سرتیتر خبرها

جدیدترین محدودیت های کانادا برای مسافران

جدیدترین محدودیت های کانادا برای مسافران

دولت کانادا تصمیم به اجرای اقدامات سختگیرانه‌تری برای کنترل خطرات احتمالی ناشی از COVID-19 برای ورود مسافران خارجی گرفته است. سرانجام پس از مدت ها فشار از سوی استان های کانادا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، تصمیم خود را بر مبنای تشدید محدودیت های مسافرتی اجرا نمود که خبر خوبی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا نیست.

تمامی خطوط هوایی کانادا نظیر Air Canada ،WestJet ،Sunwing و Air Transat از تاریخ یکشنبه ۳۱ ژانویه کلیه پروازهای خود را به مقصد مناطقی همچون کارائیب، متوقف کردند. گفته میشود که این اقدامات تا ۳۰ آوریل ادامه دار خواهد بود. در راستای همکاری مدیران این ایرلاین ها با دولت فدرال در تصویب این اقدامات است که آنها مورد تقدیر و تشکر از سوی جاستین ترودو قرار گرفته اند.

بر این اساس، از هفته آینده به پروازهای بین المللی تنها در شهرهای ونکوور، کلگری، مونترال و تورنتو امکان فرود صادر می شود. همه مسافران هوایی از همان بدو ورود خود به خاک کانادا مستلزم انجام تست PCR هستند و می‌بایست تا زمان دریافت جواب تست خود به مدت سه روز با هزینه شخصی، در یکی از هتل هایی که از سوی دولت فدرال تعیین گردیده است، اقامت گزینند.

طبق گفته های جاستین ترودو، هر مسافری برای اقامت در این بازه سه روزه بطور تقریبی موظف به پرداخت ۲۰۰۰ دلار کانادا میباشد.

پس از سپری کردن این بازه ۳ روزه اگر نتیجه آزمایش منفی اعلام شود، هر کدام از مسافران باید یک دوره ۱۴ روزه دیگر (۳ روز در هتل به همراه یازده روز در منزل) را به‌صورت قرنطینه در خانه سپری کنند. اما مادامی که نتیجه آزمایش مثبت اعلام شود، باید سریعا خود را در یک مرکز مشخص دولتی بستری نمایند.

همچنین نخست وزیر‌ کانادا اعلام کرده است که کلیه مسافرانی که از طریق مرز زمینی آمریکا قصد ورود به خاک کانادا را دارند نیز، لازم است تا در بدو ورود با انجام آزمایش و منفی بودن جواب تست، مقدمات ورودی خود را فراهم نمایند.

با توجه به خیز جدید و شیوع ویروس کرونا به شکلی متفاوت تر، ورود مسافران بین المللی، به خصوص مهاجرانی که از انگلیس، آفریقای جنوبی، و یا برزیل به کانادا می آیند موجب دلهره و نگرانی شهروندان کانادایی می شوند.

محدودیت های کرونایی جدید نیز برای به حداقل رساندن مسافرت های خارجی و حفظ سلامت شهروندان کانادایی، به ویژه در تعطیلات بهاری که هر ساله این کشور شاهد حجم گسترده ای از مسافران خارجی بوده است، اعمال خواهد شد.

طی روزهای اخیر، حتی جاستین ترودو از کانادایی ها خواسته است که هرگونه سفر غیر ضروری را که از قبل برنامه ریزی کرده اند، لغو کنند. او همچنین خواستار اقدامات دیگری همانند انجام تست کرونا در فرودگاه ها برای مسافران برگشتی و قرنطینه اجباری تحت نظارت در برخی از هتل‌های تعیین شده با هزینه مسافر شده است.

قابل ذکر است که سفر به کانادا از ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها از ماه مارس سال ۲۰۲۰ با محدودیت های مسافرتی که بطور ماهانه تمدید میشد، مواجه بوده است. هم اینک نیز تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱، ممنوعیت های اجرا شده هرگونه سفرهای غیر ضروری و سفرهای خارجی را در بر میگیرد.

مسافران واجد شرایط معافیت از محدودیت های مسافرتی کانادا!

گرچه دولت کانادا با عزمی راسخ نسبت به اعمال محدودیت های کرونایی عمل می کند ولی از این بین محدودیت های سفر مشمول شهروندان کانادا، افراد مقیم در کانادا و حتی برخی از کارگران موقت خارجی، دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی کانادا قصد دارند وارد کشور شوند و یا اعضای درجه یک خانواده کانادایی ها نمی شود.

البته این بدان معنا نیست که این قبیل افراد آزادانه می توانند سفرهای خارجی خود را به پیش ببرند. کانادا همچنان مسافران بین المللی که با ویزای توریستی کانادا (ویزای پنج ساله) می خواهند وارد کشور شوند را نیز مجبور به انجام تست PCR کرونا کرده است؛ که می‌بایست طی ۷۲ ساعت پیش از سفر به کانادا صورت گیرد تا با جواب منفی سفر متقاضیان را امکان پذیر کند. علاوه بر این، مسافرانی که به کانادا می آیند در کنار آزمایش کرونا باید ۱۴ روز قرنطینه شوند. طرح قرنطینه باید قبل از ورود به کانادا تهیه شود تا مشخص کند متقاضیان قرار است در کجا و چگونه در این دوره به سر برند و با استفاده از اپلیکیشن ArriveCAN ارزیابی روزانه را به ماموران مرزی کانادا ارائه دهند.

تعداد موارد جدید و مبتلایان به کرونا که در برخی از استان‌های کانادا رو به کاهش است خود خبر دلگرم کننده‌ای میتواند برای شهروندان کانادایی باشد.

نخست وزیر جاستین ترودو طی کنفرانس های مطبوعاتی اخیر نیز تایید کرده که دولت همچنان علی رغم اقدامات اتحادیه اروپا برای محدود کردن صادرات واکسن های کرونایی به خارج از کشور و تاخیر در تولید دوزهای واکسن، اطمینان داده است که تا ماه سپتامبر با واردات واکسن به سرتاسر کشور فرآیند واکسیناسیون شهروندان خود را به پیش ببرد.

همچنین طی تحقیقات صورت گرفته، جاستین ترودو خاطر نشان کرده است که در حال حاضر تنها ۲ درصد مبتلایان COVID-19 ناشی از ورود مسافران خارجی بوده که این موضوع خود نشانگر اثربخشی مثبتی است که از محدودیت های مسافرتی ایجاد شده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *