانادا همواره برنامه‌های آموزشی، اجتماعی و رفاهی-درمانی بسیاری را به تمامی مهاجران و شهروندان ارائه می‌دهد تا زندگی در کانادا را برای افراد، راحت و دلپذیر نماید.

  • توجه به ثبات زندگی شهروندان

از دیگر مزایای زندگی در کانادا می‌توان به داشتن ثبات در زندگی شهروندان اشاره کرد؛ زیرا کانادا با وجود وسعت زیادش، به ندرت در مشکلات و درگیری‌های جهانی دخالت می‌کند.

معایب زندگی در کانادا

مشکلات زندگی در کانادا

ضمن وجود مزایای بسیار زیاد کشور کانادا، همواره شهروندان با مشکلات زندگی در کانادا نیز مواجه هستند که در زیر به این مشکلات اشاره می نماییم:

  • بالا بودن هزینه زندگی

با ارزش بودن واحد پول و دلار این کشور باعث شده که هزینه‌های این کشور کمی گران باشد و همین موضوع می‌تواند یکی از مشکلات زندگی در کانادا به شمار رود.

البته داشتن یک شغل مناسب و پردرآمد می‌تواند از مزایای زندگی در کانادا باشد و این مشکل را کمی برطرف نماید.

  • برخورداری از شرایط اقلیمی و آب و هوای سرد

داشتن زمستان‌های سرد و طولانی این کشور، ممکن است برای برخی از افراد، زندگی در کانادا را با مشکلات بسیاری روبه‌رو نماید.

  • بالا بودن میزان مالیات

میزان مالیات بالا در کشور کانادا می‌تواند از جمله مشکلات زندگی در کانادا به شمار رود. البته این موضوع برای متقاضیان با درآمد نسبتا بالا، مشکلاتی ایجاد نمی‌کند.

مزایای کانادا نسبت به ایران

در حال حاضر کشور کانادا از مزایای بسیاری نسبت به ایران برخوردار است  به گونه‌ای که باعث شده روزانه افراد بسیاری از ایران به قصد زندگی در کانادا به این کشور مهاجرت نمایند.

  1. پایین بودن آمار جرم و جنایت در کانادا نسبت به ایران
  2. پایین بودن میزان آلودگی و ترافیک در کشور کانادا
  3. ارائه خدمات رفاهی و درمانی، بیمه، تامین هزینه سالمندان و… از جمله مزایای زندگی در کانادا نسبت به ایران می‌باشد.
  4. ارائه امکانات تحصیلی با استانداردهای بالا برای دانشجویان و دانش‌آموزان
  5. ارائه حق شهروندی کانادا به افراد مقیم در این کشور پس از ۳ سال اقامت
  6. احترام به حقوق شهروندی و مدنی و داشتن آزادی
  7. ارائه خدمات مناسب و راه‌اندازی کسب و کار در کشور کانادا
  8. داشتن رشد اقتصادی بالا و بازار کار قوی

حقایق زندگی در کانادا

همان طور که گفته شد در حال حاضر کشور کانادا به جهت ارائه و برخورداری از مزایا و شرایط مناسب برای تمامی شهروندان، به یکی از بهترین کشورها برای زندگی و کسب و کار در سراسر دنیا تبدیل شده است.

کشوری که در آن درصد زیادی از شهروندان از شرایط زندگی خود کاملا راضی هستند، جمعیت بسیاری از آن را نیروهای متخصص و کارآمد تشکیل داده و درصد جرم و جنایت به کمترین میزان خود رسیده است. در واقع کانادا امروزه یکی از بهترین و امن‌ترین و مناسب‌ترین کشورهای موجود در کل دنیا است که با وجود مزایا و معایب بسیار، شهروندان می‌توانند از لحظات و اتفاقات خوب زندگی‌شان لذت ببرند و همواره به زندگی امیدوار باشند.

متداول‌ترین سوالات افراد درباره مزایا و معایب زندگی در کانادا

۱- بهترین مزیت زندگی در کانادا؟

با وجود برخورداری کشور کانادا از مزایای بسیار، با این حال، اخذ اقامت دائم کانادا، دریافت پاسپورت کانادایی و یا تابعیت کانادا برای فرزندان از جمله مهم‌ترین و بهترین مزایای زندگی در کانادا محسوب می‌شود.

۲- آیا کانادا برای مهاجرت و زندگی کشور مناسبی است؟

امروزه کانادا با فراهم کردن فرصت‌های شغلی بسیار برای افراد، داشتن اقتصادی قوی و… علاوه بر تبدیل شدن به یکی از بهترین کشورهای سطح جهان، جز یکی از پر متقاضی‌ترین کشورها جهت مهاجرت و زندگی افراد به شمار می‌رود. 

۳- مهم‌ترین دلایل مهاجرت و زندگی در کانادا؟

ضمن برخورداری کانادا از مزیت‌های بسیار، ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار، پذیرش تعداد زیادی از متقاضیان در سال، فراهم کردن شرایط مطلوب برای زندگی و کار و اقتصاد قدرت‌مند در سطح جهان، از مهم‌ترین دلایلی است که سبب شده تا متقاضیان، کشور کانادا را به عنوان مقصدی برای مهاجرت و زندگی انتخاب نمایند.

گروه آتلانتیک ۷۲۴، با هدف مشاوره مهاجرت به کانادا تلاش می‌کند تا علاقه‌مندان بتوانند بدون هیچ نگرانی و به راحتی، تمامی مراحل مربوطه را در کمال آرامش سپری نمایند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی