سرتیتر خبرها

مجوز کار ۱۸ ماهه کانادا برای ۵۲۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی

مجوز کار ۱۸ ماهه کانادا برای ۵۲۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) طی اطلاعیه های اخیر، از اجرای سیاست های جدیدی درباره مجوز کار کانادا (PGWP) خبر داده است. این سیاست های در نظر گرفته شده، با هدف ایجاد فرصت کسب بیشتری از تجربه کار کانادایی شکل گرفته است تا افراد را واجد شرایط استفاده از برنامه مهاجرت به کانادا نمایند.

در اصل، تمامی این تصمیمات برای متقاضیانی که پروسه فارغ التحصیلی خود را در دانشگاه های کانادا گذرانده اند و هم اینک ویزای کار آنها روبه اتمام می باشد، این امکان را فراهم می سازد تا مجددا برای دریافت مجوز کار کانادا درخواست کنند. مجوزی که قرار است با اعتبار ۱۸ ماهه به حداکثر ۵۲ هزار نفر دانشجوی بین المللی سابق کانادا داده شود.

با توجه به رکود اقتصادی که بحران COVID-19 در کل جهان و حتی کانادا با خود به همراه داشته، دولت کانادا این سیاست عمومی جدید را به منظور حمایت و پشتیبانی از دارندگان PGWP که در این دوران شغل خود را از دست داده اند و یا با کاهش ساعت کاری مواجه شده اند، ارائه کرده است. این افراد با کمک این ویزای کار کانادا با حداکثر ۱۸ ماه اعتبار، بر خلاف مجوزهای کار مختص به کارفرمایان، از مجوزهای کار آزاد برای ورود به بازار کار نزد هر کارفرمایی برخوردار می شوند.

مجوز کار ۱۸ ماهه کانادا به ۵۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی تعلق میگیرد!

بر مبنای تخمین های اداره مهاجرت کانادا حداکثر ۵۲۰۰۰ دارندگان PGWP که از تمامی شرایط لازم برخوردارند، می توانند با بهره مندی از این سیاست، درخواست خود را در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ الی ۲۷ جولای ۲۰۲۱ ارائه نمایند. معیارهای واجد شرایط بودن شامل موارد زیر می باشد:

  • دارای ویزای کار PGWP باشند؛ ویزایی که از تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ به بعد، منقضی شده باشد و یا ویزایی که طی مدت ۴ ماه از تاریخ درخواست، منقضی شود.
  • از تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ در کشور کانادا حضور یافته باشند.
  • از وضعیت اقامتی موقت و معتبری در کانادا برخوردار باشند و یا برای بازیابی مجدد وضعیت اقامت خود اقدام کرده باشند.
  • دارای گذرنامه ای معتبر باشند. (اداره مهاجرت کانادا همواره متقاضیان را تشویق می کند تا گذرنامه ای معتبر با اعتبار حداقل ۱۸ ماهه داشته باشند. چرا که در غیر اینصورت، مجوز کار آزاد آنها، تنها تا پایان مدت اعتبار گذرنامه قابل استفاده خواهد بود.)

نکته قابل توجه این است که بین تمامی دانشجویان خارجی، اولویت انتخاب اداره مهاجرت کانادا با کسانی است که در یکی از موسسات آموزشی کانادا تحت عنوان DLI، فارغ التحصیلی شده باشند. ویزای کار پس از تحصیل به این قبیل دانشجویان سابق در کانادا برای مدت حداکثر ۳ سال تعلق می گیرد تا آنها بتوانند به عنوان بخشی از نیروی کار در این کشور فعالیت نمایند.

بدین طریق آنها با شروع فعالیت خود نزد هر کارفرمایی، سابقه کار کانادایی را برای خود رقم می زنند. سابقه کاری که توسط بیش از ۱۰۰ مسیر و برنامه های مهاجرتی نظیر اکسپرس اینتری (Express Entry)، برنامه تجربه کبک (Quebec Experience Program)، برنامه مهاجرت استانی (Provincial Nominee Program (PNP)) و… مورد پسند و تایید قرار گرفته اند.

از مزایای ویزای کار PGWP بهره‌مند شوید!

ویزای کار PGWP در مدت زمان تعیین شده تنها یکبار فرصت استفاده را در اختیار دارندگان خود قرار می دهد. به همین دلیل بهتر است تا افراد در این فرصت محدود از این ویزای کانادا نهایت بهره را ببرند.

البته این ویزای غیر قابل تمدید در این اوضاع همه گیری ویروس کرونا، ممکن است نتواند اتفاقات خوشایندی را برای دانشجویانی که اخیرا مدرک فارغ التحصیلی خود را از دانشگاه های کانادا دریافت کرده اند، رقم بزند. زیرا بازار کار کانادا که بی تاثیر از این بحران نبوده ممکن است نتواند شرایط مطلوبی را برای این دانشجویان فراهم نماید.

همه این اقدامات و سیاست های اعمال شده بخشی از تلاش های بی دریغ دولت کانادا برای حمایت از سطح بالای مهاجرت طی همه گیری ویروس کرونا و دوران پس از آن می باشد. کانادا در نظر دارد تا در برنامه مهاجرتی سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۳، سالیانه بیش از ۴۰۰۰۰۰ مهاجر جدید را پذیرش نماید.

همچنین دولت کانادا در این سال‌ها بارها و بارها نظر مثبت خود را مبتنی بر حفظ دانشجویان بین المللی که با هدف تحصیل در کانادا، به این کشور مهاجرت کرده اند، اعلام کرده است. این کشور همواره خواهان استقبال از دانشجویانی است که با ورود به بازار کار کانادا به عنوان یک استعداد جهانی، نقش موثری را در بهبود وضعیت اقتصادی و دستیابی به اهداف مهاجرتی کانادا ایفا می کنند. تضمین آینده اقتصادی کانادا در دست نیروی کار جوان است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *