دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

رد شدن ویزای کانادا یا به اصطلاح ریجکت شدن ویزا، دغدغه احتمالی برای هر متقاضی می‌باشد که برنامه زندگی خود را بر مهاجرت پایه ریزی کرده است. مشکل زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که متقاضی برای ثبت درخواست و طی کردن مراحل آن چه از نظر مالی و چه از نظر زمان و انرژی هزینه‌های بسیاری را متقبل شده باشد. برای بررسی دلیل ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

دلایل ریجکت ویزای کانادا

به طور کلی چند عامل در رد شدن ویزای کانادا تاثیرگذار هستند. این عوامل با به شک انداختن افسران مهاجرتی در خصوص انگیزه و هدف متقاضی از سفر به کانادا و یا عدم بازگشت وی پس از اتمام مهلت ویزا، سبب رد و ریجکت ویزای کانادا می‌شود. عواملی همچون:

  • شک افسر سفارت در مورد بازگشت فرد متقاضی به کشور مبدا پس از اتمام مهلت ویزای خود
  • تردید درباره انگیزه و دلایل سفر به کانادا
  • کم‌سابقه بودن متقاضی در سفرهای خارجی (به ویژه سفر به کشورهای حوزه شنگن)
  • عدم داشتن مدارک مالی و دارایی‌های کافی در کشور مبدا
  • وجود پیوندهای خانوادگی ضعیف متقاضی در کشور مبدا

شک و تردید داشتن افسر در هر یک از این موارد ذکر شده در کنار دیگر عواملی همچون طول مدت و شرایط اقامت در کانادا، وضعیت اقامت در کشور مبدا، وضعیت شغلی متقاضی و داشتن هرگونه سوابق سوء پیشینه در کانادا، همگی از عواملی می‌باشند که به راحتی موجب ریجکتی ویزای کانادا می‌شود.

دلایل ریجکت ویزای کانادا

دلایل رد شدن ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا که یکی از رایج‌ترین نمونه آن ویزای مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله کشور کانادا می‌باشد، که به فرد درخواست‌کننده این اجازه را می‌دهد تا در زمان اعتبار ویزای خود، به دفعات و بدون هیچ‌گونه محدودیتی وارد خاک کانادا شود و بتواند در هر دفعه به مدت ۶ ماه در این کشور براحتی اقامت داشته باشد. بر این اساس، متقاضی اخذ ویزای مولتیپل کانادا می‌تواند برای مراجعه به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا، از طریق یکی از دو روش ثبت‌نام آنلاین و یا مراجعه حضوری، وارد عمل شود.

باید توجه شود که تردید افسران مهاجرت نسبت به متقاضی اخذ ویزای توریستی نیز از مهم‌ترین عوامل در رد شدن این ویزا می‌باشد؛ به گونه‌ای که اگر متقاضی از شغل ثابتی در کشور مبدا (محل اقامت خود) برخوردار نباشد و برای دریافت ویزای توریستی برای خود و خانواده اقدام نماید، افسران پس از بررسی و با احتمال عدم بازگشت آنها به کشور خود، ممکن است درخواست فرد را رد کنند.

موارد مهمی که در ریجکت ویزای توریستی کانادا نقش دارند عبارتند از:

  • نداشتن سابقه سفر مناسب
  • داشتن وابستگی‌های خانوادگی زیاد در کانادا و نداشتن وابستگی خویشاوندی در کشور مبدا فرد متقاضی
  • در تقابل بودن زمان پیشنهادی برای اقامت در کانادا با اهداف درخواست‌کننده
  • عدم قانع‌کننده بودن اهداف شخص برای بازدید از کشور کانادا
  • نداشتن وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدا
  • نداشتن مانده حساب و اموال کافی
  • هرگونه سو سابقه و رفتارهای مخاطره آمیز در گذشته متقاضی که ممکن است باعث آسیب رساندن به دیگران شود
  • ارائه ندادن مدارک کافی که اثبات بر درآمد و تمکن مالی مناسب فرد دعوت‌کننده باشد
  • تشخیص افسر بر اساس ارائه اطلاعات نامعتبر و اشتباه از سوی درخواست‌کننده
رفع ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا ارائه مدارکی می‌باشد که افسر مهاجرت را قانع کند، درخواست‌کننده پس از پایان دوران تحصیل خود قصد بازگشت به کشور مبدا را دارد. یا به زبان ساده‌تر، با انگیزه و هدف اقامت طولانی مدت به کانادا سفر نکرده است.

مهم‌ترین عواملی که افسر مهاجرت تصمیم به ریجکت ویزای تحصیلی کانادا می گیرند، عبارتند از:

  • مدارک مالی ارائه شده توسط متقاضی، بودجه کافی برای ادامه تحصیل در کانادا را نشان ندهد
  • نتواند افسر را برای خروج از کانادا پس از تحصیل  قانع کند
  • برنامه تحصیلی فرد قانع‌کننده نباشد
  • همه اسناد و مدارک مرتبط با تحصیل خود را ارائه نداده باشد
  • افسر قانع نشده باشد که فرد متقاضی تمامی موارد را به درستی و بر مبنای راستی عنوان کرده باشد
  • پیوندهای خانوادگی در کشور مبدا قوی نباشد

متقاضی ویزای تحصیلی باید قادر به مجاب کردن افسر، جهت برخورداری از شرایط قوانین ویزا بر اساس بند ۱۲ قانون ‌باشد و همچنین بتواند با ارائه برنامه‌ای، به طور واضح هدف خود را از تحصیل و اطلاعات کافی درباره منابع مالی مورد استفاده در طول تحصیل را بیان نماید.

ریجکت ویزای همراه (برای دانش‌آموزان و یا دانشجویان)

قوانین دولتی کانادا این امکان را به افراد می‌دهد تا شخصی به عنوان همراه دانشجو و یا دانش‌آموز از دولت کانادا تقاضای ویزای همراه دانشجویی کند. به عنوان نمونه، اگر فردی دارای ویزای تحصیلی باشد، همسر او قادر است به عنوان همراه، جهت اخذ ویزای کانادا تقاضا دهد تا بتواند با دریافت این ویزا تحت عنوان ویزای کار کانادا برای همراه یا ویزای open work permit، به کانادا مهاجرت نماید.

همچنین فرزندان متقاضیان ویزای تحصیلی نیز می‌توانند برای ویزای همراه درخواست دهند. البته باید توجه داشت که احتمال رد شدن درخواست ویزای همراه همیشه زیاد است.

اعتراض به ریجکت ویزای کانادا

بعد از مشخص شدن دلیل ریجکتی ویزا حتما باید فرد متقاضی برای رفع ریجکتی ویزای خود، با یک مشاور یا بهترین وکیل مهاجرت کانادا مشورت کند تا فرآیند قانونی این کار، به اتمام برسد؛ به دلیل اینکه بدون شک فرد نمی‌تواند برای بار دوم هم افسر مهاجرت را مجاب کند و حتما با مشکلات پیچیده‌تری روبرو می‌شود. در نتیجه در وهله اول باید یک وکیل مجرب را انتخاب کند و با طرح موضوع از او کمک گرفته و درخواست اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا را برای بار دوم ارسال کند. درخواست‌کننده باید در مسیر اعتراض به ریجکت ویزای خود، همه هزینه‌هایی که متحمل شده است را علاوه بر هزینه وکیل مجدداً پرداخت کند؛ زیرا تمامی مراحل و رسیدها لازم است تا مجددا سپری و پرداخت شوند.

لازم به ذکر است در این میان تنها مرحله انگشت‌نگاری نیاز به تکرار ندارد و تا ۱۰ سال اعتبار خود را حفظ می‌کند.

نحوه اعتراض به رد ویزای کانادا

متقاضی می‌تواند اعتراض خود را نسبت به رد درخواست ویزای کانادا از طریق سه روش زیر ارائه دهد:

۱- ارائه درخواست تجدیدنظر و بررسی مجدد پرونده به مراکز رسیدگی

۲- ارائه اعتراض‌نامه به واحد رسیدگی اداره مهاجرت نسبت به ریجکت شدن ویزای کانادا

۳- ارسال اعتراض‌نامه برای ریجکت ویزای کانادا به دادگاه فدرال کانادا

البته انتخاب هر یک از روش‌های نام برده شده می‌تواند بسته به عوامل گوناگونی همچون نوع ویزا و یا درخواست ویزای اقامت دائم و یا موقت متفاوت باشد. پس لازم است تا هریک از افراد با توجه به شرایط و نوع ویزا، درخواست خود را نسبت به اعتراض ریجکت ویزای کانادا ارائه دهند. به همین دلیل انجام این کار آنقدر حساس و در مواقعی دشوار است که پیشنهاد می‌شود افراد با کمک مشاوران و وکلای مهاجرتی این پروسه را سپری نمایند تا در زمان مورد نظر در کانادا حضور یابند.

اعتراض به رد شدن ویزای کانادا

رفع ریجکتی ویزای کانادا

پس از طی همه مراحل یاد شده، پرداخت هزینه‌های جدید و همچنین تکمیل فرآیند پیگیری، متقاضی باید با کمک وکیل خود برای موفقیت در اعتراض به ریجکت ویزای کانادا، برای قانع کردن افسر و رفع تمامی دلایل رد شدن ویزای کانادا، مدارک محکمی را ارائه دهد.

برای این کار می‌توان حتی یک ساعت پس از دریافت نامه ریجکتی درخواست‌کننده نسبت به اعتراض به رد شدن ویزای کانادا دست به عمل شد. اما پیشنهاد می‌شود تا عجولانه نسبت به پیگیری اقدام نکنید و تا لحظه‌ی دریافت جواب نهایی، صبر کنید و برای دریافت نتیجه بهتر، تمامی مراحل ذکر شده را با دقت و از طریق وکیل خود انجام دهید.

قابل توجه است که دریافت هزینه‌های نامتعارف برای رفع ریجکتی غیر قانونی می‌باشد. بهتر است بگوییم در واقع هیچگونه رفع ریجکتی برای ویزا وجود ندارد. متقاضی پس از دریافت نامه ریجکتی از سفارت کانادا، باید اقدام به رفع نواقص اعلام شده کند و سپس مجددا درخواست خود را برای اخذ ویزای توریستی ارسال کند.

زمان لازم جهت رفع ریجکت ویزای کانادا

با رد درخواست متقاضیان اخذ ویزای کانادا، آنها می‌توانند نسبت به رفع ریجکتی ویزای خود اقدام نمایند. اگرچه از سوی اداره مهاجرت مدت زمان مشخصی جهت رفع ریجکت ویزای کانادا اعلام نمی‌شود اما بهتر است تا متقاضیان بلافاصله پس از دریافت ریجکتی خود با کمک مشاوران و وکلای حقوقی برای رفع ریجکتی اقدام کنند. زیرا بسته به دلایل رد درخواست این مدت زمان می‌تواند نقش بسزایی در پذیرش افراد داشته باشد.

با توجه پیچیدگی‌ها و در مواقعی دشواری‌های مراحل اخذ ویزای کانادا، بهتر است تا متقاضی برای دستیابی به جواب مثبت نسبت به درخواست دریافت ویزا، از مشاوران مهاجرتی متخصص و کارآمد در این زمینه یاری جوید. موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴، متشکل از تیمی با تجربه در امر مهاجرت به کانادا، همواره شما عزیزان را در این پروسه یاری و راهنمایی می‌کند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی