مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

تاثیر تجربه کانادایی در پذیرش مهاجران

تاثیر تجربه کانادایی در پذیرش مهاجران

علی‌رغم وجود شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) علاوه بر اتخاذ کردن محدودیت‌های مسافرتی، تعداد قرعه‌کشی‌های پذیرش اکسپرس اینتری از طریق برنامه تجربه کانادایی و مهاجرت استانی را افزایش داده است. به گونه‌ای که از زمان ایجاد محدودیت‌ها، شش قرعه‌کشی برگزار شده؛ این در حالی است که تا قبل از به وجود آمدن این بحران‌ها، هر دو هفته یک بار و آن هم تنها در چهارشنبه‌ها این قرعه‌کشی برگزار می‌شد، چرا که این پذیرش و قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری نقش موثری در اقتصاد دولت دارد.

همچنین می‌توان گفت قرعه‌کشی‌های CEC از زمان شروع محدودیت‌های مسافرتی، با صدور ۱۰۳۰۸ دعوت‌نامه برای متقاضیانی که واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند، یکی از بزرگ‌ترین قرعه‌کشی‌های مخصوص CEC به شمار می‌رود.

البته در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا، منطقی است که بیشتر دعوت‌نامه‌ها برای متقاضیان دارای تجربه کانادایی باشد، چرا که احتمال مبتلا شدن به کرونا برای افراد داخل کشور نسبت به دیگر متقاضیان خارجی کمتر است.

علاوه بر این، پذیرش تعداد متقاضیان بیشتر و صدور دعوت‌نامه ITA، در این شرایط بحرانی می‌تواند اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) را سریع‌تر به اهداف مورد نظر خود برساند.

اهمیت تجربه کاری و تحصیلی در کانادا برای مهاجرت

اهمیت داشتن تجربه کاری و تحصیلی در کانادا

از آن جایی تعداد متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت و دریافت اقامت از سال‌ها پیش در حال افزایش بوده است؛ از سال ۲۰۰۸، اداره تابعیت و مهاجرت کانادا (IRCC) برای فراهم کردن بستر دریافت اقامت دائم دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت خارجی، برنامه تجربه کانادایی (CEC) را راه‌اندازی کرده است. امروزه این برنامه به جهت افزایش صعودی جمعیت دانشجویان و کارگران خارجی، توانسته به طور چشم‌گیری پیشرفت داشته باشد.

همچنین هر یک از استان‌های کانادا نیز با کمک برنامه‌های مهاجرت استانی مخصوص خود در تلاش هستند تا با ترغیب متقاضیان علاقه‌مند به دریافت اقامت کانادا، تعداد دانشجویان و نیروی کار استان خود را افزایش دهند.

علاوه بر این IRCC با ارائه برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک، مناطق روستایی و شمالی، متقاضیان دارای تجربه کاری و تحصیلی در کانادا را پذیرش می‌کند.

مزایای تجربه کانادایی

از آن‌جایی که برنامه تجربه کانادایی نقش موثری در پذیرش مهاجران و ورود آنها به بازار کار در کانادا را دارد، به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های مهاجرت استانی و فدرال تبدیل شده است.

بر اساس تحقیقات، متقاضیان و نامزدهای مهاجرتی با برخورداری از ویژگی‌های زیر می‌توانند در اقتصاد دولت نتایج خوبی داشته باشند.

  • برخورداری از سن مطلوب (جوانان)
  • داشتن تحصیلات بالا
  • مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • داشتن تجربه کار و یا تحصیلات در کانادا
  • برخورداری از پیشنهاد شغلی کانادا
مزایای تجربه کانادایی در پذیرش مهاجران

البته از این بین، داشتن تجربه کاری و تحصیلی در کانادا از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این ویژگی ضمن بهبود مهارت در زبان که یکی از مولفه‌های اصلی محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری محسوب می‌شود، می‌تواند نقش موثری را در جلب رضایت کارفرمایان کانادایی داشته باشد.

علاوه بر این، متقاضیان با داشتن تجربه کار و یا تحصیلات کانادایی، به جهت پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و حرفه‌ای، می‌توانند راحت‌تر به کارهای مرتبط با مهارت‌شان دست یابند.

با این حال، باید توجه شود که داشتن تجربه کار و یا تحصیل در کانادا نسبت به تجربه‌های کار و یا تحصیل در خارج از کشور، اهمیت بیشتری ندارد، اما عموما کارفرمایان، چه در کانادا و چه در دیگر کشورهای جهان، متقاضیان دارای تجربه کار محلی را راحت‌تر استخدام می‌کنند.

اگر از تجربه کار یا تحصیل در کانادا برخوردار نیستید نگران نباشید!

در حال حاضر متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت کاری به کانادا یا مهاجرت تحصیلی به کانادا حتی در صورت نداشتن تجربه کانادایی، می‌توانند از طریق سیستم Express Entry دعوت‌نامه اخذ اقامت دائم را دریافت نمایند. چرا که متقاضیان با داشتن دیگر ویژگی‌های ذکر شده در بالا و تمایل به فعالیت در کانادا می‌توانند به سرعت وارد بازار کار شوند.

پس دولت کانادا چه در صورت داشتن تجربه کانادایی و چه در صورت نداشتن آن، همچنان درخواست مهاجرت متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی