سرتیتر خبرها

پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا

پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا

موسسات آموزشی و تحصیلات تکمیلی در کانادا، متقاضیان و دانشجویان بین المللی را که قصد ادامه تحصیل در کالج و دانشگاه های کانادا را دارند، پس از کسب اطلاعات، بررسی و پذیرش می کنند.

چرا که دانشجویان بین المللی ضمن کمک در جهت رشد و گسترش برنامه های دانشگاه های کانادا، به غنی سازی تجربه برای همه دانش آموزان بعد از دوره متوسطه، افزایش درآمد و ایجاد تنوع در محوطه دانشگاه ها نیز کمک می کنند.

جمعیت دانشجویان بین المللی کانادا

جمعیت دانشجویان بین المللی کانادا از سال ۲۰۱۲ دو برابر شده به گونه ای که این تعداد در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۵۷۰،۰۰۰ دانش آموز نیز رسیده است.

هفته گذشته، دانشگاه ویندزور (University of Windsor) در استان انتاریو، در مورد چگونگی پشتیبانی بهتر از دانشجویان بین المللی و کمک به آنها جهت یافتن شغل و اخذ اقامت دائم، میزبان یک همایش بود.

در این گردهمایی Paul Davidson، رئیس دانشگاه های کانادا، درباره دانشجویان بین المللی به Windsor Star گفت: “افزایش تعداد دانشجویان بین المللی تاثیر بسزایی در آینده کانادا دارد، چراکه تجربیات مثبت آنها می تواند نقش موثری در اقتصاد جامعه کانادا داشته باشد.”

برنامه اکسپرس اینتری برای دانشجویان بین المللی

امروزه بسیاری از دانشجویان بین المللی قصد اخذ اقامت دائم کانادا پس از اتمام تحصیلات خود را دارند. به گونه ای که بر اساس اعلام دفتر آموزش بین المللی کانادا (CBIE)، تقریبا حدود ۶۰% دانشجویان بین المللی در تلاش اند که اقامت این کشور را دریافت نمایند.

به همین منظور اداره آموزش کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری به دانشجویان بین المللی متقاضی دریافت اقامت دائم کمک می کند.

سیستم Express Entry مجموعه ای از برنامه های مهاجرتی نیروی متخصص فدرال و برنامه معاملات ماهر فدرال است که متقاضیان و کاندیدهای مهاجرت به کانادا را مدیریت و کنترل می کند.

متقاضیان واجد شرایط ورود به اکسپرس اینتری کانادا، براساس معیارهای سرمایه انسانی همچون سن، تجربه کاری، مهارت زبان و میزان تحصیلات، در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) مورد امتیاز دهی قرار می گیرند.

سپس برای متقاضیان با بالاترین امتیاز، از طریق قرعه کشی Express Expressry، دعوتنامه درخواست اقامت دائم کانادا (ITA) صادر می شود. به گونه ای که ۲۵% از متقاضیان دریافت کننده دعوتنامه ITA در سال ۲۰۱۸، دانشجویان بین المللی سابق بودند.

باید توجه شود که متقاضیان دارای تحصیلات بعد از دوره متوسطه در کانادا، می توانند حداکثر ۳۰ امتیاز اضافی نسبت به امتیاز کلی کسب کنند و از شانس بیشتری برخوردار باشند.

پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا

چرا دانشجویان بین المللی، کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند؟

براساس تحقیقاتCBIE، دانشجویان بین المللی همواره کشور کانادا را به جهت چند ملیتی و فرهنگی بودن و برخورداری از کیفیت بالای آموزش در دانشگاه ها و کالج ها، برای تحصیل انتخاب می کنند.

در واقع ادامه تحصیل در کانادا، از چندین مزیت برخوردار است. دانشجویان بین المللی می توانند ضمن تحصیل در کانادا، با کسب امتیازات کافی در سیستم اکسپرس اینتری و یا از طریق بسیاری از جریان های تحصیلات تکمیلی بین المللی که توسط استان های کانادا ارائه می شود، برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.

این جریان ها تحت برنامه مهاجرت استانی و در استان کبک از طریق برنامه تجربه کبک، اجرا می شود.

همچنین دولت کانادا به دانشجویان بین المللی که موفق به اخذ اقامت کانادا می شوند، دریافت شغل و دستمزد را تضمین می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ویزای تحصیلی کانادا با مشاوران آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید. 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *