مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

طرح مهاجرتی دولت کانادا: راه‌های سریع‌تر و بیشتر برای اقامت دائم

دوره رسیدگی کوتاه‌تر و مسیرهای بیشتر به سمت اقامت دائم (PR)، طرح دولت لیبرال برای مهاجرت است.

دولت آزادی‌خواه جاستین ترودو، نخست وزیر، در روز دوشنبه رای اعتماد مورد نیاز را از مردم کانادا به دست آورد و این امر زمینه‌ساز رواج بیشتر مهاجرت به کشور گردید.

حزب لیبرال کانادا، در سفرهای انتخاباتی، پیشرفت قابل توجه در سیستم مهاجرت را متعهد شده بود. پس از اینکه در عصر دوشنبه – روز رای‌گیری در این انتخابات فدرال – مشخص شد که آزادی‌خواهان به پیروزی نزدیک و در حال تبدیل به دولت اقلیت‌ها هستند، تبریک‌ها از سمت حامیان این حزب آغاز شد، از جمله برای مارکو مندیسینو که مجدداً به عنوان وزیر مهاجرت انتخاب شده بود.

با هجوم این تبریک‌ها، که بعضاً با درخواست‌های بیشتر از وزیر مهاجرت همراه بود، حتی رای‌گیری نهایی در شمارش لحاظ نشد.

تبریک! اکنون به اداره امور مربوطه بازگردید

یکی از کاربران توئیتر خطاب به وزیر مهاجرت نوشت: «تبریک بابت این برد تاریخی و شایسته. با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای شما؛ لطفاً ما را که هنوز با ایمیل‌های دریافت ویزا در کابل منتظر مانده‌ایم، فراموش نکنید».

فردی دیگر راجع به کاهش تاخیر در رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت، مندیسینو را مخاطب قرار داد.

آن کاربر توئیتر نوشت «خواهشمندم فرایند مهاجرت را به بهترین شکل اجرا کنید. مردم، زندگی و خانواده‌ها در خطر هستند! امیدوارم این شرایط را درک کنید، هزاران هزار انسان به دلیل تاخیرات بسیار زیاد به مشکل برخورده‌اند، وزیر محترم، سپاسگزارم اگر عنایت فرموده و رسیدگی نمایید».

این درخواست‌های نه چندان زیرکانه مردم برای تسریع در فرایند مهاجرت به کانادا عمدتاً نیاز نبود زیرا این موارد قبلاً در وعده‌های انتخاباتی آزادای‌خواهان ارائه و لحاظ شده بود.

پیشرفت دولت در امر مهاجرت

دولت لیبرال ترودو، در امر مهاجرت در حال ترقی است و متعهد شده است که امسال ۴۰۱۰۰۰ و سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۴۱۱۰۰۰ و ۴۲۱۰۰۰ مهاجر جدید را جذب کند.

وزیر مهاجرت کانادا، مصر است که اتاوا در سال جاری خواهد توانست به میزان مهاجرت هدف خود دست پیدا کند.

مندیسینو چندی پیش اعلام کرد «من مطمئن هستم که تمام سعی خود را به کار می‌بندیم تا به آن هدف دست یابیم و به آن خواهیم رسید و علت اهمیت آن هدف این است که مهاجران، شغل ایجاد می‌کنند و نیروی کار مورد نیاز ما را تامین می‌نمایند».

آزادای‌خواهان در سفرهای انتخاباتی متعهد شدند برای تسریع سیستم مهاجرت، تلاش زیادی کنند، از جمله مهاجرت استعداد‌های درخشان جهانی (GTS) طرح نیروی کار موقت خارجی (TFWP) را بهبود بخشند که مجوز کار و درخواست ویزای کار کانادا، طی دو هفته و در جهت تامین نیروی انسانی، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

پیروزی لیبرال یعنی اقدامات بیشتر برای جذب مهاجر

آزادی‌خواهان با اختیارات جدید خود به دنبال ساده‌سازی تمدید مجوز کار تحت GTS و راه‌اندازی یک خط ویژه برای کارفرمایان هستند تا شرکت‌های کانادایی بتوانند کارمندان بسیار ماهر را جذب و استخدام کنند.

هدف اتاوا، کاهش زمان فرایند رسیدگی است که به واسطه کووید-۱۹ به کمتر از ۱۲ ماه رسیده است.

مندیسینو، که به شدت طرفدار سیستم مهاجرت کاملاً دیجیتال و آنلاین می‌باشد، نیز به دنبال معرفی فرم‌های درخواست الکترونیک برای گرد هم آوردن مجدد خانواده‌هاست.

به کمک این طرح که از طریق آن، ضمن سپری شدن زمان لازم برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم، ویزای مهاجرت به کانادا برای همسران و فرزندان خارج از کشور صادر خواهد شد، اعضای آن خانواده‌ها شاید بتوانند زودتر به یکدیگر محلق شوند.

اتاوا همچنین برای موارد زیر برنامه‌ریزی می‌کند:

  • تکیه بر طرح مسیرهای جنبش اقتصادی (EMPP) و پذیرش ۲۰۰۰ مهاجر ماهر برای تامین نیروی انسانی در بخش‌های مختلف بنا به ضرورت مانند حوزه سلامت و بهداشت.
  • تغییر برنامه‌های اقتصادی مهاجرت برای توسعه مسیرهای مربوطه جهت اقامت دائم، برای کارکنان موقت خارجی و دانشجویان بین‌المللی پیشین از طریق سیستم Express Entry.
  • ایجاد یک سیستم استخدام مطمئن برای ساده‌سازی فرایند ارسال درخواست به شرکت‌های کانادایی که کارگران موقت خارجی را استخدام می‌کنند، در جهت تامین نیروی انسانی غیر قابل جایگزینی با کارکنان کانادایی.
  • و همکاری با استان‌ها، مناطق و شخصیت‌های قانونی برای بهبود اعتبارسنجی گواهی‌نامه‌های خارجی

ملت‌های خارجی که خواهان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی هستند می‌توانند از طرح‌های Atlantic Immigration Pilot، Canadian experience، Caregiver، Skilled Trade  و SkilledWorker استفاده کنند.

تحت قوانین لیبرال، هزینه رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم کانادا نیز کنار گذاشته خواهد شد.

آزادی‌خواهان در سخنرانی خود در کمپین انتخاباتی اعلام کردند: «افرادی که اقامت دائم دارند، اعضای بسیار متعهد جامعه ما هستند. آنها سخت کار می‌کنند، کسب و کارهای جدید را شروع کرده، مالیات پرداخت نموده و فرزندان خود را بزرگ می‌کنند و همه این‌ها را به این امید انجام می‌دهند که روزی شهروند تام خواهند شد».

«شهروند بودن، به مهاجران جدید اجازه می‌دهد به صورت نامحدود در جامعه کانادا سهیم باشند. این موضوع نباید مستلزم هزینه کاربری باشد».

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *