شرایط زندگی در بریتیش کلمبیا

شرایط زندگی در استان بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا (British Columbia) یکی از زیباترین استان‌های واقع در نواحی غربی کانادا و در مجاورت اقیانوس آرام می‌باشد که همواره به جهت داشتن مناطق طبیعی زیبا، به یکی از استان‌های توریستی و مناسب جهت زندگی افراد تبدیل شده است.

ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا واقع در جزیره ونکوور (که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این استان محسوب می شود) است. در واقع شهر ونکوور با داشتن جمعیتی بالغ بر ۲.۲ میلیون، سومین شهر پر جمعیت کانادا محسوب می‌شود که سالیانه میلیون‌ها نفر از خارج کشور به این شهر جهت کار و زندگی مهاجرت می‌کنند.

به همین منظور در صورت مهاجرت به بریتیش کلمبیا در ابتدا لازم است تا با شرایط زندگی در این استان آشنا شوید تا بتوانید با شناخت کامل به استان بریتیش کلمبیا سفر کنید.

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

از آن جایی که استان بریتیش کلمبیا شامل مناطق مختلفی همچون شهرهای بزرگ و مناطق روستایی می‌شود به همین جهت دارای هزینه‌های زندگی متفاوتی می‌باشد. در واقع هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا بسته به مناطق موجود در این استان متغیر است.

اما با وجود بالا بودن هزینه مسکن و زندگی، به جهت در آمد بالا (میانگین حدود ۳۱۵۴۴ دلار کانادا در سال) و وجود مدارس عالی در این استان باعث شده تا شرایط زندگی در بریتیش کلمبیا تا حدودی مناسب باشد.

شرایط کار در بریتیش کلمبیا

کار در بریتیش کلمبیا

در حال حاضر این استان به جهت داشتن منابع فراوان چوب و الوار به یکی  از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های چوب در کانادا تبدیل شده است. همچنین برخورداری از منابع طبیعی و صنایعی چون دامداری، کشاورزی، گاز طبیعی و نیروی برق، بریتیش کلمبیا رو به یکی از پررونق‌ترین استان‌ها تبدیل کرد به گونه‌ای که با پایین بودن نرخ بیکاری، فرصت‌های شغلی بسیاری را برای شهروندان و مهاجران فراهم می‌کند.

برای مهاجرت به کانادا و شروع کار در بریتیش کلمبیا لازم است تا مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱- در ابتدا لازم است تا برای دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) درخواست دهید.

۲- سپس لازم است تا مدارک خود را در یکی از دفاتر و یا سازمان های زیر مورد بررسی قرار دهید:

  • مرکز مدارک بین المللی کانادا
  • سازمان آموزش آزاد OLA

۳- همچنین لازم است تا در صورت راه اندازی تجارت در این استان، از سایت Red Seal از دارا بودن مجوزهای لازم مطلع شوید.

۴- ثبت نام در سازمان های ایالتی متناسب با تخصص خود. سازمان‌هایی چون:

  • مرکز خدمات شغلی BC
  • دفتر مهاجرت کسب و کار (سازمان تجارت جهانی در ونکوور)

۵- و در نهایت در صورت عدم مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی، در کلاس های زبان ثبت نام نمایید.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

مهاجرت به بریتیش کلمبیا امروزه یکی از عوامل مهم جهت رشد اقتصاد و شکل‌گیری این استان محسوب می‌شود. در واقع در این استان با کاهش نرخ زاد و ولد، سعی در جذب مهاجر از دیگر نقاط دارد به گونه‌ای که افراد می‌توانند با شرکت در برنامه انتخاب استانی، از طریق دو روش گروه تجاری (سرمایه‌گذاران و مدیران) و حرفه استراتژیک (متخصصین مورد نیاز در بریتیش کلمبیا) به این کشور مهاجرت نمایند. بریتیش کلمبیا در حال حاضر به یکی از مقاصد جهت مهاجرت از طریق برنامه نیروی کار موقت (خارجی) تبدیل شده است.

نقشه شهرهای بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا از جمله استان‌های بزرگ کانادا محسوب می‌شود به گونه‌ای که دارای مساحتی به اندازه مجموع مساحت کشور آلمان و هلند و فرانسه می‌باشد. این استان نیز مانند سایر استان‌های دیگر از تعداد بسیاری شهرهای کوچک و بزرگ تشکیل شده است که از بین آن ها دو شهر ونکوور و ویکتوریا، به اصلی‌ترین شهرهای بریتیش کلمبیا تبدیل شده‌اند.

نقشه شهرهای بریتیش کلمبیا

آب و هوای استان بریتیش کلمبیا

با وجود معتدل بودن آب و هوا در شهرهای ونکوور و ویکتوریا این استان که سبب جذب مهاجران از سراسر جهان می‌شود، بیشتر بخش‌های بریتیش کلمبیا دارای تابستان‌هایی بسیار گرم (با هوایی بالای ۳۰ درجه سانتی گراد) و زمستان‌هایی بسیار سرد (با هوایی کمتر ۲۰- درجه سانتی گراد) می‌باشد.

وضعیت بهداشت و درمان در بریتیش کلمبیا

خدمات بهداشتی و درمانی در کشور کانادا رایگان می‌باشد. در واقع در صورت مهاجرت به بریتیش کلمبیا لازم است تا برای بهره‌مندی از مزایای بیمه، در طرح خدمات درمانی بریتیش کلمبیا ثبت نام کنید. البته باید توجه کنید که به محض ثبت نام نمی‌توانید از خدمات این بیمه (MSP) استفاده کنید چرا در صورت گذشت ۳ ماه از زمان ثبت نام، شما تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرید. که در این صورت شما می‌توانید از یک شرکت بیمه، بیمه درمان موقتی را دریافت نمایید.

توجه کنید که در صورت آغاز طرح خدمات درمانی (MSP) شما با دریافت کارت می‌توانید برای خدمات بهداشتی درمانی نزد هر پزشک و بیمارستان حضور یابید. البته در صورت دریافت بیمه MSP شما مستلزم به پرداخت هزینه به صورت ماهانه هستید.

اجاره یا خرید خانه در بریتیش کلمبیا

هزینه اجاره یا خرید خانه در بریتیش کلمبیا بسته به مکان، تعداد نفرات افراد و سطح در آمد متفاوت است اما با این حال هزینه مسکن در این استان نسبت به دیگر استان‌های کانادا کمی بیشتر است. به خصوص که در حال حاضر دو شهر ونکوور و ویکتوریا در این استان از هزینه‌های بیشتری برخوردارند. به همین جهت باعث شده تا بیشتر افراد شهرهایی چون پرینس، کاملوپس و کلونا را برای زندگی انتخاب نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی