راهکارهایی برای جلوگیری از تاخیر و طولانی شدن پروسه اقامت دائم با ویزای استارتاپ کانادا

چطور از تاخیر در پروسه استارتاپ ویزای کانادا جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از مشکلات تاخیر در پروسه استارتاپ ویزای کانادا راهکارهایی وجود دارد که توسط اداره مهاجرت ارائه می‌شوند. در حال حاضر پروسه استارتاپ از زمان ارسال درخواست تا اخذ اقامت دائم از طریق ویزای استارت آپ حدود ۳۱ ماه زمان می‌برد. در ادامه به بررسی این راهکارها برای جلوگیری از طولانی شدن روند ویزای استارت آپ می‌پردازیم.

شهر اتاوا کانادا سعی دارد با این موضوع مقابله نماید. از این رو علاوه بر ۸۵ میلیون دلاری که در سال ۲۰۲۱ به برنامه های عقب افتاده فعلی اختصاص داده بود، ۲.۱ میلیارد دلار دیگر از بودجه‌ی سالانه‌ی خود را برای بهبود پروسه مهاجرت در نظر گرفته است. به مرور زمان، روال رسیدگی به درخواست ویزای استارتاپ کانادا از ۳۱ ماه کاهش پیدا می‌کند، زیرا پاسخگویی به تعداد تقاضاها از طریق افزایش ظرفیت سیستم بیشتر می‌شود. در این میان، روش‌هایی برای داوطلبان ویزای کانادا وجود دارد تا به موقع به کانادا برسند و هدف آن‌ها محقق شود.

برای دریافت مجوز کار از طریق برنامه ویزای کار imp اقدام کنید

در پروسه ویزای استارت آپ در بازه زمانی بررسی درخواست اقامت دائم، فرصتی برای درخواست مجوز کار کوتاه مدت برای رسیدن به کانادا و راه‌اندازی کسب و کار وجود دارد. فرآیند رسیدگی به مجوزهای کار در کشورهای مختلف متفاوت است ولی قطعا کمتر از زمان لازم برای دریافت اقامت دائم از طریق ویزای کانادا می‌باشد.

حداقل میزان درآمد پس از کسر مالیات (LICO)

تعداد اعضای خانوادهمیزان درآمد لازم
۱ نفر۲۵,۳۳۸ دلار
۲ نفر۳۱,۵۴۴ دلار
۳ نفر۳۸,۷۸۰ دلار
۴ نفر۴۷,۰۸۴ دلار
۵ نفر۵۳,۴۰۲ دلار
۶ نفر۶۰,۲۲۸ دلار
۷ نفر۶۷,۰۵۵ دلار
بیش از ۷ نفر، به ازای هر فرد اضافی هزینه ای به مبلغ ۶.۸۲۷ دلار اضافه می شود.۶,۸۲۷ دلار

متقاضیان از طریق برنامه ویزای imp کانادا می‌توانند پیشنهاد خود اشتغالی ارائه دهند تا شرایط لازم برای اخذ مجوز کار را دریافت نمایند. این افراد باید عنوان شغلی خود را با عنوان کارآفرین ویزای استارت آپ طبق رتبه‌بندی ملی مشاغل کد ۸۸۸۸ وارد نمایند. لازم است بدانید متقاضیانی که همه‌ی شرایط بالا را دارند می‌توانند قبل از اقدام برای اقامت دائم کانادا برای اخذ مجوز کار اقدام نمایند.

برنامه کسب و کار استانی با هدف راه‌اندازی استارت آپ در نظر داشته باشید

در نظر گرفتن یک برنامه کسب وکار در جهت راه اندازی استارت آپ، راه حل دیگری برای جلوگیری از تاخیر در پروسه استارتاپ ویزای کانادا است. آلبرتا و آنتاریو در این زمینه خدماتی را ارائه می‌دهند.

آلبرتا

جریان کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی مهاجرت آلبرتا (FGES) در جهت راه‌اندازی شرکت‌های استارت آپ و کسب و کارهای خلاقانه برای فارغ التحصیلان واجد شرایط خارج از کانادا طراحی شده است. متقاضیان واجد شرایط باید قبل از راه اندازی استارت آپ در زمانی که دارای ویزای کار کانادا هستند، توافق نامه عملکرد تجاری را امضا نمایند.

زمانی که شرایط توافق نامه عملکرد تجاری آن ها تایید شد، سپس از طریق برنامه مهاجرت برتر آلبرتا برای دریافت اقامت دائم کاندید می‌شوند. متقاضیان باید شرایطی از جمله تجربه‌ی کاری، زبان خارجی و تحصیلات را دارا باشند. حداقل میزان سرمایه گذاری لازم برای شهر مرکزی ۱۰۰۰۰۰ دلار و برای مناطق حاشیه ۵۰۰۰۰ دلار می‌باشد.

آنتاریو

در سال ۲۰۲۱ آنتاریو در طرحی برای جذب ۱۰۰ کارآفرین بین المللی و خرید مشاغل خارج از منطقه وسیع تورنتو ۲۰۰۰۰۰ دلاری سرمایه گذاری کرد. آنتاریو بنابر جریان کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی مهاجرت آنتاریو با جذب سرمایه ۲۰ میلیون دلاری به مناطقی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند. همچنین دولت آنتاریو امید دارد این طرح دو ساله در بخش های متفاوت فناوری اطلاعات، گردشگری و علوم زیستی اشتغال زایی نماید. کسب و کارهایی که به مدت ۱۸ تا ۲۰ ماه در آنتاریو فعالیت داشته باشند برای اقامت دائم کاندید می‌شوند.

الزامات مالی جریان کارآفرین انتاریو

  • ارزش خالص

کسب و کار شما اگر در منطقه مرکزی تورنتو باشد، حداقل دارایی خالص شما ۸۰۰۰۰۰ دلار می‌باشد. چنانچه خارج از این منطقه باشید، حداقل درآمد خالص شما ۴۰۰۰۰۰ دلار است.

کسب و کارهایی که در زمینه ی فناوری اطلاعات یا ارتباطات دیجیتال فعالیت دارند، حداقل دارایی خالص آن ها ۴۰۰۰۰۰ دلار در هر منطقه از استان می‌باشد.

  • مالکیت و سرمایه گذاری

اگر در منطقه مرزی تورنتو هستید، حداقل ۶۰۰۰۰۰ دلار برای کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید، در این صورت حداقل ۳۳ درصد آن متعلق به شما خواهد بود. چنانچه خارج از این منطقه باشید و حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنید، ۳۳ درصد آن به شما تعلق دارد.

در زمینه کسب و کارهای فناوری اطلاعات یا ارتباطات دیجیتال حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری نمایید، صاحب حداقل ۳۳ درصد آن خواهید شد.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی