ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا چیست؟

ویزای همراه کانادا یکی از بهترین موقعیت‌هایی است که این کشور در اختیار محصلان و دانشجویان قرار می‌دهد، اخذ ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده (همسر، فرزندان و والدین) می‌باشد. در واقع ویزای همراه دانشجویی کانادا به خانواده فرد متقاضی این امکان را می‌دهد که تا زمانی که او مشغول به تحصیل می‌باشد در کانادا اقامت کنند و در کنار او باشند. 

ویزای همراه تحصیلی کانادا

ویزای همراه تحصیلی کانادا از جمله ویزاهایی است که به خانواه فرد محصل این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت و در تمامی دوران تحصیلی، همراه و در کنار فرزندان خود باشند تا از شرایط تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها مطلع شوند.

ویزای همراه تحصیلی شامل دو نوع می باشد:

  1.  ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا
  2.  ویزای همراه دانشجویی کانادا

که در این مقاله به شرح هر کدام، شرایط و مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا می‌پردازیم.

ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

همه والدین در تلاش‌اند تا فرزندان خود بتوانند در مدارس سطح بالا و بین‌المللی تحصیلات خود را سپری نمایند. به همین جهت کشور کانادا شرایطی را ایجاد می‌نماید تا والدین، فرزندان خود را ( از سن ۵ الی ۱۸ سال) با دریافت ویزای دانش‌آموزی برای تحصیل به این کشور بفرستند و خود نیز با دریافت ویزای همراه دانش آموزی کانادا، همراه فرزندان‌شان بتوانند در این کشور اقامت داشته باشند. در واقع لازم است تا والدین هنگام درخواست ویزای دانش‌آموزی و پذیرش فرزندان خود به مدرسه مورد نظر در کانادا، برای گرفتن ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا برای خود (پدر یا مادر و یا هردو ) اقدام نمایند. لازم به ذکر است که کودکان زیر ۱۸ سال برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا نیازمند مدرک زبان نیستند.

ویزای همراه دانشجویی کانادا

همان طور که گفته شد در حال حاضر وجود شرایط مناسب برای تحصیل و کار و زندگی در کانادا باعث شده تا دانشجویان بسیاری به جهت تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا، به این کشور سفر کنند. کشور کانادا برای این محصلان شرایطی را فراهم می‌نماید تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال (کوچکتر از سن قانونی) با دریافت ویزای همراه دانشجویی درکنار هم زندگی کنند. ویزای همراه دانشجویی کانادا به همسر و فرزندان فرد محصل، این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای، بتوانند در کانادا، کار و یا به تحصیل بپردازند.

شرایط گرفتن ویزای همراه کانادا

در صورت تحصیل فرد متقاضی در کشور کانادا، همراهان او (همسر و یا فرزندانش) با گرفتن ویزای همراه کانادا تا پایان تحصیلات او در آن کشور می توانند اقامت داشته باشند.

موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ در تلاش است تا تمامی مراحل لازم برای دریافت ویزای کانادا را در کمترین زمان و با روش‌هایی آسان فراهم نماید. در واقع همراهان می‌توانند از دو روش زیر جهت گرفتن ویزای همراه کانادا، اقدام نمایند:

  • ویزای توریستی

ویزای توریستی یا TRV از جمله ویزاهایی است که همراهان فرد محصل در دانشگاه و یا مدارس کانادا می‌توانند همزمان با او، ویزای همراه کانادا را با اعتبار ۶ ماهه دریافت کنند.

همچنان در صورتی که یکی از والدین دارای ویزای تحصیل و یا کار در کانادا باشد، فرزندان آن‌ها می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به نامه قبولی از سوی مدسه، ویزای تحصیلی را دریافت نمایند.

  • ویزای اجازه کار

همان طور که قبل تر نیز گفته شد در صورت تحصیل فرد متقاضی در کالج و یا دانشگاه‌های واقع در کانادا، همسر و همراه او می تواند بدون نیاز به مجوز در کانادا، تنها با گرفتن ویزای کار کانادا به صورت تمام وقت در این کشور به کار یا تحصیل مشغول شود.

لازم به ذکر است که افراد برای گرفتن این ویزا می‌توانند به صورت همزمان با اخذ ویزای تحصیلی همسر خود، برای دریافت این ویزا اقدام نمایند و یا پس از پذیرش همسر خود در یکی از دانشگاه‌های کانادا، جهت گرفتن ویزا اقدام کند.

مراحل دریافت ویزای همراه کانادا

برای گرفتن ویزای همراه کانادا برای خانواده و والدین دانشجویان محصل در این کشور، آنها می توانند از روش‌های زیر اقدام نمایند:

  1. در این روش لازم است تا در ابتدا دانشجو ویزای تحصیلی خود را دریافت و سپس برای دریافت ویزای همراه کانادا برای خانواده خود اقدام کند.
  2. در این روش نیز لازم است تا دانشجو و همه اعضای خانواده تحت سرپرستی او (افراد تحت تکفل) هستند، به طور همزمان برای گرفتن ویزا به سفارت درخواست نمایند.
ویزای همراه تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا

از آنجایی که ویزای همراه کانادا یکی از انواع ویزاهای توریستی (Visitor Visa) محسوب می‌شود برای دریافت و اخذ آن نیز همانند ویزای توریستی کانادا به مدارکی چون اصل پاسپورت به همراه یک قطعه عکس ۳.۵*۴.۵، تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی و فردی، مدارک مربوط به تمکن مالی و در صورت نداشتن دعوت‌نامه رزرو هتل و بلیت‌های رفت و برگشت، نیاز می‌باشد.

لازم به ذکر است که  متقاضیان حدود ۱ ماه کاری پس از درخواست ویزای همراه کانادا، می‌توانند این ویزا را دریافت نمایند. (مدت زمان صدور ویزا ۱ماه کاری می‌باشد.)

کلام آخر

تیم باتجربه و متخصص آتلانتیک ۷۲۴ یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه مشاوره مهاجرت به کانادا هستند که در تلاش‌اند تا به راحتی و از طریق روش‌های قانونی، ویزای همراه کانادا را برای بستگان فرد متقاضی به تحصیل در کانادا فراهم نمایند. اگر مشغول تحصیل یا کار در کشور کانادا هستید و تمایل دارید برای اعضای خانواده خود درخواست ویزای همراه کنید، کارشناسان ما در تمام مراحل مهاجرت به کانادا در کنار شما خواهند بود. 

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی