سرتیتر خبرها

دعوت استان کبک از 162 متقاضی نیروی کار ماهر

دعوت استان کبک از ۱۶۲ متقاضی نیروی کار ماهر

استان کبک در ماه اکتبر، طی دو دوره برگزار شده توسط سیستم Arrima، برای ۱۶۲ متقاضی درخواست مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر (اسکیلد ورکر) دعوتنامه صادر کرد. جزئیات این دو دوره که در تاریخ ۲۳ و ۲۹ ماه اکتبر برگزار شده بود در تاریخ ۲۲ نوامبر منتشر شد.

جزئیات پذیرش انجام شده در ۲۳ اکتبر

طبق دوره اجرا شده در ۲۳ اکتبر، استان کبک ۸۹ متقاضی درخواست دریافت اقامت دائم کانادا را بر اساس نیاز بازار کار استان کبک انتخاب کرد.

این ۸۹ نفر متقاضی از بین ۱۶۰۰۰ متقاضیان برنامه نیروی کار ماهر در کبک (QSWP) که درخواست خود برای اقامت دائم را به جهت اصلاحات قانون مهاجرت کبک (که در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ به تصویب رسید) به حالت تعلیق در آورده بودند، انتخاب شدند.

در واقع متقاضیان دعوت شده در پذیرش ۲۳ اکتبر جز افرادی بودند که در پورتال ثبت نام آنلاین کبک (Arrima)، ابزار علاقه (expression of interest) خود را ثبت کردند.

جزئیات پذیرش انجام شده در ۲۹ اکتبر

سپس استان کبک در دوره بعدی که در تاریخ ۲۹ اکتبر برگزار شد از ۷۳ متقاضی برای ارائه درخواست اقامت دائم خود دعوت کرد. البته لازم به ذکر است که این متقاضیان دعوت شده برای اشتغال، نیازمند به داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر می باشند.

همچنین دعوت نامه ها برای متقاضیان خارجی مقیم در کبک (همانند دیپلمات ها، افسران کنسولی و نمایندگان سازمان های دولتی یا سازمان ملل) به جهت انجام ماموریت و وظایف رسمی در این استان ارسال شده است.

دعوت استان کبک از ۱۶۲ متقاضی نیروی کار ماهر

Arrima چیست؟

سیستم Arrima در سال ۲۰۱۸ برای مدیریت بانک متقاضیان QSWP (برنامه مهاجرتی نیروی کار استان کبک) پس از تغییر برنامه از رویکرد برنامه کاربردی به سیستم (Expression of interes, EOI) معرفی شد.

سیستم EOI کبک، بانک متقاضیان درخواست اقامت دائم در این استان را از طریق QSWP، برای دریافت گواهی انتخاب کبک (Certificat de sélection du Québec یا CSQ) مدیریت می کند.

استفاده از سیستم Arrima

برای استفاده از سیستم Arrima لازم است تا متقاضیان ضمن ایجاد پروفایلی معتبر در این برنامه، علایق و تمایلات خود را ابراز کنند و سپس با قرارگیری در صف انتظار کاربران، بر اساس نمره و یا معیار های امتیازدهی رتبه بندی شوند.

بعد از آن وزارت مهاجرت کبک بر اساس نمره کاندیداتوری یا سایر عواملی چون نیاز نیروی کار در مناطق استان کبک، برای درخواست CSQ، دعوت نامه صادر می کند.

و در نهایت متقاضیانی که موفق به دریافت CSQ می شوند می توانند در صورت تایید مدارک پزشکی و عدم سوء پیشینه، درخواست خود را جهت دریافت اقامت دائم، در وزارت مهاجرت فدرال کانادا، ارائه دهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق کار و هزینه و شرایط دریافت ویزای کار کانادا با مشاوران ما در آتلانتیک تماس بگیرید. 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *