مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

بحران ویروس کرونا؛ در کانادا بمانید!

بحران ویروس کرونا و وضعیت مجوز کار در کانادا

اگر شغل خود را از دست داده اید در کانادا بمانید!

در حال حاضر با وجود شرایط پیش آمده از ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از اتباع خارجی نگرانند که از دست دادن شغلشان چه تاثیری بر روی برنامه های مهاجرت کانادایی آنها خواهد داشت.

با این حال افراد در مواردی خاص می توانند در صورت از دست دادن مشاغل خود، همچنان در کانادا بمانند.

بر این اساس، متقاضیان دارای ویزای کار کانادا می توانند تا قبل از پایان وضعیت فعلی، جهت تمدید مجوز خود، درخواست جدیدی را ارائه و یا وضعیت خود را به دانشجو یا بازدید کننده تغییر دهند. البته در صورت اتمام مدت اعتبار مجوز، متقاضیان همچنان می توانند از طریق روش هایی وضعیت خود را تمدید کنند.

اقامت موقت در کانادا

از آنجایی که برخورداری افراد از تجربه کانادایی نقش بسزایی را در اقتصاد کشور ایفا می کند، در حال حاضر ساکنان موقت در کانادا که شغل خود را از دست داده اند می توانند از شرایط  وضعیت اقامت موقت تلویحی (implied status) برخوردار شوند.

بیشتر متقاضیان دارای اقامت موقت در کانادا که با داشتن مجوز کار و یا تحصیل در این کشور قصد تمدید وضعیت خود را دارند، می توانند تا زمان تصمیم گیری نسبت به درخواستشان، تحت شرایط اولیه در کانادا اقامت کنند.

ویروس کرونا و اقامت موقت در کانادا

البته این  وضعیت اقامت موقت تلویحی (implied status) تا زمان اتخاذ تصمیم گیری درباره برنامه جدید صدق می کند چرا که با تایید شدن برنامه، متقاضی باید تحت شرایط مجوز جدید، به شغل و یا تحصیلات خود ادامه دهد.

در غیر اینصورت متقاضیان می تواند در صورت گذشت سه ماه (۹۰ روز) از تاریخ اعتبار اولیه خود، جهت تمدید وضعیت خود و یا ترک خاک کانادا اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که اتباع خارجی قادر به ادامه کار و یا تحصیل در بازه زمانی تصمیم گیری دولت، بر تمدید وضعیت فعلی خود نمی باشند.

شرایط متقاضیان دارای مجوز کار با کارفرمای خاص

متقاضیان خارجی دارای مجوز کار با کارفرمای خاص که مشاغل خود را از دست داده اند می توانند بطور قانونی تا پایان اعتبار مجوز کار خود در کانادا بمانند. البته این درحالی است که آنها مجاز به کار کردن برای دیگر کارفرمایان کانادایی نمی باشند.

با این حال در صورت پیش آمدن چنین شرایطی، متقاضیان برای شروع یک حوزه شغلی جدید، باید واجد شرایط دریافت مجوز کار با کارفرمای خاص (مجوز کار بسته) و یا مجوز کار آزاد باشید.

همچنین آنها می توانند تا قبل از پایان اعتبار مجوز کار فعلی و با فراهم کردن شرایط لازم، بعنوان توریست و یا دانشجو در کانادا بمانند؛ اگرچه در بیشتر موارد این اقدامات با تمام شدن مجوز کار، متوقف می شود.

بررسی شرایط متقاضیان دارای مجوز کار باز (Open Work Permit) در کانادا

شرایط متقاضیان دارای مجوز کار باز (Open Work Permit)

اگرچه داشتن مجوز و ویزای کار باز برای متقاضیان امکان اشتغال در هر نقطه از کانادا و برای هر کارفرمایی را فراهم می کند با این حال، بسیاری از دارندگان این مجوز در تلاشند تا اقامت کانادا را تمدید کنند.

البته همه متقاضیان دارای مجوز کار باز، واجد شرایط تمدید نیستند. زیرا این کار مستلزم اثبات واجد شرایط بودن برنامه پایلوت ویزای کار همسران اسپانسر شده، ویزای کار باز در کانادا (Open Work Permit) و یا ویزای کار و تعطیلات کانادا می باشد.

با این حال ممکن است که برخی از متقاضیان قادر به تمدید مجوزهای شغلی خود نباشند که در آن صورت، دولت با توجه به شرایط آنها، اقدامات ویژه ای را انجام می دهد.

در نهایت با وجود اینکه بحران ویروس کرونا تاثیر بسیاری در از دست دادن مشاغل متقاضیان دارد اما، همواره دولت کانادا به جهت بهبود وضعیت اقتصادی خود سعی در پذیرش برنامه های مهاجرتی کانادا و جذب مهاجران و نیروی کار خارجی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت، می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *