مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

اکسپرس اینتری، همچنان بهترین انتخاب برای مهاجرت!

با وجود پایین بودن امتیاز CRS همچنان کسپرس اینتری را برای مهاجرت انتخاب کنید.

اگر شما هم متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری هستید، ولی به دلیل پایین بودن میزان امتیاز خود (یا نمره CRS) احساس می کنید که ارائه پروفایل Express Entry کار بیهوده ای است، باید بدانید که سخت در اشتباهید!

خبر امیدوار کننده به این دسته از افراد این است که حتی با نمره CRS پایینتر از حد نصاب، همچنان شانس قبولی در سیستم اکسپرس اینتری و مهاجرت به کشور کانادا را دارید؟ ولی چگونه؟

اگر دنبال کننده خبرهای منتشر شده از برگزاری آخرین دوره های سیستم اکسپرس اینتری بوده اید، باید متوجه شده باشید که از میان متقاضیان بسیار زیاد، معمولا داوطلبانی که امتیازی بالاتر از ۴۶۰ را در سیستم جامع رتبه بندی (CRS)کسب کرده اند، موفق به اخذ دعوتنامه اقامت کانادا شده اند. بدون شک در نگاه اول، این اتفاق برای کسانی که نمره CRS پایینی دارند، خبر دلسرد کننده ای خواهد بود؛ ولی با این وجود، معمولا توصیه می شود که حتی با داشتن امتیازی پایین تر از حد معمول، از ورود به صف انتظار اکسپرس اینتری منصرف نشوید.

سیستم Express Entry کانادا چیست؟

اکسپرس اینتری کانادا را می توان یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور دانست. یک سیستم رتبه بندی که از متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا، توسط سه برنامه تجربه کانادایی،(FSWP) و (FSTC)، بر حسب میزان امتیاز کسب شده، دعوت بعمل می آورد.

نحوه عملکرد این سیستم به گونه ای است که متقاضیان را در هنگام ورود به صف انتظار اکسپرس اینتری، براساس ویژگی هایی نظیر سن، تحصیلات، تجربه کار و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، بر حسب امتیاز کسب شده در سیستم جامع CRS رتبه بندی می کند. این رتبه دریافتی در واقع معیاری است که شانس قبولی افراد را برای اخذ اقامت تعیین می کند. اگر متقاضیان از تمامی شرایط لازم برای ورود به صف انتظار اکسپرس انتری برخوردار باشند، شانس خود را برای مهاجرت دو چندان کرده اند.

اما با این حال پذیرش متقاضیان با امتیاز پایین به دلایل ذکر شده در زیر ممکن می شود:

۱- امتیاز بندی سیستم اکسپرس اینتری، فرآیندی غیر قابل پیش بینی است. شرایطی وجود دارد که در برخی مواقع حتی متقاضیان با امتیاز پایین CRS در نهایت موفق شده اند تا دعوتنامه (ITA) را برای وضعیت اقامت دائم دریافت کنند.

۲- هر یک از درخواست کنندگان در صورت مواجهه با امتیاز پایین در سیستم جامع رتبه بندی CRS، نباید امید خود را از دست بدهند. در این مواقع توصیه می شود تا راهی را بهبود امتیاز خود پیدا کنند و یا صبر کنند تا بلکه امتیاز کلی کاهش یابد. به عنوان مثال: می توانند برای بهبود نمره CRS خود با شرکت مجدد در آزمون زبان، کسب تجربه کاری، ادامه تحصیل در کانادا و یا حتی دریافت پیشنهاد شغل از سوی کارفرمای کانادایی تلاش کنند و شانس خود را برای دریافت دعوتنامه ITA افزایش دهند.

۳- با وجود اینکه سه برنامه مهاجرتی فدرال، اصلی ترین روش های مهاجرت کاری می باشند، ولی اکسپرس اینتری که به عنوان بخشی از یک سیستم مهاجرت استانی و ملی شناخته می شود، نیز همچنان مسیرهای دیگری را برای اخذ اقامت دائم پیش روی کارگران ماهر خارجی قرار می دهد.

برنامه مهاجرت استانی یا PNP یکی از روش هایی است که به استان های کانادایی این امکان را می دهد تا از طریق مسیرهایی که با سیستم اکسپرس اینتری در ارتباط هستند، نیروی کار خارجی و یا فارغ التحصیلان بین المللی را جهت اقامت دائم، بسته به نیاز خود انتخاب کنند.

اگر تا کنون از بین روش های متعدد بهبود امتیاز CRS، نتیجه ثمربخشی را دریافت نکرده اید، این بار برنامه مهاجرت استانی را امتحان کنید. بدون شک این روش گزینه ای عالی برای بهبود امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری خواهد بود.

با ورود به صف انتظار اکسپرس اینتری و واجد صلاحیت بودن نامزد درخواستی PNP، ممکن است موفق به دریافت یک “Notification of Interest” از استان های کانادا شوید. پس از آن است که با ارائه درخواست خود به آن استان و تاییدیه از سوی آن، با دریافت ۶۰۰ امتیاز دیگر، اخذ دعوتنامه اقامتی خود را در دوره بعدی اکسپرس انتری تضمین کرده اید.

روند اکسپرس اینتری کانادا در سال ۲۰۲۱

بنابر خبرهای Express Entry در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱، دولت کانادا از بین نامزدهایی که قبلا به واسطه برنامه مهاجرتی استانی ۶۰۰ امتیاز اضافی را از آن خود کرده اند و در این مرحله از اکسپرس اینتری موفق به کسب ۸۱۳ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی CRS شده اند، دعوتنامه ITA صادر می کند. در واقع این بدان معنا است که این افراد بدون برنامه مهاجرت استانی تنها ۲۱۳ امتیاز را از طریق سرمایه انسانی خود در سیستم اکسپرس اینتری بدست آورده اند.

اگر حتی امتیاز CRS شما برای برنامه های مهاجرتی فدرال به اندازه کافی بالا نباشد، به این معنا نیست که امتیازتان برای دعوت شدن از سوی استان های کانادا نیز کفایت نمی کند. همه این نتایج نشان دهنده این موضوع است که امتیاز پایین از طریق برنامه های استانی همچنان شانسی مجدد برای دریافت ویزای کانادا و اقامت این کشور را برایتان فراهم می کند.

این موارد از اقداماتی است که کانادا برای دستیابی به بالاترین سطح مهاجرتی خود طی سه سال آینده برنامه ریزی کرده است. بنابر برنامه سطوح مهاجرت در سال های ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۳، کانادا بطور سالانه، روند مهاجرتی خود را بر جذب ۴۰۰۰۰۰ مهاجر هدف گذاری کرده است که از این بین، ۱۱۰ هزار متقاضی را از طریق سیستم اکسپرس اینتری می پذیرد.

با این حال، دولت کانادا در تلاش است تا این اهداف پذیرش مهاجران را در هر سال افزایش دهد، تا جایی که در سال ۲۰۲۳ این تعداد را به ۱۱۳۷۵۰ نفر برساند. برای تحقق این اهداف بلند پروازانه، کانادا مجبور است تا در کنار افزایش تعداد دعوتنامه های Express Entry، حداقل امتیاز قبولی CRS را نیز کاهش دهد.

در نهایت اگر شما هم خواستار مهاجرت به کانادا هستید، حتی با داشتن نمره پایین تر از حد مجاز CRS، خود را همچنان در صف انتظار اکسپرس اینتری قرار دهید، تا بلکه از طریق روش های متعددی که برای بهبود امتیاز وجود دارد، بر شانس دریافت اقامت دائم خود بیفزایید. در این باره می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ در ارتباط باشید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *