مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

خرید بیزینس در کانادا

یکی از برنامه‌های مهاجرت به کانادا خرید بیزینس و در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است که نیاز به سرمایه، تسلط به زبان و البته طرح تجاری یا بیزینس پلان دارد تا از طریق آن به آفیسر نشان دهید با چه هدفی قصد سرمایه‌گذاری در کانادا را دارید و چگونه می‌خواهید آن کسب‌وکار را مدیریت کنید؛ به این ترتیب می‌توانید با اخذ ویزا به‌صورت کاملاً قانونی راهی این کشور شده و مسیر اقامت دائم را در پیش بگیرید.

با این مقدمه در ادامه مفصل درباره خرید بیزینس در کانادا صحبت کردیم و پیشنهاد می‌کنیم اگر شرایطش را دارید، برای شروع این مسیر با تیم مشاوران آتلانتیک 724 تماس گرفته و بر اساس شرایط و سرمایه فعلی‌تان اقدام برای یکی از روش‌های خرید کسب‌وکار در کانادا را شروع کنید.

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس

شما با خرید بیزینس در کانادا از همان ابتدا اقامت کانادا دریافت نمی‌کنید؛ بلکه مامور مهاجرت برایتان ویزای کاری (Open Work Permit) صادر کرده که قابل‌تمدید هم هست. با این ویزا شما هم صاحب شغل و درآمد هستید و هم در رزومه‌تان سابقه کار کانادایی دارید، پس می‌توانید در برنامه‌های اکسپرس انتری و انواع برنامه‌های استانی شرکت کرده و برای اخذ اقامت دائم PR درخواست دهید که در این مسیر مشاوران آتلانتیک 724 برای انجام امور اخذ اقامت کنارتان هستند.

حالا که می‌دانیم خرید بیزینس ریسک ویزای نزدیک به صفر دارد و به اقامت دائم کانادا منجر می‌شود، باید شرایط خرید کسب‌وکار در این کشور را بررسی کنیم.

شرایط خرید بیزینس در کانادا چیست؟

شرایط خرید بیزینس در کانادا نیاز به سرمایه، تسلط به زبان و سابقه کاری دارد. به این ترتیب با حداقل 150 هزار دلار کانادا به‌عنوان سرمایه، اگر شرایط زیر را هم دارید پیشنهاد می‌کنیم شانس خود را برای خرید یک کسب‌وکار موفق در کانادا امتحان کنید:

  • سه سال و بیشتر تجربه کاری به‌عنوان مدیر ارشد یا صاحب یک کسب‌وکار در کشور خودتان
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و حداقل سنی 18 سال
  • تسلط به زبان در حد متوسط Intermediate

در ضمن کسانی که می‌خواهند با خرید سهام به جای خرید بیزینس، ویزای کاری بگیرند باید حداقل 50% از سهام یک مجموعه را خریداری کرده و بعد به‌عنوان مدیر آن مجموعه درخواست ویزا کنند.

روش‌های یافتن و خرید کسب‌وکار در کانادا

برای خرید کسب‌وکار در کانادا می‌توانید به تنهایی اقدام کرده و بعد از یافتن یک بیزینس یا کسب‌وکار مناسب برای خرید سراغ کارگزاران تجاری بروید تا کارهای جانبی را برایتان انجام دهند یا از همان ابتدا با کمک مشاورانی مثل تیم آتلانتیک 724 همه کارها را به درستی پیش برده تا دیگر نیازی به جستجوی اضافی نداشته باشید. تیم آتلانتیک 724 مانند کارگزار تجاری عمل کرده و لیستی از کسب‌وکارهای مناسب با سرمایه و شرایطتان را در اختیارتان می‌گذارد تا شما تصمیم‌گیرنده اصلی برای شروع مذاکره و خرید باشید.

در هر صورت اگر خواستید خودتان هم جستجویی داشته باشید می‌توانید از منابع زیر برای خرید بیزینس در کانادا کمک بگیرید.

اولین منبع رسمی و قانونی مجلات و خبرنامه‌های تجاری هستند که کسب‌وکارهای آماده برای فروش در این مجلات بیزینسی طبقه‌بندی شده، آگهی دارند و به‌صورت آنلاین از سایت مطبوعات تجاری کانادا هم قابل‌پیگیری هستند. روزنامه‌های کانادایی هم کسب‌وکارهای محلی و آماده برای فروش را آگهی می‌کنند که البته در بینشان امکان کلاهبرداری هم وجود دارد؛ پس باید خیلی مراقب باشید.

کارگزاران و واسطه‌ها هم رابط شما به‌عنوان خریدار با فروشنده هستند که با گرفتن حق کمیسیون باعث لینک و قرار ملاقات خریداران و فروشنده‌ها شده و فرصت‌های خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته در این مورد هم باید مراقب کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های احتمالی باشید.

سایت‌ های مرتبط با فروش بیزینس در کانادا

در حال حاضر از سایت‌ها و به‌صورت آنلاین هم می‌توانید به دنبال آگهی‌های خرید کسب‌وکار و بیزینس‌های آماده برای فروش باشید. بهترین سایت‌ها که مورد تأیید دولت کانادا هم هست و امکان کلاهبرداری ندارد، شامل 5 سایت زیر می‌شود:

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس همان‌طوری که گفتیم با شناسایی کسب‌وکارهای مختلف شروع می‌شود تا بر اساس سابقه شغلی، وضعیت فعلی اقتصاد کانادا، سرمایه در دسترس و البته تنوع بازار بتوانید بیزینس‌های مناسب شرایطتان را پیدا کرده و مذاکره را شروع کنید.

با شروع مذاکره وارد گام بعدی شدید و باید بر سر خرید و معامله، چانه‌زنی‌ها را شروع کنید. در این مرحله باید سراغ کارگزار تجاری بروید که با قوانین تجاری کانادا آشنایی داشته و علاوه بر انجام کارهای معامله بر اساس قوانین کانادا که شما با آن آشنایی ندارید، برای درخواست مجوزهای لازم مثل مجوز LMIA هم پیگیری و کارهای لازم را انجام دهد.

هم‌زمان با درخواست مجوز LMIA باید نوشتن طرح تجاری یا همان بیزینس پلن را شروع کنید که کارگزار و دیگر منابع آنلاین مثل یوتیوب در نوشتن این نامه به شما کمک می‌کند. موضوع اصلی بیزینس پلان معرفی کسب‌وکار، دلایل خرید، برنامه شخص شما برای به سودرسانی آن کسب‌وکار بر اساس چشم‌انداز اقتصاد کانادا و استانی که قصد اقامت در آن را دارید، خواهد بود.

با نوشتن طرح تجاری پیشنهادی و آماده شدن مجوز LMIA باید در سایت اداره مهاجرت پروفایل ساخته و با تکمیل مدارک و فرم‌ها، وارد پروسه رسمی درخواست ویزای کار بشوید.

مدارک لازم برای خرید بیزینس آماده در کانادا

برای خرید بیزینس در کانادا باید مدارک کاری برای اثبات سابقه مدیریتی و مدارک تحصیلی برای اثبات حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید.

علاوه بر این نیازمند نامه بیزینس پلان یا طرح تجاری هستید تا از طریق این نامه برای آفیسر توضیح دهید هدفتان از خرید آن بیزینس در کانادا چیست، قرار است چگونه مدیریت شده و به درآمد برسد و در نهایت چه چشم‌انداز کوتاه‌مدت و بلند‌مدتی دارد. در ضمن باید حتماً مدارک تمکن مالی دال بر سرمایه‌ای که قرار است به کانادا ببرید را هم ضمیمه پرونده کنید. یادتان باشد که هرگونه نقص یا جعل در پرونده باعث ریجکتی ویزا شده و نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت.

هزینه خرید بیزینس در کانادا

هزینه‌های خرید بیزینس در کانادا به دو دسته تقسیم می‌شود.

  • دسته اول هزینه‌های جاری مانند ترجمه مدارک، هزینه انگشت‌نگاری ویزای کار 155 دلار برای هر نفر، سفر به یکی از کشورهای همسایه برای بیومتریک و دستمزد وکیل است.
  • هزینه دوم هم هزینه درخواست مجوز  LMIA به مبلغ 1000 دلار و حداقل سرمایه‌ موردنیاز برای خرید بیزینس در کانادا است که در سال 2023 از 150 هزار دلار کانادا تا 250 هزار دلار کانادا برآورد شده است.

حالا این هزینه‌ای که برای خرید بیزینس پرداخت می‌کنید، یک سری هزینه جانبی هم دارد. مثلاً شما از طریق خرید فرانچایز در کانادا یک سرقفلی و اعتبار یک رستوران مشهور را خریداری کردید و می‌خواهید تغییر دکوراسیون بدهید. هزینه خرید تجهیزات دکوری، نوسازی تجهیز آشپزخانه، میز و صندلی و… هم به این هزینه‌های قبلی اضافه می‌شود. گاهی اوقات هزینه سرقفلی هم جدا گرفته شده یا اگر فضای آن کسب‌وکار تجهیز باشد، هزینه تمام وسایل از شما گرفته می‌شود. به همین خاطر با حداقل سرمایه 150 تا 250 هزار دلار کانادا باید برای خرید بیزینس در کانادا اقدام کرده و تمکن قابل‌قبولی داشته باشید.

مدت‌ زمان صدور ویزای خرید بیزینس در کانادا

یادتان باشد که شما با خرید بیزینس در کانادا و ارسال درخواستتان به سفارت، اقامت دائم کانادا را دریافت نمی‌کنید؛ بلکه ویزای کار برایتان صادر شده و این ویزا قابل‌تمدید است. بعد از یک الی دو سال شما از داخل خاک کانادا و با داشتن سابقه کار کانادایی درخواست اقامت دائم می‌دهید. به این ترتیب در وهله اول و برای درخواست ویزای کاری باید از دو ماه تا بیشتر منتظر صدور ویزایتان باشید که با مراحل قبلی یعنی پیداکردن کسب‌وکار مناسب برای خرید، شروع معامله و چانه‌زنی، قطعی کردن خرید و درخواست جوز  lima نهایتاً یک سال زمان می‌برد.

در حال حاضر هم هیچ قطعیتی برای تعیین زمان دقیق صدور ویزا از انجام انگشت‌نگاری وجود ندارد؛ اما معمولاً بعد از 40 الی 60 روز کاری باید منتظر نتیجه باشید.

مزایای خرید بیزینس در کانادا

مهم‌ترین مزیت خرید بیزینس در کانادا ریسک پایین این روش است و اینکه شما می‌توانید همراه با خانواده درخواست داده و با اجازه کار قانونی وارد این کشور شوید. از طرف دیگر در همان ابتدا مسیر شغلی و درآمدی‌تان هم مشخص و آماده است و اصلاً نیازی به مصاحبه رفتن و دنبال کار گشتن ندارید.

مزیت بعدی رقابتی نبودن این روش است، مثلاً در روش اکسپرس انتری شما باید دائماً به دنبال افزایش امتیازتان باشید، سرمایه را بیشتر کرده یا سعی کنید نمره زبان بالاتری بگیرید ولی خرید بیزینس در کانادا اصلاً رقابتی نیست و هرکس برای خودش می‌تواند درخواست ویزا داشته باشد.

سومین مزیت که شاید برای بسیاری از هم‌وطنان مهم باشد؛ این است که برای خرید بیزینس در کانادا بر خلاف روش‌های کارآفرینی و استارتاپی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و اگر تسلط قابل‌قبولی به زبان داشته باشید، بدون ارائه مدرک و شرکت در امتحان زبان هم مسیر صدور ویزایتان انجام‌شدنی است.

معایب خرید بیزینس در کانادا

در مورد معایب خرید بیزینس در کانادا باید به همان مرحله اولش اشاره کنیم. ممکن است آگهی‌های زیادی را در مورد فروش بیزینس پیدا کنید و حتی مشتاق خرید باشید؛ اما متأسفانه کسب‌وکارها و بیزینس‌های بی‌ارزش یا شکست‌خورده‌ای هم آگهی می‌شود که اطلاعی از آن ندارید و ممکن است به دلیل همین عدم آگاهی ضرر کنید، پس باید این مرحله را با دقت و وسواس زیادی پیش برده، حسابی برایش وقت بگذارید و حتماً یا یک کارگزار کاربلد مشورت کنید.

نکته منفی دیگر نوشتن بیزینس پلن است که هم آفیسر حساسیت زیادی روی آن دارد و هم اینکه چون شما فرصت مصاحبه در سفارت را ندارید باید همه حرف‌ها، برنامه‌ها و توانایی‌هایتان را در همین یک نامه اثبات کنید که کار آسانی هم نیست. به همین خاطر باید وسواس زیادی روی نوشتن نامه داشته و حسابی برایش وقت بگذارید.

شاید نکته سوم برای برخی از متقاضیان هزینه این روش باشد که البته در برابر نتیجه خوبش ناچیز است؛ اما بالاخره برای همه شهروندان قابل‌پرداخت نیست.

بهترین بیزینس در کانادا

با این توضیحات ببینیم که بهترین بیزینس‌ها برای خرید در کانادا کدام‌ها هستند. برای خرید بیزینس در کانادا اول باید به شرایط اقتصادی کشور و استانی که قصد اقامت در آن را دارید توجه کرده و بر اساس شرایط آن منطقه اقدام کنید. مثلاً برای استانی مانند ساسکاچوان کسب‌وکارهای مرتبط با کشاورزی سوددهی عالی و شانس ویزای بسیار بالایی دارند. بر همین اساس بهترین بیزینس‌هایی که سرمایه‌گذاری در آن‌ها درآمد خوبی برایتان خواهد داشت، شامل حوزه‌های کاری زیر می‌شود:

  • حوزه کشاورزی
  • حوزه جنگل‌داری و منابع طبیعی
  • حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات
  • بخش شیلات و ماهیگیری
  • خدمات توریسم و گردشگری
  • خدمات مالی و حسابداری
  • خدمات انرژی‌ به‌خصوص انرژی تجدیدپذیر
  • صنایع پایدار معروف به صنایع سبز و حفظ محیط‌زیست
  • حوزه ویدئوسازی، انیمیشن‌سازی و طراحی‌های گرافیکی

خرید انواع بیزینس در کانادا

حالا که با کلیات ماجرای خرید بیزینس در کانادا آشنا شدید و شرایط لازم را دارید، باید کار را به‌صورت عملی شروع کنید. با حداقل یک الی دو سال سابقه مدیریت ارشد یا اداره کردن یک بیزینس در کشور خودتان که حداقل دو کارمند داشته، سرمایه تا سقف 250 هزار دلار را آماده کرده و وارد فرایند بررسی کسب‌وکارها برای شروع معامله شوید.

در این مسیر حتماً یک کارگزار تجاری را استخدام کرده و در معامله نسبت به برخی موارد مهم مانند دریافت مدارک مالی، تمامی اظهارنامه‌های مالیاتی و اجاره‌نامه حساس باشید. در ضمن از صاحب آن کسب‌وکار بخواهید سابقه حقوقی‌اش را نشان داده و اگر شکایتی از مشتریان قبلی ثبت شده آن‌ها را با شما در میان بگذارد.

در مورد فروش بیزینس حتماً پرس‌وجو کنید و اگر امکانش را داشتید نمودار فروش، سود و زیاد را هم از صاحب قبلی کسب‌وکار بخواهید و برای بررسی این نمودارها از یک مشاور مالی کمک بگیرید.

خرید فرانچایز در کانادا

خرید فرانچایز در کانادا یکی از بهترین روش‌های اخذ ویزای کاری در کانادا است که مزایای بسیاری هم دارد. در این روش شما یک کسب‌وکاری را که در حال فعالیت است؛ مانند یک رستوران یا پمپ‌بنزین را از صاحب قبلی‌اش خریده و به جای او مدیریت را شروع می‌کنید. در واقع در روش خرید فرانچایز در کانادا شما اعتبار آن کسب‌وکار را هم صاحب شدید و قرار نیست از زیر صفر شروع کنید؛ منتها برای ادامه کار و جذب مشتریان بیشتر نیازمند استراتژی‌های درست تبلیغات و مارکتینگ هستید.

خرید سهام یک بیزینس در کانادا

در ابتدای مقاله گفتیم که با خرید سهام یک شرکت، یک بیزینس یا کسب‌وکار هم می‌توانید برای ویزای کار کانادا درخواست دهید منتها یادتان باشد که شما برای واجد شرایط شدن در این روش باید حداقل 50% یعنی نصف سهام یک مجموعه را بخرید. در این خصوص یادتان باشد سراغ خرید سهام از بیزینسی بروید که در طول این سال‌ها موفق عمل کرده، برای اقتصاد کانادا منفعت داشته، حداقل یک سال فعالیت داشته و خیلی هم نوپا نبوده باشد.

اقامت دائم کانادا از طریق خرید بیزینس

با خرید بیزینس در کانادا باید ابتدا درخواست ویزای کار بدهید. همان‌طوری که اشاره کردیم این ویزا قابل‌تمدید بوده و در رزومه‌تان سابقه کار کانادایی محسوب می‌شود. در نتیجه با ورود به سیستم اکسپرس انتری امتیاز بالایی از طریق سابقه کار کانادایی دارید و حالا می‌توانید درخواست اقامت دائم بدهید. اگرچه روش خرید بیزینس در کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد؛ اما در مرحله اخذ اقامت دائم ناچار به شرکت در امتحان زبان هستید.

پس از خرید بیزینس در کانادا چه باید کرد؟

آخرین مرحله این است که بدانیم بعد از خرید بیزینس در کانادا چه کنیم؟

یادتان باشد که حالا مدیر یا سهام‌دار یک مجموعه هستید، پس نسبت به استراتژی کاری و تبلیغاتی آن مجموعه برای جذب مشتری جدید مسئول بوده و باید تیمی از نیروهای متخصص داشته باشید. مثلاً در خرید فرانچایز می‌توانید نیروهای قبلی را نگه داشته و چند نیروی جدید هم استخدام کنید.

مدیریت تیم جدید، هدف دادن به مجموعه، چیدن استراتژی، هزینه برای تبلیغات، پرداخت هزینه برای نوسازی‌ها یا خریدهای جدید احتمالی، پرداخت حقوق پرسنل، جلسه با دیگر سهام‌داران، معرفی مجموعه جدید به مشتریان قبلی همگی از وظایفی است که به‌عنوان مدیر جدید آن مجموعه باید بر عهده بگیرید.

در این مسیر از زمان تصمیم برای مهاجرت به کانادا تا انجام مراحل اداری و شروع جمع‌آوری مدارک، تیم آتلانتیک 724 کنار شما است تا بر اساس شرایطتان بهترین تصمیم را گرفته، نگران مسائل دیگر نباشید و فقط روی کار و بیزینستان تمرکز کنید.

فرآیند خرید یا راه اندازی بیزینس در کانادا

شرایطی که در ادامه مشاهده می‌کنید، مسیری است که از طریق موسسه آتلانتیک 724 طی خواهید کرد.

  1. دریافت مشاوره تلفنی یا حضوری جهت بررسی شرایط و تشخیص برنامه مهاجرتی مناسب برای شما.
  2. تعیین میزان بودجه قابل استفاده برای خرید یا راه اندازی بیزینس.
  3. انتخاب وکیل قانونی مهاجرت و بررسی شرایط مالی، سنی، توانایی مدیریتی، سوابق شغلی و علایق شما برای جستجوی بیزینس مناسب.
  4. تحقیق و بررسی دقیق بیزینس انتخابی برای اطمینان از ارزش خرید یا راه اندازی، امکان دریافت مجوز، عدم داشتن بدهی مالیاتی و بانکی، عدم ورشکستگی و پتانسیل پیشرفت در آینده.
  5. امضای قرارداد رسمی و حقوقی با فروشنده بیزینس انتخابی.
  6. ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی و واریز مبلغ مورد نیاز.
  7. تهیه بیزینس پلن دقیق برای پیشرفت کسب و کار در آینده.
  8. ثبت درخواست ویزای مهاجرت با ارائه بیزینس پلن و مدارک مربوطه به اداره مهاجرت.
  9. پرداخت هزینه بیزینس به فروشنده پس از ورود به کانادا و شروع فعالیت کسب و کار با توجه به بیزینس پلن تهیه شده.
  10. دریافت سود از بیزینس پس از 3 تا 5 سال اول و ثبت درخواست اقامت دائم کانادا.

به عنوان مثال شما شرکتی که از قبل راه اندازی شده را خریداری کرده و تبعا صاحب شغل و ویزای کار کانادا میشود و در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد. از جمله مزایای خرید بیزینس آماده در کانادا اینکه نیازی نیست شما بیزینسی را از صفر شروع کنید. در واقع این شرکت خریداری شده،  اعتبار، شهرت و مشتری‌های خود را دارد و شما نیاز به برندینگ و تبلیغات و … برای جذب مشتری ندارید.

به همین واسطه شرکت هایی در کانادا ایجاد شده‌اند که تخصص آنها راه انداز کسب و کار است. این شرکت‌ها پس از راه اندازی، رشد و به سود رسیدن، به فروش می‌رسند. موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 با تخصص و تجاربی که طی سالیان گذشته در این حوزه کسب کرده، آماده خدمت رسانی به افرادی است که قصد خرید و یا راه اندازی کسب و کار در کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور را دارند. تاسیس کلینیک زیبایی، کارگاه ساخت و تولید کابینت، راه اندازی یک کارخانه از ابتدا و … همگی از طریق موسسه آتلانتیک 724 امکان‌پذیر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که با خرید بیزنس علاوه بر اجازه ورود و اقامت در کانادا ، شما صاحب یک کسب و کار سود‌آور بوده و قبل از ورود به کانادا درآمدی تضمینی و قابل اتکا خواهید داشت.

سؤالات متداول

آیا با خرید کسب‌وکار در کانادا می‌توانیم خانواده را همراه ببریم؟

بله شما می‌توانید همراه همسر و فرزند درخواست ویزا داده و برای همسرتان هم درخواست ویزای کاری (open work permit) کنید.

اگر قبلاً برای ویزای توریستی کانادا انگشت‌نگاری انجام داده باشیم، باز هم باید وقت بیومتریک بگیریم؟

اگر در طی ده سال گذشته بیومتریک رفتید، نیازی به انگشت‌نگاری مجدد نیست؛ زیرا تا ده سال اعتبار دارد.

برای خرید بیزینس در کانادا باید چه مدرک زبانی داشته باشیم؟

خرید بیزینس در کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان مانند آیلتس یا تافل ندارد؛ ولی برای انجام کارهایتان ناچار به یادگیری زبان هستید.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.