معرفی روش های گرفتن وقت سفارت کانادا و ارائه لیست آدرس سفارت کانادا در کشورهای اطراف

چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟

امروزه کشور کانادا به دلیل فراهم نمودن زندگی در سطح بالا، امکانات شغلی متناسب در هر زمینه و برخورداری از دانشگاه‌های معتبر، به یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا، جهت مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است که روزانه افراد بسیاری با هدف دریافت ویزا و اخذ اقامت، به این کشور سفر می‌کنند. البته این کار نیازمند سپری کردن مراحل خاص و گرفتن وقت سفارت کانادا می‌باشد که در زیر به شرح کاملی از این پروسه پرداخته‌ایم.

روش‌های گرفتن وقت سفارت کانادا

در وهله نخست جهت دریافت ویزای کانادا، متقاضیان نیازمند گرفتن وقت از سفارت کانادا می‌باشند؛ چراکه بدون آن نمی‌توانند برای انگشت‌نگاری و ورود به سفارت اقدام نمایند. به همین منظور، لازم است تا با دریافت وقت سفارت کانادا از طریق یکی از دو روش زیر، در زمان و ساعت مشخص شده به سفارت مراجعه کنند.

  • روش حضوری و مراجعه به سفارت
  • روش ثبت نام آنلاین

البته باید توجه شود که امروزه جهت گرفتن وقت سفارت کانادا، فرقی نمی‌کند که شما به صورت آنلاین و یا حضوری برای در خواست ویزای خود اقدام نمایید. چون تنها راه گرفتن وقت از سفارت، ثبت نام و تعیین وقت، بصورت آنلاین و با مراجعه به سایت VFS Global امکان پذیر می‌شود.

در واقع، شما حتی با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر و یا مراکز VAC Center, VFS Canada) VAC)، لازم است تا جهت گرفتن وقت از سفارت و حتی انگشت‌نگاری، از طریق ثبت نام آنلاین، اقدام کنید.

آموزش گرفتن وقت حضوری سفارت کانادا

در این روش لازم است تا شما به صورت حضوری و با در اختیار داشتن تمامی مدارک لازم برای سفارت کانادا، به یکی از مراکز و یا دفاتر کارگزاری VAC (واقع در کشور مورد نظرتان) مراجعه و پس از پر کردن فرم‌های لازم، در تاریخ مشخص شده برای انگشت‌نگاری، مجددا در مراکز VAC حضور داشته باشید.

همچنین لازم است تا شما هزینه‌های مربوطه را از طریق شعبه‌های بانک کشور مورد نظر به سفارت همان کشور واریز کنید و فیش واریزی را به مرکز Vac تحویل دهید.

و در نهایت مدتی پس از انگشت‌نگاری، جواب ویزای کانادا از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.

آموزش گرفتن وقت آنلاین سفارت کانادا

  • ایجاد حساب کاربری

پس از ورود به سایت VFS Global، جهت تعیین وقت سفارت کانادا، در ابتدا باید تا یک حساب کاربری را ایجاد و سپس حساب کاربری اختصاصی خود را با کمک لینکی که به ایمیل شما ارسال می شود، فعال کنید.

  • اسکن از مدارک مورد نیاز

در واقع در این مرحله، با مراجعه به قسمت رزرو وقت در سایت، مدارک لازم برای سفارت کانادا را اسکن و سپس بارگذاری کنید.

  • پر کردن فرم‌های درخواست ویزا
  • پرداخت اینترنتی هزینه‌های مربوط به صدور ویزا (وجه واریزی، از طریق سایت و به صورت آنلاین، پرداخت می‌شود).
  • تحویل مدارک و انگشت‌نگاری

پس از گرفتن وقت از سفارت، شما باید در زمان تعیین شده، برای تحویل مدارک و یا انگشت‌نگاری، به صورت حضوری به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کنید.

و در نهایت جواب ویزا، مدتی بعد از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.

نکات: لازم به توجه است که برای انگشت‌نگاری کانادا، افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال، دولت مردان و دیپلمات‌ها و کسانی که از اقامت کانادا برخوردارند، معاف می‌باشند.

همچنین لازم است تا در هنگام پر کردن فرم، زمان دقیق سفرتان را ذکر کنید؛ چرا که اعتبار ویزای کانادا، ۵ ساله است.

مدارک لازم برای سفارت کانادا

  • اوراق شناسایی (شامل فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه با حداقل اعتبار یک ساله، همراه با پاسپورت‌های قدیمی و فتوکپی از ترجمه تمام صفحات شناسنامه)
  • عکس تمام رخ ۳ در ۴ رنگی با زمینه سفید (حداقل ۱ عدد)
  • در صورت متاهل بودن، ترجمه سند ازدواج نیز لازم است.
  • مدارک مالی شامل: گواهی از حساب بانکی و گردش حساب در ۶ ماه اخیر، گواهی استطاعت مالی، همه سندهای منگوله‌دار و غیرمنگوله‌دار و باقی مانده حساب بانکی (حداقل ۵۰-۴۵ میلیون تومان)
  • فرم پر شده در خواست ویزا
  • برای افراد شاغل، گواهی اشتغال به کار همراه با فیش حقوقی
  • برای افراد محصل، گواهی اشتغال به تحصیل
  • برای افراد بازنشسته، گواهی بازنشستگی
  • کارت پایان خدمت
  • رزرو هتل و یا دعوت نامه و رزرو بلیت هواپیما اختیاری است.

هزینه دریافت ویزای کانادا

شما برای درخواست اخذ ویزای کانادا به ازای هر فرد، نیازمند پرداخت مبلغی بالغ بر ۱۸۵ دلار کانادا می‌باشید. این میزان مبلغ شامل هزینه‌های مربوط به فرایند انگشت‌نگاری (بیومتریک) و هزینه‌های بررسی درخواست ویزا می‌باشد که در صورت گرفتن وقت سفارت کانادا از روش غیرحضوری باید به‌ صورت آنلاین (کارت‌های اعتباری) و در صورت مراجعه حضوری باید مستقیما با ارائه فیش پرداختی به ماموران سفارتی تحویل داده شود.

گرفتن وقت فوری از سفارت

دریافت وقت سفارت کانادا به روش آنلاین، به‌دلیل عدم ایجاد معطلی برای مراجعه‌کنندگان و پیش بردن پروسه در کوتاه‌ترین زمان، به‌ عنوان روش گرفتن وقت فوری سفارت کانادا به شمار می‌رود.

بر این اساس، شما در صورت تعجیل در اخذ ویزا می‌توانید به‌ صورت غیرحضوری با دریافت وقت فوری از سفارت کانادا، جهت انجام دیگر مراحل مهاجرتی به سفارت مربوطه مراجعه کنید. این روش علاوه بر صرف کمترین وقت، با صرفه‌جویی هزینه نسبت به مراجعه حضوری، می‌تواند کمک چشم‌گیری به شما نماید.

صدور ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

با تعیین وقت سفارت کانادا، لازم است تا به یکی از سفارت‌های کانادا واقع در کشورهای ترکیه، ارمنستان و… جهت انگشت‌نگاری مراجعه نمایید. پس از گذراندن این پروسه و بررسی پرونده، در صورت مثبت بودن پاسخ ماموران نسبت به درخواست شما، در بازه زمانی کمتر از ۱ ماه، باید برای دریافت ویزای کانادا خود اقدام کنید.

برای این کار و دریافت ویزا می‌توانید هم به‌ صورت حضوری به مراکز Vac مراجعه کنید و یا از طریق سرویس پیکاپ کانادا، با دادن اجازه حقوقی به یک شرکت مهاجرتی معتبر، ویزای خود را دریافت نمایید.

آدرس سایت سفارت کانادا

http://www.canadainternational.gc.ca/uaee-eeau

آدرس سفارت کانادا در ایران

در حال حاضر سفارت کانادا در ایران، هیچ گونه فعالیت ندارد و لازم است جهت مهاجرت به کانادا، به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و از طریق سفارت کانادا در آن کشور اقدام نمایید. در مقاله «سفارت های کانادا برای ایرانیان» با جزئیات هر کدام را معرفی کرده‌ایم.

سوالات متداول متقاضیان جهت گرفتن وقت سفارت کانادا

آیا بین دفاتر انگشت‌نگاری و سفارت‌های کانادا تفاوتی وجود دارد؟

خیر. از آنجایی که برای دریافت ویزا بین شخص متقاضی و ماموران هیچ کدام از دفاتر و سفارت کانادا مصاحبه‌ای صورت نمی‌گیرد، انتخاب و مراجعه به این مراکز در کشورهای مختلف، تفاوتی را ایجاد نمی‌کند.

آیا سفارت کانادا واقع در ایران مشغول فعالیت می‌باشد؟

خیر. با توجه به عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران، متقاضیان باید جهت گرفتن وقت و انگشت‌نگاری به یکی از سفارت‌های کانادا واقع در کشورهای همسایه (ترکیه، دبی و…) مراجعه کنند.

چنانچه شما قصد مهاجرت و اخذ ویزای کانادا را دارید، می‌توانید با کمک کارشناسان مجرب، تمام مراحل لازم جهت مهاجرت را به طور قانونی طی کنید و اقامتی مطمئن برای خود و خانواده‌تان فراهم نمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی