سرتیتر خبرها

پیش بینی شرایط مهاجران کانادا در سال 2020

پیش بینی شرایط مهاجران کانادا در سال 2020

با وجود روی کار آمدن وزیر جدید مهاجرت فدرال کانادا، پیش بینی می شود که شرایط مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ با تغییرات و تحولات پرباری روبه رو باشد.

همچنین حزب لیبرال پیش از انتخابات ماه اکتبر، وعده های مربوط به مهاجرت کانادا ۲۰۲۰ را صادر کرد.

وعده های دولت لیبرال در مورد مهاجرت

  • ایجاد یک برنامه جدید برای مهاجرت استانی

لیبرال ها برای کمک به جوامع کوچکی که با پیر شدن جمعیت و کم شدن نیروهای کار روبرو هستند، یک برنامه جدید نامزد استانی پیشنهاد داده است.

همچنین MNP نیز در کنار دیگر برنامه نامزدهای استانی موجود، با حداقل اختصاص دادن ۵۰۰۰ فرصت شغلی به متقاضیان، در سال فعالیت خواهد کرد.

  • لغو هزینه مربوط به درخواست تابعیت در کانادا

بر این اساس در سال جدید قرار است تا هزینه های مربوط به درخواست شهروندی که تا کنون برابر مبلغی بالغ بر ۶۳۰ دلار (۵۳۰ دلار برای پردازش و ۱۰۰ دلار حق شهروندی) بوده است لغو شود. این هزینه در زمان دولت محافظه کار قبلی به جهت کاهش میزان اقامت دائم کانادا، به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود و این نرخ دریافت در سال جدید برای جذب مهاجران بیشتر، متوقف خواهد شد.

لغو هزینه مربوط به درخواست تابعیت در کانادا
  • افزایش سطح مهاجرت مدیریت شده

با توجه به اجماع بین احزاب اصلی کانادا که قبلا ذکر شد، انتظار می رود که مهاجرت مدیریت شده تحت لیبرال ها با افزایش روبه رو باشد.

به گونه ای که در برنامه سطح مهاجرت سال ۲۰۱۸ انتظار می رفت که تعداد تازه واردان تا سال ۲۰۲۱، به ۳۵۰،۰۰۰ نفر در سال برسد.

  • نوسازی توافق نامه با ایالات متحده

عبور و جریان مداوم پناهجویان از مرز ایالات متحده در نقاط ناشناخته، همیشه بحث برانگیز بوده.

این تعداد در ماه های تابستان از سال ۲۰۱۸ نیز افزایش یافته، به گونه ای  که این مسئله به ویژه در استان کبک (به عنوان استانی که ۹۵ درصد از گذرگاه های مرزی را دریافت می کند) به یک مسئله مهم و اساسی تبدیل شده است.

برنامه اکسپرس اینتری در سال ۲۰۲۰

سهامداران باید انتظار بیشتری از برنامه اکسپرس اینتری کانادا در طول سال ۲۰۲۰ داشته باشند.

دولت لیبرال، که منتخب مجدد اقلیت کانادا می باشد، قبل و بعد از انتخابات اکتبر، هیچ تغییری را در نظر نگرفته است. تغییرات قبلی در CRS از قبل به خوبی جدول بندی شده و تغییرات دیگر در سال ۲۰۲۰ بعید به نظر می رسد.

یکی از تغییرات احتمالی که می تواند در برنامه اکسپرس اینتری تأثیر بگذارد، معرفی یک برنامه نامزد استانی است. البته این امکان وجود دارد که این برنامه جدید به روشی مشابه دیگر برنامه های نامزد استانی با Express Entry مرتبط شود.

برنامه اسپانسرشیپ والدین در سال 2020

برنامه اسپانسرشیپ والدین در سال ۲۰۲۰

در اوایل سال دولت فدرال اعلام کرد که روند دریافت برنامه اسپانسرشیپ والدین (سوپر ویزای کانادا)، که قرار بود در اول ژانویه سال ۲۰۲۰ افتتاح شود، به تأخیر می افتد. با این حال IRCC امیدوار است که برای رفع چنین مشکلی که در این چند سال اخیر با آن مواجه شده است، به اجرای یک راه حل مناسب و عادلانه برای همگان دست یابد.

در واقعیت، فرآیندی که با وجود بیش از ۱۰۰،۰۰۰ متقاضی، دارای ۲۰،۰۰۰ فضای برنامه است، بدون شک همواره به جنجال و دادگاه می انجامد.

مهاجرت به کبک در سال ۲۰۲۰

با معرفی و شروع آزمون مقادیر کبک از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ می توان پیشرفت های بیشتری را در کبک انتظار داشت.

استان های فرانسوی زبان نیز به احتمال زیاد بعد از تلاش پرشور در پایان سال ۲۰۱۹، برای اصلاح برنامه تجربه کبک (PEQ) تلاش دیگری را انجام خواهند داد.

مهاجرت استانی در سال ۲۰۲۰

در حال حاضر چندین استان کانادا، مایل و قادر به مدرن سازی و توسعه برنامه های نامزد استانی هستند تا جایی که بیشترین موارد مشابه را باید در سال ۲۰۲۰ انتظار داشت

با تکامل بازارهای کار محلی، PNP با کمک بهترین تجهیزات و با برنامه های فدرال، مهاجران را بر اساس معیارهای وسیع تر آماده  می کنند.

همچنین یک برنامه جدید مهاجرت استانی در سال ۲۰۲۰ پیش بینی می کند، که توانایی کانادا در پاسخگویی به توسعه نیازهای بازار کار در سطح محلی، با افزایش مواجه است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *