مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل ممکن است؟ با وجود این که دانشجویان برای پذیرش در بیشتر دانشگاه‌های کانادا نیازمند مدرک زبان با حداقل نمره قبولی ۶.۵ در آزمون آیلتس (یا آزمون های CAEL, CELPIP, TOEFL iBT) هستند؛ کانادا شرایطی را فراهم نموده تا متقاضیان بتوانند به راحتی به تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان بپردازند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

در واقع این دانشگاه‌ها با پذیرش مشروط دانشجو، قبل از ورود به دوره‌های آکادمیک، به او این امکان را می‌دهند تا در دوره‌های زبان که تحت نظر خود دانشگاه برگزار می‌شود، آموزش ببیند. این دوره‌های آموزشی زبان در خود دانشگاه و یا در موسسات معتبر، زیر نظر دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

همان طور که گفته شد بسیاری از دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان پذیرش تحصیلی دانشجویان متقاضی را انجام می‌دهند.

اما امروزه سخت‌گیری نسبت به صدور ویزای تحصیلی کانادا و پذیرش تحصیلی بیشتر شده؛ چرا که در چند سال اخیر بسیاری از متقاضیان با هدف تحصیل در کانادا ویزا دریافت کردند و پس از حضور در این کشور، برای پناهندگی، به صورت غیرقانونی درخواست می‌کردند.

 به همین جهت در حال حاضر، افراد زیر ۱۸ سال از شانس بیشتری برای پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان برخوردارند زیرا که تنها با هدف ادامه تحصیل در این کشور، می‌خواهند به دانشگاه‌های این کشور راه یابند. در واقع این دانش‌آموزان می‌توانند برای درخواست ویزای کانادا و ورود به دانشگاه، در دوره‌های آموزشی به مدت ۱ سال حضور یابند.

شرایط پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

پس برای پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان دیگر نیازی نیست تا دانشجویان ثابت کنند که به زبان انگلیسی مسلط‌اند. در واقع آن‌ها می‌توانند برای تسلط در زبان انگلیسی و یا فرانسوی، قبل از ورود به دانشگاه، در کلاس‌های آموزشی، مدارک و مهارت‌های لازم را دریافت نمایند. در حال حاضر نیز انجمن زبان کانادا (LC) با ارائه برنامه‌های آموزشی (در دو زبان انگلیسی و فرانسوی)، همواره دانشجویان در سراسر کشور را به سوی خود جذب می‌نماید.

پذیرش از کالج‌های کانادا بدون مدرک زبان

عموما برای پذیرش در کالج‌های کانادا، فرد متقاضی نیازمند مدرک زبان آیلتس با نمره قبولی ۶ یا ۶.۵ می‌باشد. ما امروزه کالج‌های دانشگاه، شرایطی فراهم نموده تا در صورت نداشتن این مدرک، فرد متقاضی بتواند به طور مشروط، از کالج‌های کانادا بدون مدرک زبان پذیرش بگیرد. به همین جهت کالج‌ها برای این افراد، دوره‌های پیش نیاز را که توسط خودشان و یا موسساتی که مورد تایید آن‌ها می‌باشد، ارائه و به دانشجویان آموزش می‌دهند.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا پذیرش در دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر می‌باشد؟

مقطع کارشناسی: مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد. بعضی از دانشگاه‌ها که معمولا رنک جهانی بالاتری قرار دارند، حداقل نمره زبان برای ورود تعیین کرده‌اند. اما معمولا دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی بدون نیاز به مدرک زبان نامه پذیرش مشروط را ارائه می‌دهند و دانشجو پیش از ورود به دوره آکادمیک در دوره زبان دانشگاه شرکت می‌کند.

مقطع ارشد (دوره محور): در مقطع کارشناسی ارشد معمولا اکثر دانشگاه‌های کانادا پذیرش مشروط به زبان ارائه نمی‌دهند. اما خوشبختانه اخیرا برخی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی اقدام به صدور پذیرش‌هایی از این قبیل کرده‌اند.

مقطع ارشد (تز محور): در اخذ پذیرش‌های تزمحور، باید مدرک زبان حداقل دانشگاه را داشته باشید و بدون دانشگاه مدرک زبان مورد نظر دانشگاه امکان اخذ پذیرش تحصیلی را نخواهید داشت.

مقطع دکتری: در اخذ دوره دکتری، باید مدرک زبان حداقل دانشگاه را داشته باشید و بدون دانشگاه مدرک زبان مورد نظر دانشگاه امکان اخذ پذیرش تحصیلی را در مقطع دکتری کانادا نخواهید داشت.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

آیا می‌شود ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان را دریافت کرد؟

این سوال یکی از متداول‌ترین پرسش‌های پیش آمده برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند. در وهله اول باید گفت که این موضوع بسته به کشوری که در آنجا درخواست ویزا می‌دهید متفاوت است. چرا که برخی از سفارت‌خانه‌ها برای صادر کردن ویزا، داشتن مدرک زبان را الزامی می‌دانند و برخی از کشورها و سفارت‌خانه‌ها هیچ الزامی برای این موضوع ندارند. به همین جهت لازم است تا فرد متقاضی در فرم های تحصیلی، قید نماید که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان را دارد.

شرایط صدور ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان لازم است تا با رعایت یکی از شرایط زیر، ویزای خود را دریافت نمایید:

  1. ارائه پاسپورتی قوی (بدین منظور که فرد متقاضی، به سایر کشور های دنیا نیز سفر کرده باشد.)
  2. داشتن ویزای توریستی به کانادا (در گذشته)
  3. دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  4. داشتن سن کمتر از ۱۸ سال

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی