سرتیتر خبرها

پرمتقاضی‌ترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱ را بشناسید!

پرمتقاضی‌ترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱ را بشناسید!

کرونا معضلی که بیش از یک سال، کل جهان را بر زیر سلطه خود درآورده است. امید است در سال جدید هر کشور با اتخاذ تدابیری، شرایط مساعدتری را برای مردم ایجاد نمایند. در کشور کانادا نیز که از این قاعده مستثنی نبوده، انتظار می رود که از همان شروع سال ۲۰۲۱ برای بهبود وضعیت اقتصادی، نگاهی متفاوت بر مشاغل برتر و پر متقاضی داشته باشد و با ارزیابی شرایط فعلی، محدودیت های تردد و قرنطینه را برای متقاضیان ویزای کار کانادا به حداقل برساند.

شاید ویروس کرونا بیش از هر چیزی برای سلامت جان افراد مخاطره آمیز بوده باشد، ولی اقتصاد جوامع را نیز بطور کل زیر و رو کرده است. بسیاری از مشاغل در کانادا با پیدایش ویروس کرونا، برای تطبیق دادن خود با جو حاکم در کشور، مجبور به تغییر روند فعالیتی شدند. دورکاری اولین اقدامی بود که از سوی اکثر مشاغل رخ داد. بسیاری از مشاغل برای پیشبرد فعالیت های کاری تنها به اجرای پلتفرم های همکاری آنلاین و تماس ویدیویی اکتفا نمودند، در حالی که برخی دیگر مشاغل که به حضور فیزیکی کارمندان در محیط کاری نیازمند بودند، با اجرای سیاست های ایمنی و بهداشتی مطابق با توصیه های دولت همانند استفاده از ماسک صورت و حفظ فاصله فیزیکی، شرایط ایمنی را برای سلامت کارمندان فراهم کردند.

همه این توضیحات تغییراتی بود که از سوی مراکز کاری کانادا از زمان همه گیری کرونا اعمال شد. اما نباید دیگر تغییراتی که این بیماری در زندگی افراد و حتی فعالیت کاری آنها پدیدار کرده است را نادیده گرفت. چرا که افراد بسیاری هستند که ویروس کرونا دلیلی شد تا شغل خود را از دست بدهند.

ولی باز هم جای امیدواری است. پیش بینی های صورت گرفته برای سال ۲۰۲۱ همگی حاکی از آن است که شرایط و وضعیت در نیمه دوم سال با تغییرات شگرفی مواجه خواهد شد که به نفع زندگی افراد می باشد. حال پس از یکسال رویارویی با این بیماری، وقت آن رسیده که با امیدواری چشم به مسیر پیش‌رو بدوزیم. هم اینک بیش از دو سوم کارفرمایان کانادایی با هدف گذاری استخدام مجدد کارکنانی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا از کار اخراج شده اند، چشم انداز جدیدی را برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده اند.

رندستاد کانادا (Randstand)، یک شرکت مشاوره منابع انسانی، پیش بینی های خود را در مورد مشاغل مورد نیاز کانادا برای سال ۲۰۲۱ بدین صورت منتشر کرده است. براساس پیش بینی های صورت گرفته، به گفته Randstand، لیست ارائه شده در زیر، برخی از مشاغلی را معرفی کرده است که انتظار می رود در طول سال ۲۰۲۱ مورد توجه تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص قرار گیرد:

لیست برترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱

  • نماینده خدمات مشتری

همه گیری ویروس کرونا به طرز چشمگیری نیاز به نمایندگان خدمات مشتری را با افزایش مواجه کرده است. چرا که معمولا آنها با مشتریانی که از نظر احساسی دچار آسیب شده اند، سروکار دارند. این مشتریان انتظار دارند با شخصی واقعی و کاملا حرفه ای، به نوعی شرایط و مشکل خود را حل و فصل کنند. هرگونه بازپرداخت و لغو هم از جمله کارهای کمک کننده به این مشتریان می باشد.

  • رانندگان

اصلا جای تعجبی ندارد که این شغل در لیست برترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱ قرار گیرد. تاثیرات ویروس کرونا نیاز بر مشاغلی نظیر رانندگان به خصوص رانندگان کامیونی که مسئول خدمات رسانی و تحویل تجهیزات پزشکی به بخش های بیمارستان و یا کالاهای اساسی به سرتاسر فروشگاه های کانادا می باشند، با تقاضای زیادی روبرو ساخته است.

  • پرستاران رسمی

پرستاران رسمی از جمله مشاغلی است که حتی پیش از شیوع ویروس کرونا کمبودش در کانادا احساس می شد. چه برسد به الان که افزایش بیماران و مراقبت های ویژه از آنها، نیاز به پرستاران رسمی را دوچندان کرده است. با این حال ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که دولت کانادا همچنان تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰ هزار پرستار برای کمک به سالخوردگان نیاز داشته باشد.

  • کارگران عمومی

کارهای غیر تخصصی و جنرال که میتواند گزینه ای مناسب برای تازه واردان به کانادا باشد، همواره نیازی است که در سر تا سر کشور کانادا وجود دارد. اگر شما هم در بدو ورود به کانادا علاقه مند به فعالیت در این حوزه مشاغل در کانادا هستید، موقعیت های متعددی را میتوانید از طریق آگهی کارفرمایان بیابید.

  • مهندسان برق

ادامه یافتن فعالیت های سیستم های ارتباطات در کانادا حتی در زمان بیماری کرونا، این شرکت ها را برای داشتن متقاضیان متخصص و ماهر در این زمینه نیازمند کرده است. که از این بین بیشترین تقاضا به مهندسان برق تعلق می گیرد. مهندسانی که از مهارت های متنوع و فراتر از تخصص های فنی، همچون مهارت های ارتباطی و مهارت های نوشتاری برخوردارند.

  • توسعه دهنده نرم افزار

تقاضا برای مشاغل توسعه دهنده نرم افزار در کانادا به دو دلیلی رو به افزایش است: کارمندان با ادامه فعالیت به صورت دورکاری سبب افزایش محبوبیت روزافزون تجارت الکترونیکی شده اند. افرادی که در طراحی و ایجاد سایت، برنامه نویسی و کدنویسی مهارت دارند، به‌راحتی قادر خواهند بود تا در کانادا استخدام شوند.

  • حسابدار

در موقعیت های عدم حسابرسی درست و ناسازگاری مالی، نیاز و توجه به حسابداران بیش از هر موقعی احساس می شود.

این حسابداران هستند که به کسب و کارهای راه اندازی شده در زمینه تخفیف های مالیاتی و یا بررسی دسترسی به بودجه دولت مشاوره می دهند تا بتوانند رشد و پیشرفت در کار را از آن خود نمایند.

  • مدیریت منابع انسانی

از دیگر مشاغل حائز اهمیتی که در زمان همه گیری این بیماری، نقش حیاتی در برپا نگه داشتن بسیاری از کسب و کارها داشته است، مدیران منابع انسانی هستند که با مهیا ساختن شرایط و سیاست های مربوط به منابع انسانی همانند دورکاری، ایمنی و بهداشت کارکنان، در چنین شرایط سخت و دشواری، تاثیر مثبت و مفیدی را جهت حفظ روحیه کارمندان ایفا کرده اند.

  • مشاوران مالی

در حالی که ویروس کرونا اوضاع ناامنی را از لحاظ اقتصادی برای مردم ایجاد نموده است، قابل درک است که چرا مشاوران مالی توانسته اند خود را در لیست پرمتقاضی‌ترین مشاغل در کانادا جای دهند. این مشاوران مالی هستند که با پشتیبانی و مشاوره، افرادی را که در پرداخت وام یا اجاره و همچنین بدهی با مشکل مواجه هستند، یاری می کند.

  • بخش فناوری و تکنولوژی

چه در زمان گسترش کرونا و چه پیش از آن، همواره بخش فناوری و تکنولوژی در کانادا با کمبود نیروی کار مواجه بوده است. دلیلی که سبب شده تا در استان های انتاریو و بریتیش کلمبیا، برنامه های مهاجرتی بسیاری با هدف گذاری جذب نیرو در بخش فنی (tech sector) راه اندازی شوند. حضور متقاضیان خارجی مهاجر در رشد بخش فناوری و تکنولوژی بسیار مثمر ثمر خواهد بود. علی‌الخصوص که مهاجران ماهر و با استعدادها در حوزه تکنولوژی در مراکز عمده شهری نظیر تورنتو، ونکوور و مونترال بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *