مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

ویزای کاری کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

آیا شما هم قصد دارید برای دریافت ویزای کار کانادا (work visa) اقدام کنید، اما از جزئیات آن بی‌اطلاع هستید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان با اخذ ویزای کاری کانادا برای دریافت اقامت دائم اقدام کرد؟ آیا می‌دانید چطور می‌توانید در کانادا شغل پیدا کنید و درآمد مناسب کسب کنید؟ آیا برای اقامت و مهاجرت کاری به کانادا نیاز به دعوت‌نامه کارفرمای کانادایی خواهید داشت؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و یافتن پاسخ این سوالات ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

کار در کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کار 

این روزها یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور کانادا اخذ ویزای کار است. از آنجایی که وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی در این کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و از سوی دیگر از جمعیت نسبتاً کمی نیز برخوردار است، هر ساله میزبان بیش از ۳۰۰۰ نیروی کار متخصص است که با داشتن ویزای کار در کانادا به یکی از استان‌های این کشور مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار، معمولاً اقامت کارآفرینان و افرادی که دارای مهارت و تخصص مورد نیاز کشور کانادا هستند را مورد هدف قرار می‌دهد و دولت کانادا را ملزم می‌کند تا ‌کسب و کار جدیدی برای این مهاجران ایجاد کند و با ایجاد شغل‌های خاص یک رقابت را در مقیاس جهانی رقم زند.

دلایل و عوامل بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهد علاوه بر مهاجرت تحصیلی به کانادا، اقامت کانادا از طریق کار یکی از روش‌های برتر مهاجرتی به این کشور است. عواملی از جمله:

  1. وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی در این کشور
  2. مالیات و هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار بسیار پایین
  3. برتری نوآوری این کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته جهان
  4. کیفیت زندگی بالا و ایده‌آل
  5. پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران برای شروع یک کسب و کار
  6. برخورداری این کشور از امنیت بالا
از مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کار میتوان به وضعیت اقتصادی خوب و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

شرایط ویزای کار کانادا در سال 2024 چیست؟

افراد زیادی در سراسر دنیا سعی دارند به روش‌های مختلف به کشور کانادا مهاجرت کنند تا از موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مطلوب در این کشور بهره‌مند شوند. در این میان مهاجرت کاری به کانادا از جمله روش‌های محبوب و پرطرفداری است که ایرانیان به منظور کار در این کشور بر اساس تخصص و مهارت خود انتخاب می‌کنند. معمولاً گرفتن این نوع ویزا همانند سایر ویزاها نیازمند عبور از چند مرحله خاص است. برای مهاجرت کاری به کانادا دو روش اصلی وجود دارد: برنامه اسکیل ورکر یا داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی 

در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا (نیروی کار ماهر)، متقاضی باید دو مرحله را بگذارند و از نظر مهارت و تخصص ارزیابی شود. برای عبور از مرحله اول متقاضی باید حداقل امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ را کسب کند تا بتواند وارد مرحله دوم شود و براساس امتیازات مرحله دوم نسبت به سایر متقاضیان انتخاب شود.

در روش جاب آفر کانادا یا داشتن پیشنهاد کاری، افراد باید لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا را بررسی کنند و در صورتی که تخصص آنها در این لیست وجود داشته باشد، از طریق موسسات کاریابی می‌توانند از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

اخذ ویزای کار کانادا براساس امتیازبندی اسکیل ورکر

دریافت ویزای کار از طریق سیستم اسکیل ورکر کانادا، منوط به داشتن شرایط زیر است:

  • سن کمتر از ۴۰ سال
  • تجربه کاری متناسب با رشته تحصیلی (حداقل ۳ سال)
  • مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • مدرک زبان ( با حداقل نمره آیلتس ۶.۵)
  • کسب حداقل امتیاز ۶۷ در این سیستم
  • قرار داشتن رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

افراد مقیم کانادا نیز برای دریافت مجوز کار، ملزم به داشتن شرایط زیر هستند:

  • مجوز اقامت موقت در کانادا
  • ویزای تحصیلی (ویزای تحصیلی یا کاری همسر فرد نیز قابل قبول است)
  • پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی
شرایط چگونگی دریافت ویزای کار کانادا براساس امتیازبندی اسکیل ورکر

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

به طور کلی اخذ ویزای کار کانادا تصمینی منوط به دریافت امتیازات کافی از لحاظ سن، تحصیلات، سابقه کاری، دانش زبانی و بسیاری امتیازات دیگر است. متقاضیانی که از طریق این نوع ویزا برای مهاجرت اقدام می‌کنند، براساس توانایی‌ها و مهارت‌هایشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین به تمامی متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا، همزمان با اخذ ورک پرمیت، اجازه موقت برای زندگی در این کشور داده می‌شود و می‌توانند از تمامی امکانات رفاهی و اجتماعی همانند سایر شهروندان این کشور بهره‌مند شوند. روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار به چند دسته کلی تقسیم بندی می‌شود که هر یک از آن ها شرایط خاص خود را می‌طلبد. در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry) 

این نوع ویزای کانادا برای افرادی در نظر گرفته شده که تمایل دارند نسبت به دریافت اقامت کاری کانادا اقدام کنند. بر اساس آن افراد در ابتدا وارد یک سیستم امتیاز بندی می‌شوند و پس از تائید صلاحیت، از آن‌ها برای کار در این کشور دعوت به عمل می‌آید. معمولاً امتیازبندی انواع ویزای کار کانادا بر اساس موارد زیر صورت می گیرد:

  • ملیت
  • سن
  • سطح زبان
  • جزئیات پیشنهاد شغلی
  • تحصیلات

شرایط مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کوتاه‌مدت

در مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کوتاه‌مدت، فرد متقاضی نیاز به اجازه کار و یا پیشنهاد کاری (جاب آفر کانادا) از سوی یک کارفرمای کانادایی (مقیم و یا شهروند کانادا) دارد.

درخواست ویزای کار از طریق برنامه کوتاه مدت (ورک پرمیت) شامل دو مرحله زیر می‌شود:

  1. ارائه مجوز استخدام از سوی کارفرما برای متقاضیان خارج از کشور
  2. اقدام متقاضی برای اجازه کار و ویزای کاری، پس از دریافت مجوز استخدام از سوی کارفرما

برای اطلاعات بیشتر به صفحه جاب آفر کانادا مراجعه کنید.

برای مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کوتاه مدت، ارائه مجوز استخدام از سوی کارفرما ضروری است.

مهاجرت کاری به کانادا با برنامه IMP

در برنامه IMP متقاضی مهاجرت کاری می‌تواند یک کسب و کار در کانادا تاسیس کند و آن را ابتدا از ایران اداره کند، بعد از گذشت مدت زمانی درخواست ویزای کار بدهد تا به صورت حضوری شرکت خود را اداره کند. در این روش امکان مهاجرت به همراه خانواده و تبدیل ویزای موقت کار به اقامت دائم وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه ویزای کار IMP کانادا مراجعه کنید.

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا شامل هزینه درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا، هزینه انگشت‌نگاری و هزینه open work permit holder می‌شود که این مبلغ، بسته به نوع ویزای کاری کانادا در سال ۲۰۲۲ (همانند ردیف شغلی، تخصصی بودن شغل، گذراندن دوره‌های خاص برای شغل مورد نظر، هزینه‌های مربوط به وکیل و …) متفاوت می‌باشد.

تمدید ویزای کار کانادا

یکی از رایج‌ترین سوالات متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت کاری به کانادا این است که آیا امکان تمدید ویزای کاری کانادا وجود دارد؟

در پاسخ به این عزیزان باید گفت که لازم است که متقاضی حداقل ۱ ماه (۳۰ روز ) مانده به پایان اعتبار ویزا، برای تمدید اقدام نماید. البته لازم است که قبل از اقدام برای تمدید ویزا، از سوی کارفرما درخواست جدیدی به اداره کار کانادا فرستاده شود. در این صورت با وجود تمام شدن مدت اعتبار ویزا، فرد متقاضی (که طی ۱ ماه گذشته درخواست تمدید داده است) می‌تواند همچنان در کانادا به کار خود (به صورت قانونی) مشغول باشد.

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا تقریبا ۱۵۰ روز پس از درخواست اخذ ویزا، صادر می‌شود. البته این مدت زمان بستگی به تعداد درخواست‌های دریافتی در اداره نمایندگی کانادا دارد که ممکن است کمی طولانی‌تر شود و تا ۳ ماه دیگر نیز به تعویق بیافتد.

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا، تقریبا ۱۵۰ روز پس از درخواست ویزا است.

کدام استان برای مهاجرت کاری کانادا بهتر است؟

همان طور که پیشتر نیز گفته شد، امروزه کشور کانادا توانسته در مقایسه با سایر کشورهای جهان به یکی از بهترین مقاصد دنیا جهت مهاجرت کاری و اقامت دائم کانادا تبدیل شود. اما استان‌های مختلف کانادا قوانین، شرایط و امکانات متفاوتی دارند. برای انتخاب بهترین استان برای مهاجرت باید دید هدف و انگیزه فرد از مهاجرت و زندگی در کانادا چیست و قرار است به چه فعالیتی مشغول شود و باتوجه به شغل و مهارت فرد کدام استان امکانات بیشتری و موقعیت‌های مناسب‌تری در اختیار فرد قرار می‌دهد.

در حال حاضر دو استان کبک و ساسکاچوان به جهت فراهم نمودن فرصت‌های شغلی توانسته‌اند به دو استان مناسب جهت مهاجرت کاری کانادا تبدیل شوند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا

  • داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای مقیم و یا شهروند کانادایی
  • ارسال درخواست دریافت ویزای کار به اداره مهاجرت کانادا
  • برخورداری از تجربه و سابقه کار تخصصی به همراه بیمه
  • برخورداری از تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
مهمترین مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا، شامل پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی و سابقه کار تخصصی است.

وضعیت و شرایط کاری در کانادا

شرایط اشتغال و نرخ بیکاری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید متقاضیان قبل از مهاجرت به آن توجه نمایند، چرا که بر این اساس افراد می‌توانند میزان شانس خود را برای پیدا کردن کار، افزایش دهند.

طبق بررسی‌های آماری انجام شده در کانادا، نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۹، چیزی حدود ۶.۳% است که این میزان در مقابل جمعیت کانادا، عدد مطلوبی است.

همچنین بر اساس این مطالعات آماری، انتظار می‌رود که هر ساله نرخ بیکاری کانادا با کاهش چشمگیری روبرو شود، به همین جهت کشور کانادا می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری باشد.

درآمد سالانه افراد مشغول به کار در کانادا

درآمد افراد شاغل در کانادا به طور میانگین، بعد از کسر مبلغی به عنوان مالیات، حدود ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ (دلار کانادا) در ماه است.

کاریابی در کانادا

داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا و سابقه کاری از کارفرمایان کانادایی، از جمله امتیازات مثبت برای متقاضیانی است که قصد کار در کانادا دارند. اما اگر از مهاجران تازه وارد به کانادا هستید و از این امتیازات بی‌بهره‌اید، هم نگران نباشید. شما می‌توانید علاوه بر جستجوهای فردی و مصاحبه کاری با شرکت‌های نیازمند به نیروی کار، از طریق موسسات و سایت‌های کاریابی نیز برای پیدا کردن شغل متناسب با مدرک تحصیلی و تخصص خود اقدام نمایید.

این موسسات با دریافت مقدار کمی هزینه از فرد متقاضی، رزومه کاری او را دریافت و پس از بررسی‌های انجام شده، متقاضی را بر اساس تخصص، به شرکت‌های مورد نظر، معرفی می‌نماید. در ادامه لیست شرکت‌های معتبر کاریابی و آدرس وبسایت‌های آن‌ها آمده است.

لیست موسسات معتبر کاریابی در کانادا

موسسات کاریابیسایت
موسسه کاریابی در استان کبکhttps://www.jobboom.com
موسسه کاریابی در استان بریتیش کلمبیاhttps://www.bcjobs.ca
موسسه کاریابی در استان آلبرتاhttps://www.albertajobcentre.ca
موسسه کاریابی در استان منیتوباhttps://www.gov.mb.ca/govjobs
موسسه کاریابی در استان ساسکاچوانhttp://www.saskjobs.com
موسسه کاریابی در استان آنتاریوhttps://www.gojobs.gov.on.ca/Jobs.aspx
موسسه کاریابی دولت مرکزی کاناداhttps://www.jobboom.com/http://www.working.com
موسسه کاریابی فدرال کاناداhttps://www.workopolis.com/en

رتبه‌بندی فرصت‌های شغلی در کانادا

فرصت‌های شغلیرتبه بندی
حوزه رسانه۲۳%
حوزه هتل‌داری۱۷%
حوزه املاک۱۵%
حوزه فناوری اطلاعات۹%
حوزه امور مالی و بانکی۹%
حوزه فروش۸%
حوزه سلامت۷%
حوزه حسابداری۷%
حوزه آموزش۶%

کلام آخر

با توجه به نیاز کشور کانادا به نیروی کار متخصص، فرصت بی‌نظیری برای افراد تحصیل‌کرده با مهارت‌های ویژه برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. نکته قابل توجه این است که براساس مطالبی که در بالا به تفصیل شرح داده شد، افراد متقاضی باید شرایط ویزای کار کانادا را داشته باشند که مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مهم‌ترین آنهاست. اما شرایط و قوانین جذب نیروی کار توسط کانادا بسته به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین درصورتی که تمایل به دریافت ویزای کاری کانادا دارید، می‌توانید با کارشناسان آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید یا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید تا شرایط‌تان بررسی شود و بهترین راهکار مهاجرت کاری به کانادا برای شما ارائه شود.

سوالات متداول درباره ویزای کار کانادا

  • چه اقداماتی مدت زمان صدور ویزای کار کانادا سرعت می بخشد؟

    ارائه نامه پذیرش یا دعوتنامه از سوی یک کارفرما، شرکت و یا نهادهای کانادایی از جمله مواردی است که می تواند نقش موثری در تسریع مدت زمان صدور ویزا داشته باشد.

  • مدت زمان گرفتن ویزای کار کانادا چقدر است؟

    ویزای کار کانادا، پس از طی کردن تمامی مراحل اخذ ویزا و انگشت نگاری، در بازه ۳۰ الی ۱۵۰ روز کاری صادر می شود. اما این زمان قطعی نیست و ممکن با توجه به نوع ویزا و تعداد درخواست های متقاضیان در مدت زمان کوتاه تر یا طولانی تر صادر شود.

  • اخذ تابعیت کانادا از طریق ویزای کار چقدر طول می کشد؟

    متقاضیان علاقه مند به مهاجرت کاری به کانادا، با زندگی و کار به مدت ۳ سال در این کشور و مراجعه به اداره مهاجرت، می توانند تابعیت کانادا را دریافت نمایند.

  • بهترین سن برای اخذ ویزای کار کانادا چه سنی است؟

    در برنامه اسکیل ورکر یا اکسپرس اینتری که افراد را بر اساس معیارهایی چون تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کار ارزیابی می کنند، به متقاضیان دارای سن بین ۱۸ الی ۳۵ سال بیشترین امتیاز تعلق می می گیرد. هرچند تا ۴۴ سال هنوز می توان برای مهاجرت شغلی اقدام کرد، اما روی امتیاز شرایط سنی ویزای کار کانادا نباید خیلی حساب کرد و باید امتیاز بالایی را در سایر قسمت ها کسب کرد.

  • دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت که اخذ ویزای کار بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد. مدرک زبان از جمله معیارهای مهمی است که افراد متقاضی می توانند بر اساس آن در برنامه اسکیل ورکر رتبه بندی شوند و از شانس بیشتری برخوردار شوند.

  • دلایل ریجکتی ویزای کار کانادا چیست؟

    ماموران سفارت کانادا در صورت وجود هرگونه تردید نسبت به بازگشت متقاضیان به کشور مبدا، ارائه مدارک جعلی، عدم برخورداری از تمکن مالی و … درخواست متقاضیان جهت اخذ ویزا را رد می کنند. البته متقاضیان می توانند با برطرف کردن نقص پرونده و ارائه مجدد درخواستی قانونی نسبت به ریجکتی ویزا اعتراض نمایند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.