بهترین مشاغل فنی کانادا در سال 2023

بهترین مشاغل فنی کانادا در سال 2023

از آنجایی که کارشناسان شروع به پیش‌بینی چشم‌اندازهای کار در بخش‌های مختلف را در سال جدید آغاز کرده‌اند، تقاضا برای استعدادهای فنی در کانادا در سال ۲۰۲۳ نیز با بازخورد بالایی شروع شده است.

نبود نیروی کار کافی در بازار کار فناوری باعث شده است تا برنامه‌های مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا و انتاریو جهت استخدام متقاضیان بیشتر، افزایش یابد.

به همین جهت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) در سال ۲۰۱۹، پایلوت فناوری خود را تا سال ۲۰۲۰ (ماه ژوئن) تمدید کرد و برنامه مهاجرت استانی انتاریو (OINP) نیز با برگزاری یک قرعه‌کشی، از متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کار با تجربه فنی دعوت کرد.

Patrick Poulin (رئیس بخش کارمندان Randstad کانادا، در این باره به CIC News گفته که با کمبود نیروی کار ماهر جهت استخدام برای پرکردن مشاغل مورد نیاز کانادا روبه‌‌رو هستیم.

همچنین وی افزود: “قطعا پذیرش مهاجران متقاضی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اصلی برای تکمیل این موقعیت‌ها هستند.”

Randstad کانادا (شرکت مشاوره منابع انسانی) نیز پیش‌بینی‌های خود را در زمینه مهارت‌های متقاضیان در مشاغل فنی در کانادا و میزان حقوق آن‌ها در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.

بر این اساس میزان درآمد در کانادا در بخش فناوری، از رقابتی‌ترین مشاغل است. به گونه‌ای که تخمین زده شده که در سال ۲۰۲۰ متوسط حقوق سالانه ۸۱،۷۵۰ دلار کانادا باشد.

پیش‌بینی می‌شود که متوسط حقوق افراد کم درآمد در این زمینه، مبلغی حدود ۵۵۰۰۰ دلار کانادا و بالاترین درآمد نیز مبلغی حدود ۱۴۰،۰۰۰ دلار کانادا یا بیشتر باشد.

مشاغل فنی مورد تقاضا در کانادا

همچنین این استعدادها و مشاغل فنی در مراکز اصلی شهری مانند تورنتو، مونترال و ونکوور بسیار مورد توجه هستند.

وب سایت Randstad معتقد است که “متقاضیان با داشتن مهارت‌های فنی همانند مهارت کدنویسی به زبان‌های رایج جاوا، پایتون یا زبان‌های مختلف مبتنی بر C، می‌توانند کارفرمایان خود را در بزرگترین شهرهای کانادا انتخاب کنند!”

مشاغل فنی مورد تقاضا

با توجه به نتایج Randstad، از بین شغل‌های موجود در کشور کانادا، هشت مورد زیر بیشتر مورد توجه است:

۱- توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان

اگر چه برنامه‌نویسی یکی از مشاغل پرطرفدار در اکثر نقاط جهان می‌باشد با این حال توسعه‌دهندگان ماهر با داشتن مهارت‌های برنامه‌نویسی در کانادا بسیار مورد توجه و تقاضای افراد زیادی است.

در واقع کارفرمایان به دنبال توسعه‌دهندگان ماهر آشنا با زبان‌های برنامه‌نویسی همچون جاوا، پایتون و NET هستند.

۲- مدیریت IT

مدیریت آی‌تی از جمله مشاغلی است که در چند سال گذشته در کشور کانادا متقاضیان بسیاری داشته است. معمولا کارفرمایان به دنبال متقاضیانی هستند که از مهارت‌های مدیریت پروژه همچون PMP ، PMI و یا مهارت Agile برخوردارند.

۳- تحلیل‌گر تضمین کیفیت

تحلیل‌گر تضمین کیفیت از دیگری شاغلی است که پیش‌بینی می‌شود تا امسال مورد تقاضای افراد بسیاری باشد. تحلیل‌گران تضمین کیفیت اطمینان دهند که نرم افزار مورد پسند کاربران بدون اشکال است.

۴- تحلیل‌گر داده

تحلیل‌گران داده وظیفه بررسی اطلاعاتی که شرکت‌ها برای اداره کارمندان خود جمع می‌کنند را بررسی می‌نمایند. البته انتظار می‌رود متقاضیان این مشاغل افزایش یابد چراکه اکثر مشاغل به طور فزاینده‌ای به داده‌ها متکی هستند.

مهاجرت توسعه دهندگان و برنامه نویسان به کانادا

۵- تحلیل‌گران تجارت IT

امسال نیز مشاغلی که وظیفه تجزیه و تحلیل در زمینه فناوری و نرم‌افزار را دارند با متقاضیان زیادی روبه‌رو هستند. این مشاغل با فرم دادن و بهینه‌سازی سیستم‌های تجاری و نرم‌افزارها سعی دارند نقش موثری در افزایش کارایی آن‌ها داشته باشند.

۶- مهندس نرم‌افزار (کارشناسی ارشد)

تقاضای افراد در سطح کارشناسی ارشد برای مهارت‌های برنامه نویسی و توسعه‌دهندگان بسیار زیاد است.

Randstad معتقد است که در حال حاضر کارفرمایان به جای استخدام و کار کردن با مهندسان نرم افزار جوان و کم‌تجربه، به دنبال متقاضیانی است که از تجربه کاری برخوردارند.

۷- سرپرست شبکه ارتباطی

سرپرستان شبکه همواره در تلاش‌اند تا اطمینان حاصل کنند که تمامی کارها برای کارمندان و مشتریان به راحتی اجرا می‌شود. در واقع آنها وظیفه نظارت بر شبکه IT، تنظیم، مدیریت سرورها و تجهیزات شبکه را دارند.

۸- متخصص پشتیبانی فنی

پیش‌بینی می‌شود که امسال کارمندان با مهارت و دانش در زمینه پشتیبانی از مشتری، تقاضای زیادی داشته باشند.

از آنجایی که امروزه فناوری در زندگی روزمره رواج زیادی پیدا کرده، نیاز به متخصصانی که قادر به کمک و پشتیبانی از مشاغل و مشتریان در زمینه مشکلات فنی، سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری هستند، افزایش یافته است.

برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا با کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید. 

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی