مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

بررسی شرایط و هزینه های دریافت ویزای مولتی کانادا

چگونه ویزای مولتی کانادا بگیریم؟

ویزای مولتی کانادا یا همان ویزای ۵ ساله کانادا که شاید به اسم ویزای مولتیپل کانادا هم شنیده باشید، برای گشت و گذار در کانادا به توریست‌ها تعلق می‌گیرد. برای دیدن خانواده و دوستان هم باید این ویزا را درخواست کنید. اگر به فکر مهاجرت و دریافت اقامت این کشور هستید لازم است اطلاعات کاملی در مورد این ویزا به دست آورید. در این مطلب به سوالاتی از قبیل “آیا با ویزای مولتی کانادا می‌توان کار کرد؟” یا “هزینه ویزای مولتی کانادا چقدر است؟” پاسخ خواهیم داد.

برای ورود به هر کشوری، اولین مرحله اخذ ویزای مورد نظر و مرتبط با هدف شما از سفر است. ویزای کانادا برای شما مجوزی برای ورود به آن کشور می‌باشد. بر اساس قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا، تمامی ویزاهای توریستی این کشور برای اتباع ایرانی به شکل ویزای مولتیپل کانادا است. از سال ۲۰۱۵ اداره مهاجرت، ویزای مولتی کانادا را با هدف ورود خروج بی‌دغدغه و آسان متقاضیان ویزای توریستی در اختیار عموم قرار داده است. به بیان دیگر ویزای مولتیپل کانادا همان ویزای توریستی با همان شرایط می‌باشد اما تفاوتی که باعث صدرنشینی ویزای جدید شده است: با داشتن ویزای ۵ ساله کانادا شما می‌توانید تا زمان اعتبار پاسپورت خود، بدون محدودیت و حتی بدون نیاز به تمدید مجدد ویزا به کشور زیبای کانادا به راحتی سفر کنید. قابل توجه است که با هر بار ورود به این کشور شما می‌توانید تا ۶ ماه به راحتی اقامت داشته باشید.

دو گروهی که ویزای مولتی کانادا برای آنها بسیار مناسب است:

۱- افرادی که به دلایل مورد قبول کنسولگری دائما به کشور کانادا سفر می‌کنند.

۲- والدین و افراد مسنی که در سال‌های گذشته برای مهاجرت به کانادا از طریق فرزندانشان اقدام کرده‌اند.

مدارک لازم برای ویزای مولتیپل کانادا

مدارک لازم برای ویزای مولتی کانادا یا ویزای مولتیپل کانادا:

پاسپورتی که حداقل یک سال از اعتبار آن باقی مانده است را به سفارت کانادا جهت مراحل تکمیلی پرونده و صدور ویزا تحویل دهید. پروسه بررسی و صدور ویزا ۲ الی ۳ ماه طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ۵ ساله کانادا به شرح زیر می‌باشد:

  • یک قطعه عکس ۳ در ۴ رنگی جدید با زمینه سفید به همراه فایل عکس
  • اصل گذرنامه فعلی و اصل کلیه گذرنامه‌های قبلی (اسکن تمامی ویزاهای دریافتی طی ۱۰سال گذشته) در صورت وجود
  • ترجمه سند ازدواج
  • ترجمه اسناد ملکی همچون خانه، مغازه و زمین
  • گواهی تمکن مالی ترجمه شده از بانک به همراه پرینت گردش حساب در ۴ ماه گذشته مهمور به مهر بانک به نام متقاضی (حداقل ۱۰۰میلیون)
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار برای متقاضی به همراه ترجمه روزنامه رسمی شرکت و یا پروانه کسب
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار همسر
  • ترجمه بیمه متقاضی و همسر در صورت وجود
  • دعوت‌نامه رسمی و معتبر
  • تکمیل فرم‌های درخواست ویزا
  • نامه هدف از سفر و مدت زمان اقامت و برنامه سفر
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان
هزینه ویزای مولتی کانادا

هزینه ویزای مولتی کانادا چقدر است؟

از آنجایی که طی چند سال گذشته و بر اساس قوانین جدید مهاجرتی کانادا به اتباع ایرانی متقاضی ویزای کانادا، تنها ویزای مولتی یا ۵ ساله تعلق می‌گیرد، تخمین هزینه‌های ویزای مولتی کانادا شامل:

هزینه ویزای مولتی کانادا: ۱۰۰ دلار کانادا هزینه دولتی درخواست ویزا و ۸۵ دلار هزینه انگشت‌نگاری به اضافه کارمزد دفتر مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴

آیا با ویزای مولتی کانادا می‌توان کار کرد؟

به طور معمول شما نمی‌توانید با ویزای مولتی کانادا در کشور کانادا مشغول به کار شوید! مگر به دلایل زیر که در ادامه مطلب ذکر می‌کنیم:

۱- متقاضی موفق به درخواست اقامت دائم شده است و در حال حاضر می‌خواهد تا به نتیجه رسیدن تصمیم درباره پرونده خود در کانادا کار کند.

۲- نوع کار متقاضی به نحوی می‌باشد که به طور قانونی بدون نیاز به مجوز کار، اجازه فعالیت در کانادا را دارد. این موارد بسیار پیچیده است و تنها باید در مشاوره با فرد متخصص و دارای مجوز در این خصوص تصمیم‌گیری شود که مشکل قانونی پیش نیاید.

۳- همسر متقاضی با ویزای کار کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا در این کشور حضور دارد.

ویزای 5 ساله کانادا

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم:

کانادا دو نوع ویزای توریستی دارد که شامل ویزای یک بار ورود و ویزای مولتی یا چند بار ورود است. ما در این مقاله ویزای توریستی مولتی کانادا را مورد بررسی قرار داده‌ایم! ویزای مولتی کانادا به فرد متقاضی اجازه می‌دهد تا پایان مدت اعتبار ویزا که معمولا ۵ ساله است، هر چند بار که بخواهد وارد کانادا شود و با هر ورود می‌تواند حداکثر ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشد.

معمولا حداکثر مدت زمان ویزای توریستی کانادا ۶ ماه است، اما این زمان بستگی به نظر افسر مرزی دارد و ممکن است کمتر و یا حتی بیشتر از ۶ ماه به فرد متقاضی اجازه اقامت در کانادا را بدهد. اگر افسر تاریخ خروج فرد را مشخص کند تا همان زمان فرد می‌تواند در کانادا حضور داشته باشد. اگر متقاضی بخواهد بیشتر از ۶ ماه در کانادا حضور داشته باشد، می‌تواند درخواست تمدید حضور کند. افراد متقاضی که با ویزای توریستی وارد کشور کانادا می‌شوند، حق کار (حتی کار داوطلبانه) و تحصیل در کانادا را ندارند. فقط می‌توانند در دوره‌های آموزشی کمتر از ۶ ماه (مثل دوره‌های زبان و مدیریتی) شرکت کنند.

ویزای مولتی 5 ساله کانادا

راه‌های تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم :

  • اخذ اقامت از طریق استارتاپ ویزا: روش ویزای استارتاپ کانادا که در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شده است، در حال حاضر روشی مناسب و نسبتا راحت برای اخذ اقامت دائم می‌باشد. در این طرح یکی از والدین با معرفی یک طرح یا ایده استارتاپی و دریافت نمره آیلتس مورد قبول، می‌تواند در مدت زمان کوتاه اقامت دائم را برای خود و کل اعضای خانواده اخذ نماید. در این طرح الزامی نیست که استارتاپ به موفقیت برسد و دولت کانادا این ریسک را پذیرفته است که در صورت شکست خوردن استارتاپ اقامت باطل نمی‌گردد.
  • اخذ اقامت از طریق نیروی کار ماهر: روش نیروی کار ماهر یا همان برنامه اکسپرس انتری که به اسکیلد ورکرز نیز مشهور است با سیستم امتیازبندی اداره می‌شود. هر فرد بر اساس مهارت‌های زبان انگلیسی، سن، سابقه کار، تحصیلات، سابقه تحصیل در کانادا، سابقه کار در کانادا، داشتن اقوام و بستگان درجه یک مقیم و یا شهروند کانادا، داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از کانادا خود و یا همسر خود امتیازی را در دو مرحله دریافت می‌کند و در صورت دارا بودن امتیاز بالا در هر دوره انتخاب، دعوت‌نامه برای وی و خانواده‌اش صادر می‌گردد.
  • برنامه‌های استانی: دولت کانادا مجوز اعطای اقامت کانادا بر اساس برخی برنامه‌های استانی را به استان های خاصی از کانادا اعطا نموده است و هر استانی در کانادا برنامه خاص خود را جهت اعطای اقامت دائم کانادا دارد.
  • اخذ اقامت از طریق ازدواج: فرد متقاضی که با ویزای توریستی وارد کانادا شده است، اگر با یک شهروند کانادایی ازدواج کند، اقامت دائم کانادا را می‌تواند دریافت کند. البته در این صورت که متقاضی و همسرش باید سن بالای ۱۸ سال را داشته باشند و همسر فرد متقاضی باید به مدت ۳ سال از نظر مالی همسر خود را تامین کند. بعد از دو سال زندگی مشترک فرد متقاضی از طریق پشتیبانی همسر خود می‌تواند برای تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم اقدام کند.
  • اخذ اقامت از طریق تولد فرزند: اخذ پاسپورت کانادا با تولد فرزند در این کشور یکی دیگر از روش‌های پیشنهادی ما برای تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم می‌باشد. پس از اخذ پاسپورت کانادا از طریق تولد فرزند، والدین می‌توانند با توجه به وجود فرزند در کانادا درخواست اقامت طولانی مدت نموده و در این مدت اقامت در کانادا، با پیدا کردن کار و یا کارآفرینی در کانادا از مزایای اقامت دائم و در نهایت اخذ پاسپورت کانادا استفاده نمایند.
  • اعلام پناهندگی در کانادا : فرد متقاضی از همان لحظه ورود می‌تواند درخواست پناهندگی دهد و اگر افسر مهاجرتی درخواست پناهندگی او را پذیرفت، درخواست فرد متفاضی را به هیات مهاجرت پناهندگی ارسال می‌کند. البته دولت کانادا به راحتی درخواست پناهندگی کسی را قبول نمی‌کند اما اگر با درخواست پناهندگی موافقت شود، فرد متقاضی می‌تواند برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم اقدام کند.
  • اخذ اقامت از طریق تحصیل: اگر فرد متقاضی کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد، می‌تواند با ویزای مولتی کانادا در مقطع دبستان و راهنمایی کانادا تحصیل کند در صورتی که از طرف یک مرکز آموزش عالی به صورت مشروط پذیرش گرفته باشد.
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت: فرد متقاضی قبل از اینکه از طریق ویزای مولتی وارد کانادا شود، قبلا درخواست اقامت دائم را داده، با آن موافقت شده باشد.
  • اعلام پناهندگی خاص در کانادا:  فرد متقاضی درخواست اقامت بنابر دلایل بشردوستانه و دلسوزانه به اداره مهاجرت کانادا بدهد. در صورتی با درخواست موافقت می‌شود، فرد در خطر مرگ باشد و ترک کانادا برای او مشکلات فراوانی ایجاد کند.

کلام آخر

اگر به قصد دیدن جاذبه‌های توریستی کانادا یا دیدن خانواده یا حتی قصد مهاجرت و تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم و کار و تحصیل در کانادا می‌خواهید به این کشور سفر کنید، در اولین قدم برای مشاوره مهاجرت به کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ مراجعه نمایید و از تمام جزئیات و قوانین مهاجرتی که ممکن است باعث ریجکت ویزای مولتیپل شما شود، آگاه شوید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی