سرتیتر خبرها

قوانین جدید سفر دانشجویان به کانادا در دوران کرونا

سفر دانشجویان به کانادا در دوران کرونا

دستورالعمل های جدید دولت کانادا برای ورود دانشجویان بین المللی به این کشور در دوران کرونا، هم اکنون در سایت رسمی دولت کانادا منتشر شده است!

شرایط ویژه حاکم در سراسر جهان، دولت کانادا را به ارائه یک دستورالعمل برای راهنمایی از دانشجویان خارجی که قصد سفر به کانادا و تحصیل در این کشور را دارند، مقید کرده است.

راهنمای مطرح شده COVID-19 برای دانشجویان خارجی

همه موارد و دستورالعمل های این راهنما، گویای این است که دولت کانادا برای پشتیبانی و حمایت از این دسته از متقاضیان محصل، یکسری مسئولیت های ویژه ای را برای همه ایالت ها، استان ها و مناطق کشور اتخاذ کرده است.

این راهنما که تحت نظر و مشاوره رئیس آژانس بهداشت عمومی کانادا تدوین و اعلام شده است در صفحه اصلی وبسایت دولت کانادا، در دسترس دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. در ادامه به ذکر برخی از نکات و شرایط مهم این راهنما می پردازیم:

آنچه لازم است قبل از ورود به کانادا بدانید!

  • در نظر گرفتن علائم بیماری کووید ۱۹

دانشجویان بین المللی برای ورود به مراکز آموزشی که برنامه آمادگی ویروس کرونا را ارائه می دهند، مجاز به سفر و ورود به کشور کانادا می باشند. (لیستی از موارد تایید شده این موسسات در صفحه وبسایت دولت به روز نگه داشته شده است.)

این دانشجویان و یا هریک از اعضای خانواده آنها با داشتن هرگونه علائم بیماری کووید ۱۹، مجاز به سفر هوایی و ورود به کشور کانادا نخواهند بود. در بدو ورود به این کشور، در صورت نمایان شدن علائم این بیماری در متقاضیان، آنها تحت انجام آزمایشات و غربالگری قرار می گیرند. پس از آن است که از سوی افسران بهداشت کانادا تصمیم گرفته می شود که برای انجام معاینات بیشتر به بیمارستان فرستاده شوند و یا از ورود به کشور منع شوند.

  • داشتن مجوز تحصیلی به همراه مجوز سفر

ورود هر کدام از دانشجویان بین المللی به کانادا به تنهایی با داشتن ویزای تحصیلی کانادا و تاییدیه تحصیلی امکان پذیر نمی شود. هرکدام از آنها نیاز به مجوز سفر نیز دارند. اعطای این مجوز که راه ارتباطی بین IRCC و دانشجویان بین المللی می باشد، در صورت تغییر شرایط در موسسات آموزشی، استان و یا ایالت های کانادایی، ممکن است لغو شود.

  • اهداف غیر اختیاری برای عزیمت به کانادا

دسترسی به راه ورود کشور کانادا در صورتی ممکن می شود که دانشجویان به ماموران خدمات مرزی اثبات کنند که به منظور اهداف غیر اختیاری و ادامه تحصیل در یکی از موسسات آموزشی مورد تایید، قصد ورود به این کشور را دارند. در غیر اینصورت، ممکن است درخواستشان با عدم موافقت و منع ورود آنها همراه شود.

  • همراهان مجاز دانشجویان بین المللی

تنها اعضای درجه یک خانواده متقاضیان تحصیل در کانادا، مجاز به همراهی آنها هستند. این اعضا که شامل همسر دانشجویان، فرزندان وابسته به آنها و والدین یا سرپرستان قانونی متقاضیان کمتر از ۱۸ سال می شوند، می بایست اثبات کنند که به دلایل غیر اختیاری و تنها برای کمک به استقرار دانشجو، قصد مهاجرت به کانادا را دارند.

راهنمای COVID-19 برای دانشجویان کانادا

برنامه های در نظر گرفته شده برای قرنطینه

  • قرنطینه خانگی

دانشجویان خارجی همراه با هر یک از اعضای خانواده، به محض ورود به کانادا، باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی به سر برند. همه آنها در مسیر سفر و تا زمان رسیدن به محل قرنطینه خود، موظفند تا تمامی پروتکل های بهداشتی (ماسک و پوشش های صورت) را برای پیشگیری استفاده نمایند.

البته همه اینها مستلزم ارائه برنامه قرنطینه پیش از سفر از سوی دانشجویان می باشد. چرا که با در نظر گرفتن این برنامه است که ماموران و افسران مرزبانی تعیین می کنند که دانشجو برای ورود به کانادا مجاز است یا نه.

  • انتخاب محلی مناسب برای قرنطینه

هر یک دانشجویان باید در محل اقامتی شخصی برای قرنطینه شدن اقدام کنند و بطور منظم تمامی شرایط و علائم خود را کنترل نمایند. مکان هایی مشترک با زندگی دیگر افراد، همانند خوابگاه ها، برای قرنطینه شدن قابل قبول نیستند.

همچنین دانشجویانی که پس از ورود، قصد زندگی با خانواده های میزبان و… را دارند هم می بایست در فضایی بدور از دیگر اعضای خانه (در صورت امکان یک اتاق با همه تجهیزات) بصورت جداگانه با حفظ فاصله فیزیکی و ضد عفونی مکرر سطوح، در قرنطینه باشند.

  • دوری از اجتماع و حضور در فضاهای عمومی

مایحتاج اساسی دانشجویان، همانند غذا و دارو، با خودداری از ورود به مکان های عمومی و فضاهای مشترک، در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. دانشجویان خارجی موظفند تا برای پیشگیری، از تماس با افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند همانند افراد مسن، افرادی که بیماری پزشکی زمینه ای دارند و یا دارای نقص ایمنی هستند، جلوگیری کنند.

  • قرنطینه متقاضیان زیر سن قانونی

متقاضیان کمتر از ۱۸ سال (زیر سن قانونی) هم باید اجبارا قرنطینه شوند. والدین و یا سرپرستان این دانش آموزان می بایست قبل از ورود فرزندانشان، مقدمات مناسبی برای این دوران قرنطینه در نظر بگیرند.

  • بیمه درمانی

دولت از همه دانشجویان بین المللی خواستار است که تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند. افراد با نداشتن این بیمه در هنگام سفر به کانادا می توانند بیمه خصوصی COVID-19 را قبل از عزیمت دریافت کنند.

همه این موارد از شرایطی بود که دولت برای حفظ جان شهروندان خود برای دانشجویان بین المللی تازه ورود در دوران کرونا اعمال کرده است.

عدم رعایت این موارد و بی توجهی به تمامی این نکات قرنطینه، برای افراد مجازاتی به صورت جریمه نقدی به مبلغ ۷۵۰،۰۰۰ دلار و شش ماه زندان را به همراه دارد. با رعایت نکردن شرایط قرنطینه، هرگونه صدمه و یا خطر مرگ قریب الوقوع شهروندان، می تواند افراد را به پرداخت ۱ میلیون دلار جریمه نقدی و سه سال زندان محکوم کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *