مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه و جدیدترین قوانین املاک این کشور را بررسی می کنیم.

مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه

طبق آمار ارائه شده بیشترین خرید مسکن در کشور ترکیه به ایرانیان تعلق می گیرد. قبل از تصمیم گیری برای خرید ملک و قدم نهادن در این راه، بهتر است مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه را بررسی کنیم و با آگاهی کامل در این مسیر سرمایه گذاری کنیم. اکثر افراد بدون آگاهی لازم اقدام به خرید ملک می کنند بی خبر از اینکه زحمت و سرمایه تمام زندگی خود را بر باد می دهند. بنابراین خرید ملک با سرمایه گذاری در این کشور فرق چندانی ندارد و باید وسواس و دقت زیادی در هنگام خرید به خرج داده شود. البته بهترین راه جهت گرفتن پاسپورت ترکیه با هزینه بسیار کم خرید ملک در آن بخصوص برای ایرانیان است. در نتیجه با خرید ملک در ترکیه به غیر از سرمایه گذاری، اخذ پاسپورت، اخذ اقامت خانوادگی، امکان سفر به خیلی از کشورها بدون نیاز به ویزا، می توان شهروندی این کشور را به دست آورد. ناگفته نماند اقامت ترکیه از طریق خرید ملک شرایط و قوانین خاص خود را دارد که هر ساله تغییراتی در آن حاصل می شود.

مزایای خرید ملک در ترکیه

۱- اخذ اقامت ترکیه

یکی از اصلی ترین مزایای خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت این کشور همراه با شهروندی است. طوری که شما با هر رنج قیمت جهت خرید خانه در این کشور اقامت آن را به دست خواهید آورد. اقامت در این کشور به مدت یکسال با اتمام وقت است. به این معنی که شما با یک سال توقف دوباره می توانید درخواست اقامت کنید. سپس تمدید کرده و در این کشور ساکن شوید. حال اگر ارزش ملک خریداری شده شما از بیست و پنج هزار دلار بیشتر باشد به صورت اتوماتیک دارای حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور خواهید شد بدون اینکه محدودیتی جهت حضور در ترکیه داشته باشید. همچنین می توانید از حق کار قانونی استفاده کنید، در انتخابات و رای گیری ها شرکت نمایید، از بیمه بهره ببرید و از طریق گرفتن پاسپورت ترکیه به اروپا و آمریکا مهاجرت کنید.

یکی از اصلی ترین مزایای خرید ملک در ترکیه میتوان به اخذ اقامت و شهروندی این کشور اشاره کرد.
مزایای خرید ملک در ترکیه

۲- قیمت مناسب نسبت به ملک های ایران

قیمت املاک در ترکیه نسبت به ایران بسیار پایین تر است و در حین حال امکانات کشور ترکیه بیشتر از ایران می باشد. طوری که قیمت ملک در این کشور نصف قیمت ملک در تهران است. بنابراین قیمت مناسب ملک در این کشور موجب شده افرادی از کشورهای اروپایی، ایران، روسیه، افغانستان و عراق اقدام به خرید ملک در این کشور کنند.

۳- هزینه کم زندگی همراه با رفت و آمد آسان

از دیگر مزایای خرید ملک در ترکیه این است که نه تنها به سرمایه زیادی احتیاج ندارد، بلکه هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار کم است. طوری که با زندگی در این کشور از کیفیت یک زندگی اروپایی با هزینه پایین برخوردار می شوید. همچنین هزینه تحصیل در این کشور پایین است در نتیجه اقامت دائم برای شما از طریق تحصیل را فراهم می کند. از دیگر مزایای خرید ملک در این کشور می توان به رفت و آمد بدون دردسر به ترکیه اشاره کرد. زیرا طبق قرارداد مودت بین کشور ترکیه و ایران بسته شده است. افراد ایرانی جهت سفر به ترکیه به اخذ ویزا نیاز ندارند و به مدت سه ماه می توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

دیگر مزایای خرید ملک در ترکیه عبارت اند از:

  • افزایش ارزش ملک با افزایش هر متر مربع
  • امکان خرید ملک به صورت قسطی و یا از طریق وام بانکی
  • طیف گسترده و وسیعی از سرگرمی و تفریحات
  • سرمایه گذاری و در حین حال سوددهی در مقیاس بالا
  • هم مرز بودن ترکیه با کشور ایران
  • دسترسی راحت به امکانات و تسهیلات
  • امکان سفر به صد و یازده کشور دنیا با پاسپورت ترکیه و بدون نیاز به اخذ ویزا

معایب خرید ملک در ترکیه

۱- مالیات و هزینه های جانبی

طبق توضیحات بالا هزینه خرید مسکن در این کشور بسیار پایین است اما هزینه های جانبی ناشی از آن بالا می باشد. زیرا شما باید زمان خرید ملک مالیات بپردازید، هزینه مربوط به ثبت سند را پرداخت کنید، به موسسات املاک مبلغی را به عنوان حق مشاوره بدهید. حال اگر می خواهید ملک را اجاره دهید باید جهت درآمد حاصل از اجاره مالیاتی پرداخت کنید. بنابراین مالیات و هزینه های جانبی یکی از مهمترین معایب خرید ملک در ترکیه می باشد. ولی باز با وجود هزینه های جانبی و مالیات قیمت نهایی خرید ملک کمتر از کشور ایران است. همچنین نظام مستغلات و املاک ترکیه بسیار قانونمند و منسجم می باشد.

از مهمترین معایب خرید ملک در ترکیه میتوان به مالیات و هزینه های جانبی اشاره کرد.
معایب خرید ملک در ترکیه

۲- افزایش کلاهبرداری

در چندین سال اخیر آمار خرید املاک در کشور ترکیه و همچنین فروش آن به طور چشمگیری افزایش یافته و راه را برای کلاهبرداران و سودجویان باز کرده تا از نبود اطلاعات و آگاهی خریداران از شرایط خرید ملک سوء استفاده کنند. بنابراین افرادی که آگاهی کافی ندارند و موسسات معتبر را نمی شناسند گرفتار افراد کلاهبردار می شوند و در عرض چند لحظه تمام دارایی خود را از دست می دهند.

۳- امکان ابطال قرارداد

اگر یکی از موارد زیر در زمان خرید ملک در ترکیه رخ دهد موجب ابطال قرارداد می شود:

  • اگر ملک خریداری شده قوانین حاکم در کشور ترکیه را نقض کند.
  • ملکی خریداری شده مورد تایید سازمان ها و وزارت های مربوطه نباشد.
  • مدت زمان لازم جهت شروع ساخت و ساز پروژه گذشت حداقل دو سال از خرید زمین برای افراد می باشد که اگر کمتر از این مدت ساخت پروژه شروع شود پروژه متوقف طبق قانون ترکیه خواهد شد.
  • مجوز پایان کار زمان ارائه مدارک به اداره مورد نظر هنگام خرید ملک تحویل داده نشود.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی