حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

چنانچه قصد مهاجرت به کشور کانادا و یا هر کشور دیگری را دارید؛ در اولین قدم لازم است برای اینکه اثبات کنید تا حدی با زبان آن کشور آشنایی دارید، مدارک معتبری را ارائه دهید. در مورد کانادا معمولا باید در آزمون آیلتس شرکت کنید و بسته به نوع مهاجرت و ویزای درخواستی، حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا را کسب نمایید.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کشور کانادا

از آنجایی که اولین زبان رسمی مردم کانادا، زبان انگلیسی و بعد از آن زبان فرانسه می‌باشد، پس لازم است تا مهاجران یک مدرک معتبر انگلیسی و یا فرانسوی را ارائه نمایند و در صورت تسلط به هر دو زبان می‌توانند یکی را به عنوان زبان اول و دیگری را به عنوان زبان دوم معرفی نمایند و از امتیاز بالاتری نیز برخوردار شوند. با توجه به رایج بودن آزمون آیلتس، در شرایط انواع ویزاها اشاره شده که متقاضیان باید حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا را کسب نمایند. اما به طور کلی از میان مدارک معتبر زبان انگلیسی و فرانسوی، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مدارک معتبر زبان انگلیسی

  • CELPIP-General (CELPIP-G)
  • CELPIP-Academic (CELPIP-A)
  • IELTS (General & Academic)
  • TOEFL (test of English as a foreign language)
  • PTE (Pearson Test of English)

مدارک معتبر زبان فرانسه

  • Test d’évaluation de français
  • Test de connaissance du français

در حال حاضر آزمون‌های آیلتس و PTE از جمله آزمون‌های معتبر و مورد تایید کانادا می‌باشد که افراد می‌توانند با برنامه‌ریزی خوب، حداقل نمره آیلتس برای کانادا و مدارک مورد تایید این کشور را کسب کنند.

همچنین باید توجه شود که خود آیلتس، تشکیل شده از سه آزمون آکادمیک، جنرال و آیلتس لایف اسکیلز می‌شود که بسته به نوع مهاجرت و نوع ویزای کانادا برای هر شخصی متفاوت است و هر فرد باید با توجه به نوع مهاجرت، حداقل نمره آیلتس آکادمیک یا جنرال برای کانادا را کسب نماید.

آزمون آیلتس آکادمیک

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا بالاتر، در کشورهای  انگلیسی زبان را دارند، بسیار مناسب است.

آزمون آیلتس جنرال

این آزمون نیز برای افرادی که جهت زندگی و یا ادامه تحصیل در مقطع پایین‌تر از کارشناسی (سطح متوسط) به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می کنند، مناسب است.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز

بیشتر افراد شرکت‌کننده در این آزمون نیز، متقاضیان دریافت ویزای Family Member  می‌باشند.

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا، باید بسته به سه برنامه تجربه کانادایی، خود اشتغالی فدرال و نیروی کار ماهر، از حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس برخوردار باشید. نمرات این آزمون با توجه به سنجش افراد در ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه، محاسبه و مورد ارزیابی می‌شود.

  • نمره قبولی آزمون آیلتس در برنامه تجربه کانادایی
گفتارشنیدارنوشتارخواندنسطح سنجش کانادا (CLB)
۵۴۵۵۵
۵.۵۵۵.۵۵.۵۶
۶۶۶۶۷
۷.۵۶.۵۶.۵۶.۵۸
۸۷۷۷۹
۸.۵ – ۹۸ – ۹۷.۵ – ۹۷.۵ – ۹+۱۰
  • نمره قبولی آزمون آیلتس در برنامه خود اشتغالی فدرال
گفتارشنیدارنوشتارخواندنسطح سنجش کانادا (CLB)
۴.۵۳.۵۴۴۴
۵۴۵۵۵
۵.۵۵۵.۵۵.۵۶
۶۶۶۶۷
۷.۵۶.۵۶.۵۶.۵۸
۸۷۷۷۹
۸.۵ – ۹۸ – ۹۷.۵ – ۹۷.۵ – ۹+۱۰
  • نمره قبولی آزمون آیلتس در برنامه نیروی کار ماهر
گفتارشنیدارنوشتارخواندنسطح سنجش کانادا (CLB)
۶۶ – ۷۶۶۷
۶.۵۷.۵۶.۵۶.۵۸
۷۸۷۷۹
۷.۵ – ۹۸.۵ – ۹۷.۵ – ۹۸ – ۹+۱۰
نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا

نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا

در صورت مهاجرت تحصیلی به کانادا، لازم است تا ضمن کسب نمره آیلتس برای مهاجرت، از مدرک رسمی آیلتس آکادمیک نیز برخوردار باشید.

البته باید توجه شود که حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه، متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی، حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه‌های کانادا، بین ۵.۵ تا ۷ می‌باشد. برای مثال حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه بریتیش کلمبیا ۶.۵ است.

علاوه بر این موارد، برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، شرایط دیگری همچون کسب حداقل نمرات لازم در چهار مهارت (گفتار، شنیدار، نوشتار و خواندن) آزمون آیلتس را نیز در نظر می‌گیرند.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در ۱۰ دانشگاه معتبر و برتر کانادا:

اسامی دانشگاهنمره مجموع آزمون ایلتسحداقل نمره برای بخش گفتارحداقل نمره برای بخش شنیدارحداقل نمره برای بخش نوشتارحداقل نمره برای بخش خواندن
دانشکاه تورنتو(Uni of Toronto)۷۶.۵۶.۵۶.۵۶.۵
دانشگاه بریتیش کلمبیا (Uni of British Columbia)۶.۵۶۶۶۶
دانشگاه مک گیل(McGill University)۶.۵بدون محدودیتبدون محدودیتبدون محدودیتبدون محدودیت
دانشگاه مک مستر(McMaster Uni)۶.۵۶۶۶۶
دانشگاه مونترال(Uni of Montreal)بدون محدودیتبدون محدودیتبدون محدودیتبدون محدودیتبدون محدودیت
دانشگاه آلبرتا(Uni of Alberta)۶.۵۵.۵۵.۵۵.۵۵.۵
دانشگاه واترلو(Uni of Waterloo)۶.۵۶.۵۶۶.۵۶
دانشگاه وسترن(Western Uni)۷۶.۵۶.۵۶.۵۶.۵
دانشگاه کلگری(Uni of Calgary)۶.۵بدون محدودیتبدون محدودیتبدون محدودیتبدون محدودیت
دانشگاه اتاوا(Uni of Ottawa)۶.۵۶.۵

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت

همان طور که گفته شد یکی از آزمون‌های مورد قبول و تایید کانادا آیلتس می‌باشد و برای هر نوع مهاجرت یا دریافت هر نوع ویزا باید به این آزمون و حداقل نمره لازم آن توجه کرد. حداقل این نمره برای دوره آیلتس آکادمیک برابر با ۶.۵ و میانگین حداقل نمره برای هر مهارت نیز برابر ۶ می‌باشد. البته باید باز توجه شود که این حداقل نمره ایلتس برای مهاجرت کانادا، بسته به سازمان و موسسات مورد نظر مهاجران، متفاوت است. اگر بخواهید برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنید باید نمره آیلتس ۵ را کسب کنید که برای اکثر افراد کار دشواری نیست.

سوالات رایج درباره آزمون آیلتس کانادا

  • مدت اعتبار آزمون آیلتس

با توجه به فرّار بودن یادگیری زبان انگلیسی، آزمون آیلتس به مدت ۲ سال از زمان دریافت مدرک آموزشی دارای اعتبار می‌باشد. بنابراین پس از گذشت دو سال از دریافت مدرک زبان، متقاضیان جهت دریافت ویزای مهاجرت و اقامت کانادا، مستلزم شرکت مجدد در آزمون آیلتس می‌باشند.

  • مزایای داشتن مدرک آیلتس

از آن جایی که مهاجرت و دریافت اقامت دائم در کانادا نیازمند داشتن مهارت و دانش کافی در زبان انگلیسی (یا فرانسوی) می‌باشد، پس دریافت مدرک آیلتس می‌تواند نقش موثری را در پروسه مهاجرتی، تحصیل و یا کار در کانادا برای شما ایفا نماید.

موسسه مهاجرتی کانادا آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص و باتجربه آماده ارائه مشاوره به افرادی است که قصد دریافت اقامت و مهاجرت به کشور کانادا را دارند. کاربران عزیز می‌توانند با کمک مشاوران ما، اطلاعات لازم از شرایط زندگی و نحوه اخذ پذیرش جهت تحصیل و ویزای کار کانادا را کسب کنند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی