مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

ویزای توریستی کانادا

هر آنچه درباره ویزای توریستی کانادا باید بدانید

ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای گردشگری کانادا که به ویزای چند بار ورود به کانادا (ویزای مولتیپل) نیز مشهور است، برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های دیدنی کشور کانادا و دیدار خانواده و دوستان به متقاضیان داده می‌شود. با این ویزا می‌توانید به مدت ۶ ماه در کانادا بمانید. در این مطلب به هزینه، مدارک مورد نیاز و شرایط دریافت ویزا توریستی کانادا می پردازیم.

ویزای توریستی کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

درباره شرایط ویزای توریستی کانادا Visitor Visa چه چیزهایی را باید بدانیم؟ و چه اقداماتی لازم است انجام دهیم تا نتیجه بهتری بگیریم و درخواست‌مان ریجکت نشود؟ اسناد و مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه کنیم چیست؟

کانادا کشوری است با جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر و طبیعت زیبا که گردشگران را از سراسر جان به سوی این سرزمین می‌کشاند. سالیانه میلیون‌ها توریست با هدف گردش و تفریح یا دیدار با افراد خانواده و دوستان و آشنایان، با دریافت ویزای توریستی کانادا به صورت کاملا قانونی به این کشور سفر می‌کنند. به همین منظور اگر قصد سفر به کانادا را دارید لازم است تا از مجوز ورود به این کشور و ویزای کانادا برخوردار باشید.

ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا Visitor Visa

ویزای توریستی کانادا شامل سه نوع ویزا (ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزای کانادا) می شود که در ادامه به بررسی شرایط هر کدام می‌پردازیم:

  • ویزای سینگل کانادا

این نوع ویزای توریستی کانادا، تنها یک بار فرصت ورود به کشور کانادا را برای فرد متقاضی (در زمان مشخص شده) فراهم می‌کند؛ به گونه‌ای که با تمام شدن مدت اعتبار این ویزا، فرد ملزم به ترک خاک کانادا می‌باشد.

  • ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل یا ویزای مولتی کانادا از جمله ویزاهای توریستی ۵ ساله می‌باشد که ضمن فراهم کردن اقامت موقت برای فرد، پس از پایان مدت زمان اعتبار پاسپورت، اعتبار خود را از دست می‌دهد.

این ویزا با داشتن شرایطی چون فراهم کردن اقامت در کانادا به مدت ۶ ماه پس از هر بار ورود، تمدید ویزا به مدت ۶ ماه در صورت داشتن شرایط قانع‌کننده، داشتن اعتبار تا پایان اعتبار پاسپورت و نامحدود بودن دفعات ورود به کانادا به یکی از پرطرفدارترین ویزاهای توریستی کانادا تبدیل شده است. البته باید توجه کنید که داشتن دعوت‌نامه رسمی از کشور کانادا، یکی از مدارک لازم جهت دریافت ویزای مولتی کانادا می‌باشد.

  • سوپر ویزای کانادا

از دیگر انواع ویزای توریستی، سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین است که مناسب برای پدربزرگ، مادربزرگ و یا پدر و مادر فردی است که ضمن برخورداری از اقامت دائم کانادا، سن بالای ۱۸ سال دارد. البته دریافت این نوع ویزا نیز مستلزم ارائه دعوت‌نامه‌ای معتبر از کشور کانادا (از سوی فرزند و یا نوه) می‌باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی، بسته به نوع ویزا متفاوت می‌باشد:

  • مدت زمان اعتبار ویزای سینگل، ۶ ماه (افرادی که دارای این نوع ویزا هستند، در صورت خارج شدن از کشور کانادا باید مجدد ویزا دریافت کنند).
  • مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل، ۵ سال است.
  • مدت زمان اعتبار سوپر ویزای کانادا، ۲ سال است (توجه شود که مدت اعتبار پاسپورت دارندگان این نوع ویزا، ۱۰ ساله می‌باشد).
  • مدت زمان اعتبار ویزای مالتیپل (ویزای چند بار ورود)، ۶ ماه است (توجه شود که دارندگان این نوع ویزا لازم است تا هر ۶ ماه، از کشور کانادا خارج شوند).

اما به طور کلی تا پایان زمان اعتبار گذرنامه، ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان معتبر است.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

  • برخورداری از گذرنامه‌ای معتبر
  • برخورداری از سلامت جسم و روان
  • برخورداری از تمکن مالی
  • داشتن برنامه‌ای دقیق برای بازدید از کانادا
  • تعهد دادن جهت اثبات بازگشت به کشور خود
  • نداشتن سوء پیشینه
  • رعایت کردن تمامی قوانین مربوط به کانادا در هنگام سفر به این کشور

مراحل دریافت ویزای مسافرتی کانادا

  • تهیه و ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزا
  • پر کردن فرم‌های درخواست (این فرم‌ها شامل اطلاعاتی از مشخصات فردی و اسکجل وان کانادا می‌شود)
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا و انگشت‌نگاری (در صورت ثبت‌نام آنلاین ویزای توریستی کانادا لازم است تا هزینه را توسط کردیت کارت (کارت اعتباری) بپردازید و در صورت ثبت‌نام حضوری نیز باید هزینه را قبل از ثبت‌نام پرداخت کرده و فیش واریزی را همراه دیگر مدارک ارائه دهید).
  • و در نهایت باید درخواست خود را برای دریافت ویزای مسافرتی ثبت نمایید. برای این کار لازم است تا تمامی مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا را به یکی از مراکز VAC تحویل دهید. (VAC امارات و ترکیه نزدیک ترین مراکز به ایران می‌باشند).

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا حداقل ۳ ماه می‌باشد، اما این زمان بسته به تعداد درخواست‌ها و سپری شدن پروسه هر فرد متفاوت است.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا شامل هزینه سفارت کانادا، هزینه ارزیابی مدارک و هزینه بیومتریک می‌شود. برای اطلاع از مبلغ دقیق هزینه‌های اخذ ویزا با همکاران ما تماس بگیرید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

  • داشتن پاسپورتی معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار (به همراه عکس پاسپورتی)
  • ارائه دعوت‌نامه از جانب فرد یا یک سازمان در کشور کانادا و یا برنامه بازدید به طور دقیق
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • پر کردن فرم‌های مربوطه جهت دریافت ویزای کانادا
  • سپری کردن مراحل مربوط به انگشت‌نگاری سفارت کانادا (به جهت عدم فعالیت سفارت کانادا در تهران لازم است تا افراد متقاضی به سفارت کانادا در کشورهای دیگر همچون ترکیه مراجعه نمایند.)
  • پرداخت کردن هزینه‌های مربوطه جهت دریافت ویزای مسافرتی
  • ارائه مدارکی که نشان‌دهنده وابستگی متقاضی به کشور خودش است (در واقع لازم است تا فرد برای اثبات و قانع کردن آفیسر، مدارکی چون سوابق شغلی و فیش مرخصی و حقوقی، اسناد دارایی و تعداد ویزاهای مسافرتی به کشورهای قبلی را برای نشان دادن وابستگی به کشور خود و دریافت ویزای توریستی کانادا ارائه دهد.)

البته باید توجه شود که موارد ذکر شده فقط شامل لیست کلی از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا است. قوانین و مقررات و شرایط دریافت ویزا با توجه به شرایط فردی هر متقاضی باید بررسی شود. در صورتی که تمایل به دریافت ویزای توریستی کانادا تضمینی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان دارید، می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴، تماس بگیرید. مشاوران ما در تمام مراحل پروسه دریافت ویزا همراه شما خواهند بود.

شرایط ویزای توریستی کانادا در زمان کرونا

شرایط ویزای توریستی کانادا در زمان کرونا

شاید تصور کنید که شرایط ویژه‌ای که بیماری کرونا در کل جهان حاکم کرده است، درخواست مهاجرت و اخذ انواع ویزاهای کانادا را به تعویق می‌اندازد. اما دولت کانادا با اعمال محدودیت‌هایی که به طور ماهانه تمدید می‌کند، درخواست متقاضیان واجد شرایط سفر ضروری به کانادا را می‌پذیرد و از ورود مسافرانی که با اخذ ویزای توریستی قصد تفریح، خرید و گشت و گذار در این کشور را دارند جلوگیری می‌کند.

شهروندان کانادایی، افراد مقیم کانادا و یا افراد دارای گذرنامه معتبر، برخی دانشجویان خارجی، برخی از نیروهای کار خارجی موقت و اعضای درجه یک خانواده افراد مقیم کشور کانادا از دسته متقاضیانی هستند که منع ورود به کشور کانادا را ندارند و از محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای ورود به کانادا معاف هستند.

اتباع خارجی، از جمله شهروندان ایالات متحده، فقط در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند به‌عنوان بازدیدکننده با اخذ ویزای توریستی به کانادا سفر کنند. آنها باید یکی از شرایط زیر را دارا باشند:

  • متقاضیان باید مستقیما از ایالات متحده با دلایل غیر اختیاری قصد سفر به کانادا را داشته باشند.
  • یا آنها باید با دلایل و اهداف غیراختیاری، خود را از محدودیت‌های سفر معاف کنند.

برای معافیت از شرایط و محدودیت های در نظر گرفته شده برای ورود به کانادا باید در یکی از گروه‌های زیر قرار گرفته باشند:

  • دانشجویان محصل و اعضای خانواده آن‌ها
  • افرادی با داشتن دلایل عاطفی برای سفر به کشور کانادا (دلایلی همانند: حضور در آخرین لحظات زندگی یکی از بستگان و یا عزیزان مقیم کانادا، حمایت از شخصی که به شدت بیمار است، مراقبت از شخصی که از نظر پزشکی نیاز به حمایت دارد، شرکت در مراسم تدفین و تشییع جنازه و …)
  • اعضای درجه یک شهروندان کانادایی با دلایلی کاملا منطقی برای اقامت به مدت ۱۵ روز و یا بیشتر

البته متقاضیان و اتباع خارجی پیش از سفر به کانادا باید برنامه‌ای تحت عنوان برنامه قرنطینه اجباری را نیز به دولت ارائه دهند تا نشان دهند که چگونه پس از ورود به این کشور به مدت ۱۴ روز، در قرنطینه به سر خواهند برد.

با این وجود برخی متقاضیان از این ۱۴ روز قرنطینه اجباری هم معاف می‌شوند. این معافیت شامل حال افرادی که با دلایل عاطفی، افرادی که از سوی وزارت بهداشت به کانادا سفر می‌کنند و یا اعضای کابین هواپیما و کشتی و کسانی که باید بلافاصله طی ۳۶ ساعت ورود به کانادا از خدمات پزشکی استفاده نمایند، می‌شود.

رایج‌ترین سوالات درباره اخذ ویزای توریستی کانادا

  • میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

    برای اخذ ویزای کانادا، داشتن تمکن مالی از مهم‌ترین شرایطی است که افراد باید آن را دارا باشند. البته میزان تمکن مالی بسته به نوع ویزای دریافتی و میزان اموال و دارایی افراد مراجعه‌کننده، متفاوت می‌باشد. با این اوصاف، متقاضیان دریافت ویزای توریستی بهتر است تا با ارائه اسناد و مدارک مالی، اثبات نمایند که از حداقل تمکن مالی ۱۵۰ میلیون تومان برخوردارند.

  • آیا اخذ ویزای توریستی کانادا، امکان کار کردن را برای متقاضیان فراهم می‌کند؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت خیر.
    افراد به هیچ عنوان با داشتن ویزای توریستی نمی‌توانند در کشور کانادا مشغول به کار شوند. متقاضیان علاقه‌مند به انجام کار رسمی در این کشور می‌توانند با تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا، به صورت قانونی مشغول به کار شوند.
    متقاضیان تنها کافی است با یافتن شغل مورد نظر و دریافت دعوت‌نامه از سوی کارفرمای کانادایی، به کشور مبدا بازگشته و این بار با دریافت ویزای کاری برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

  • آیا امکان تمدید ویزای توریستی کانادا وجود دارد؟

    بله، متقاضیان علاقه‌مند به اقامت بیشتر در کانادا می‌توانند یک ماه (۳۰ روز) قبل از اتمام مدت اعتبار ویزا، درخواست خود را جهت تمدید ویزا به ماموران رسمی دولت اعلام نمایند.

  • آیا بدون داشتن دعوت‌نامه، اخذ ویزای توریستی کانادا امکان پذیر است؟

    اگرچه داشتن دعوت‌نامه کانادایی از سوی اقوام، تاثیر بسیاری در روند پروسه دریافت ویزای توریستی کانادا دارد؛ اما متقاضیان با ارائه مدارک کامل و داشتن شرایط لازم می‌توانند بدون داشتن دعوت‌نامه نیز به کانادا سفر کنند.
    متقاضیان با نداشتن دعوت‌نامه رسمی از سوی دولت کانادا، باید اثبات کنند که توانایی پرداخت تمامی هزینه‌های سفر را دارند.

  • دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا چیست؟

    ارائه مدارک لازم و داشتن شرایط دریافت ویزا، تاثیر زیادی در پذیرش و یا رد درخواست متقاضیان دارد.
    با این حال عدم اثبات برخورداری از تمکن مالی، عدم مشخص کردن هدف سفر به کانادا، برخورداری از سوابق سوء پیشینه و یا ارائه هرگونه اطلاعات جعلی و دروغی، با به شک انداختن ماموران، باعث رد درخواست افراد می‌شود.

  • هزینه ویزای توریستی کانادا برای افراد ریجکت شده چقدر است؟

    پس از اعلام ریجکتی، افراد می‌توانند با بر طرف کردن دلایل ریجکتی خود، مجددا برای دریافت ویزای توریستی اقدام نمایند. البته اقدام مجدد آنها نیازمند پرداخت هزینه‌ای برابر هزینه متقاضیانی است که برای اولین بار جهت اخذ ویزای توریستی درخواست می‌دهند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.