مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

دریافت نامه پذیرش دانشگاه های کانادا

امروزه دانشجویان از سراسر جهان سعی در مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند، دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا دارند برای دریافت ویزای کانادا، نیازمند داشتن نامه پذیرش از دانشگاه کانادا و مجوز تحصیل می‌باشند. این نامه پذیرش، مجوزی است که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به موسسه آموزشی مورد نظر (DLI) و ارسال درخواست خود برای تحصیل، موفق به دریافت آن شوند.

البته نامه پذیرش دانشگاه‌های کانادا نیازمند داشتن شرایط و مواردی است که لازم است متقاضیان در هنگام درخواست مجوز تحصیل، ارائه دهند.

نامه پذیرش دانشگاه های کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

شرایط دریافت نامه پذیرش دانشگاه کانادا:

  • ذکر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و آدرس پستی
  • ذکر شماره شناسنامه
  • معرفی موسسه و نام شخص تماس رسمی
  • اطلاعات تماس موسسه (در صورت خصوصی بودن موسسه DLI، لازم است تا تمامی اطلاعات مجوز برای این موسسه به طور واضح بیان شود.)
  • شماره DLI
  • مشخص کردن نوع مدرسه یا موسسه (به عنوان مثال کالج خصوصی، عمومی، کالج بعد از دوره متوسطه، کالج جامعه یا کالج فنی و…)
  • ارائه برنامه تحصیلی و مطالعاتی، سطح و سال تحصیلی که دانشجو در آن پذیرفته می‌شود.
  • مشخص کردن تاریخ و مدت زمان تقریبی اتمام دوره تحصیلی
  • مشخص کردن تاریخ شروع برنامه مطالعاتی
  • آخرین تاریخی که دانشجو می‌تواند برای برنامه تحصیل ثبت نام کند
  • تعیین تمام‌وقت و یا پاره‌وقت بودن برنامه تحصیلی
  • مشخص کردن میزان شهریه سال اول تحصیل و بورس‌های تحصیلی یا سایر کمک‌های مالی (در صورت لزوم)
  • مشخص کردن جزئیات کارآموزی و یا محل کار (در صورت وجود)
  • تاریخ انقضای نامه پذیرش
  • شرایط قبولی و صلاحیت در DLI (در صورت وجود) این مورد شامل دوره‌های پیش نیاز، مدارک تحصیلی قبلی یا اثبات دانش زبان می‌باشد.
  • و در نهایت اگر DLI در کبک باشد، باید گواهی پذیرش کبک (CAQ) به وضوح بیان شود.
شرایط دریافت نامه پذیرش از دانشگاه در کانادا

باید توجه شود که در نامه پذیرش دانشگاه، اعلام تاریخ انقضا، الزامی است به گونه‌ای که اگر مراحل درخواست مجوز تحصیل قبل از تاریخ انقضای نامه پذیرش کامل نشده باشد، ممکن است که نامه تمدید از موسسه مورد نظر خواسته شده و جهت پشتیبانی از درخواست اجازه تحصیل به IRCC ارسال شود.

مهاجران، شهروندان و پناهندگان کانادا (IRCC، که قبلاً با عنوان CIC شناخته می شدند)، لازم است تا برای دریافت نامه پذیرش دانشگاه‌های کانادا، دستورالعمل‌های لازم برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که نامه پذیرش از DLI، تضمینی برای تأیید درخواست مجوز تحصیل نیست، چرا که صدور جواز در اختیار IRCC و نیازمند توسط این برنامه است.

دانشجویان معاف از ارائه نامه پذیرش

امروزه برخی از دانشجویان با داشتن شرایطی خاص می‌توانند از شرط نامه پذیرش معاف شوند.

در صورتی که یک متقاضیان خارجی قبل از ورود به کانادا، یک تاییدیه کتبی جهت کار موقت و اجازه تحصیل دریافت نمایند، اعضای خانواده وی می‌توانند بدون نیاز به نامه پذیرش، درخواست مجوز تحصیل دهند.

همچنین دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل در مدت شش ماه و یا کمتر را دارند، می‌توانند بدون نیاز به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، به تحصیل بپردازند چراکه این افراد نیازی به داشتن مجوز تحصیل ندارند.

شرایط ارائه مجوزهای مطالعاتی توسط موسسات DLI

چنانچه متقاضیان برای یک برنامه مطالعاتی، اخذ مجوز تحصیل را توسط بیش از یک موسسه DLI ارائه دهند، نامه پذیرش باید بطور وضوح بیان کننده این موضوع باشد.

همچنین نامه پذیرش باید جهت صدور مدرک، دیپلم و یا گواهی توسط DLI صادر شود. اگر مدرک، دیپلم یا گواهی نامه توسط بیش از یک موسسه به طور مشترک صادر شود، در آن صورت نامه پذیرش از دانشگاه‌های کانادا که دانشجو قصد دارد برنامه تحصیل خود را در آن شروع کند باید توسط DLI صادر شود.

نمونه نامه پذیرش دانشگاه کانادا

در این شرایط باید نامه پذیرش به وضوح بیان‌کننده موارد زیر باشد:

  • نام، نوع و محل موسسه دیگر
  • دانشجویانی که قصد گذراندن ترم و یا دوره‌های دانشجویی را در یک موسسه متفاوت دارند، لازم است تا آن را به طور کامل در نامه پذیرش خود بیان نمایند.

هنگام صدور مجوز تحصیل، ممکن است DLI، به عنوان نهادی که نامه پذیرش را صادر کرده است، مشخص شود اما سایر مؤسسات عموما، در بخش اظهارات و بیانیه این مجوز ذکر می‌شوند.

شرایط و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

نامه پذیرش از دانشگاه‌های کانادا جهت ادامه تحصیل، برای دانشجویانی که مشروط به گذراندن یک دوره و یا برنامه تحصیلی هستند صادر می‌شود.

به عنوان مثال: یک دانشجوی ممکن است که قبل از پیگیری برنامه تحصیلی پیشرفته‌تر، یک زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم  (ESL) و  یا زبان فرانسوی را به عنوان یک زبان دوم (FRSL) تکمیل کند. که در این شرایط، مجوز تحصیل در کانادا و مطالعه فقط برای مدت زمان برنامه پیش نیاز صادر می‌شود.

در واقع دانشجو پس از تکمیل دوره و کسب موفقیت، می‌تواند برای برنامه تحصیلی بعدی مجوز تحصیل دیگری را دریافت نماید.

تمدید مجوز تحصیلی کانادا

به طور کلی دریافت نامه دوم پذیرش برای تمدید مجوز مطالعه لازم نیست. با این حال، افسر مهاجرت که همواره در حال بررسی درخواست تمدید مجوز تحصیل است، از اختیار برخوردار است تا اثبات کند که متقاضی الزامات و شرایط مجوز تحصیلات اصلی و اولیه خود را رعایت کرده است.

این موضوع که دانشجو به طور جدی تحصیلات خود را دنبال می‌کند، ممکن است به صورت نامه‌ای از سوی موسسه مورد تحصیل، نشان داده شود.

پس در نهایت برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کسب مجوز تحصیلی در این کشور، نیازمند دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های کانادا هستید.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.