مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

پیگیری جواب ویزای کانادا

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

امروزه با تعطیل شدن سفارت کانادا واقع در تهران، یکی از عمده مشکلاتی که ممکن است متقاضیان دریافت ویزا با آن مواجه شوند، نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا است. که در این صورت لازم است تا متقاضیان برای جواب ویزای کانادا از طریق سایت و انگشت‌نگاری، به کشورهای همسایه مراجعه نمایند. به همین جهت در این مقاله سعی داریم متقاضیان به دریافت ویزا را با نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا آشنا کنیم.

روش‌های گرفتن وقت از سفارت کانادا

علاقه‌مندانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، برای دریافت ویزا می توانند به دو روش ثبت نام آنلاین و انگشت‌نگاری به صورت حضوری اقدام نمایند که هر کدام از این روش‌ها نیازمند پیگیری خاص خود می‌باشد.

پیگیری جواب ویزای کانادا در ثبت نام آنلاین

بدون شک نحوه پیگیری جواب ویزا بصورت ثبت نام آنلاین و مدت زمان دریافت جواب از این طریق، بسیار راحت‌تر و کوتاه‌تر از ثبت نام حضوری است. در واقع ثبت نام آنلاین ویزای کانادا، از بهترین روش‌ها برای اخذ ویزا می‌باشد.

در این روش لازم است تا متقاضیان با مراجعه به سایت VFS Global در ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد و سپس مراحل مربوط به ثبت دریافت ویزای خود را طی کنند.

آن‌ها پس از پرداخت هزینه ثبت نام به صورت آنلاین، یک شماره و یا کد پیگیری دریافت می‌کنند که با کمک آن و حساب کاربری می‌توانند از آخرین روند سپری شدن پرونده خود مطلع شوند.

مدت زمان جواب سفارت کانادا

پیگیری جواب ویزای کانادا به صورت مراجعه حضوری

ثبت نام و پیگیری جواب ویزای کانادا در روش مراجعه حضوری بسیار دشوار و در مواقعی مشکل برانگیز می‌شود. چرا که در این روش، سفارت تنها با ایمیلی که متقاضیان پس از مراجعه به دفاتر مربوطه، در فرم‌ها وارد کرده اند، می‌تواند در ارتباط باشند و از آنجایی که پس از ایمیل ارسالی توسط سفارت، متقاضیان تنها ۳۰ روز فرصت دارند تا برای انگشت‌نگاری اقدام نمایند، ممکن است با متوجه نشدن ایمیل از سوی سفارت، فرصت خود را از دست بدهند و با مشکلات این چنینی مواجه شوند.

روش‌های مطلع شدن از جواب سفارت به درخواست ویزا

با ارائه درخواست ویزای کانادا، متقاضیان پس از گذر ۴ ماه، می‌توانند با مراجعه به ایمیل و یا حساب کاربری خود، از جواب سفارت مطلع شوند.

با وجود اینکه پیگیری جواب ویزا به دو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است اما باید دقت شود که اطلاع‌رسانی از روش آنلاین در مقایسه با روش‌های حضوری، بسیار شفاف‌تر نسبت به صدور و یا رد ویزا اطلاع رسانی می‌کند.

مدت زمان جواب سفارت کانادا

به طور کلی و بر اساس اعلام توسط سفارت، مدت زمان جواب سفارت کانادا و صدور ویزا، تقریبا برابر با ۱۲۰ روز کاری می‌باشد که البته باید توجه کرد این میزان بسته به هر دفتر انگشت‌نگاری، متفاوت است.

پس از ثبت نام به روش آنلاین برای دریافت ویزا، نامه مربوط به انگشت‌نگاری، یک یا دو هفته پس از ثبت نام برای فرد ارسال می‌شود و متقاضی ۳۰ روز فرصت دارد تا در یکی از دفاتر بیومتریک (انگشت‌نگاری) موجود در سفارت کانادا، حضور یابد.

پس از مراحل بیومتریک (انگشت‌نگاری) است که پرونده متقاضی به جریان می‌افتد و سپس پاسخ نهایی و مدت زمان صدور ویزا از طریق ایمیل (در ثبت نام حضوری) و یا از طریق شماره پیگیری (در ثبت نام آنلاین) که حداکثر به مدت  ۱۲۰ روز کاری برای متقاضی ارسال می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای کانادا

پس از موافقت و تایید سفارت و آمدن جواب ویزای کانادا، لازم است تا متقاضی برای دریافت برچسب ویزا به پاسپورت خود، ظرف مدت ۳۰ روز، با داشتن نامه Pass Request در یکی از دفاتر انگشت‌نگاری سفارت کانادا حضور یابد تا ویزای مربوط برای مهاجرت به کشور کانادا را تهیه کند.

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا

ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا، از اتفاقات رایجی است که ممکن است برای متقاضیان پیش بیاید و دریافت ویزا را برای آنها تا حدودی غیر ممکن سازد. بنابراین افراد متقاضی اخذ ویزا لازم است تا قبل از ارائه درخواست، در صورت لزوم، با برطرف نمودن تمامی دلایل ریجکت شدن، اخذ ویزای اقامت را برای خود فراهم نمایند. ماموران سفارت کانادا در صورت هرگونه تردید نسبت به دلایل زیر، درخواست ویزا را رد کرده و مانع از سفر فرد متقاضی به کشور کانادا می‌شوند.

  • عدم بازگشت متقاضی به کشور خود پس از پایان مدت اعتبار ویزا
  • عدم برخورداری از سابقه مسافرتی مناسب به دیگر کشورها
  • مشخص نبودن انگیزه و هدف فرد متقاضی جهت اخذ ویزا
  • عدم برخورداری از تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا
  • وجود هرگونه نقص در مدارک و دارایی های فرد

اعتراض به ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا

اگرچه ریجکت درخواست ویزای کانادا، برای متقاضیان مهاجرتی بسیار ناراحت‌کننده است اما آنها باید بدانند که رد درخواست، پایان همه چیز نیست!

علاوه بر این، فرد متقاضی با دریافت نامه رد درخواست خود باید ضمن آگاهی از دلایل ریجکتی، تلاش کند تا آنها را برطرف نماید. سپس می‌تواند با ارائه اعتراضی نسبت به رد درخواست ویزا، از ماموران سفارت تقاضای بررسی و رسیدگی مجدد داشته باشد. البته فراموش نشود که ارائه درخواست اعتراضی باید به طور قانونی و با رعایت تمامی ضوابط مربوطه برای ماموران سفارت ارسال شود، در غیر این صورت به اعتراض رسیدگی نمی‌شود.

علاقه‌مندانی که قصد اخذ اقامت کانادا دارند می‌توانند با کمک و مشاوره مهاجرت به کانادا توسط تیم با تجربه آتلانتیک، تمامی مراحل لازم جهت ثبت و جواب ویزای کانادا و صدور ویزا را در کمال آرامش و با روش‌های قانونی سپری نمایند.

کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ در تلاش‌اند تا ضمن راهنمایی و ارائه خدمات در زمان ثبت نام برای اخذ ویزا، مهاجرت و اقامتی راحت را برای متقاضیان فراهم نمایند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی