مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

بررسی شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند و هزینه زایمان در کانادا

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند، یکی از روش‌های رایج امروزی میان سلبریتی‌ها و افراد معروف است. فرزندی که در خاک کشور کانادا متولد می‌شود، جدا از تابعیت مادر و پدر و نیز نحوه اقامت آنها چه به صورت قانونی و یا غیرقانونی، شهروند کانادا محسوب می‌گردد. این کودک به محض تولد، از تمام مزایای شهروندی کانادا حتی بدون زندگی در کانادا بهره‌مند می‌شود. بر اساس قوانین اداره مهاجرت کانادا، باردار بودن فرد به تنهایی منجر به رد شدن درخواست ویزای وی نمی‌شود اما باردار بودن بر روی مسائل اصلی تصمیم‌گیری افسر ویزا تأثیر گذار می‌باشد. در مورد افراد باردار این مقوله تا حدی پیچیده‌تر می‌شود. در صورتی که هنوز فرد باردار نباشد می‌تواند خود را بیمه کند که این بیمه تنها هزینه‌های شرایط ویژه‌ای که به علت بارداری ممکن است رخ دهد تا هفته سی و یکم بارداری را ساپورت می‌کند و باقی مانده هزینه‌های درمانی را فرد باید خود پرداخت کند. لازم به ذکر است که برای افرادی که باردار هستند، هیچ بیمه‌ای برای تولد فرزند در کانادا به آنها تعلق نمی‌گیرد.

بررسی شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند در این کشور و قوانین و شرایط آن
شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

پس از تولد نوزاد در کانادا با استفاده از وکیل‌های ماهر می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسپورت کانادایی نوزاد را دریافت کنید. در حالتی که نوزاد دارای اقوام نزدیک در کانادا نباشد، حتما برای گرفتن پاسپورت کانادایی نوزاد باید از وکیل مورد تأیید استان مورد نظر استفاده شود. طبق قانون مصوب سال ۱۹۷۷ هر شخصی که از تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۷۷ در خاک کانادا متولد شود، شهروندی کانادا را در لحظه تولد به دست می آورد. تفسیر قانون تولد فرزند در کانادا نه تنها شامل خاک کانادا، بلکه «آب‌های داخلی» و «اراضی دریایی» کانادا نیز می‌باشد.

با توجه به این قانون، تمام کودکان مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادا که در حریم هوایی کانادا متولد شده‌اند، طبق شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان شهروندان کانادا محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که افراد مشغول به تحصیل در کانادا نیز پس از گذشت مدتی و اخذ صلاحیت لازم می‌توانند مشمول این قوانین شوند. تنها ۳ استثنا در این مورد وجود دارد که بخش ۲ قانون بیان می‌کند شهروندی کانادا از بدو تولد برای یک کودک متولد شده در کانادا پذیرفته نیست. اگر هیچ کدام از والدین وی در زمان منتهی به تولد فرزند، شهروند یا مقیم دائم کانادا نباشند و یا والدین در یکی از سمت های زیر مشغول به کار باشند:

  • یک دولت خارجی در کانادا
  • کارمندان یک دولت خارجی در کانادا و یا یک سازمان خارجی مانند سازمان ملل متحد که دارای مصونیت دیپلماتیک در کانادا می‌باشد.

مزایای تولد فرزند در کانادا

متولد شدن در خاک کانادا و اخذ شهروندی کانادا از لحظه تولد برای نوزاد یکی از بهترین مزایایی است که در آینده او تأثیرات بسیاری خواهد گذاشت.

  • با اخذ شهروندی کانادا از لحظه تولد فرزند این گزینه را خواهد داشت تا هر زمان و در هر شرایط وارد کانادا شود و از امکانات آموزشی، درمانی و رفاهی استفاده کند.
  • با داشتن پاسپورت کانادا، فرزند شما می‌تواند به بسیاری از کشورهای جهان، به راحتی و بدون ویزا سفر کند و حتی در برخی کشورها از جمله انگلستان و آمریکا کار و تحصیل کند.
  • فرزند شما می‌تواند از بهترین خدمات پزشکی کانادا به صورت رایگان بهره‌مند شود.
  • فرزند شما می‌تواند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کرده و برای دانشگاه از تخفیف ویژه ای برخوردار شود.
  • برای حفظ شهروندی، فرزند شما نیازی به زندگی و یا اقامت در کانادا نخواهد داشت و مدام العمر شهروندی کانادایی خود را حفظ خواهد کرد.

مزایای اقامت والدین از طریق تولد فرزند در کانادا

  • با داشتن فرزندی که شهروند کانادا است، والدین به راحتی ویزای بلند مدت کانادا را اخذ خواهند کرد.
  • هنگامی که فرزند شما به سن ۱۸ سالگی رسید، می تواند برای والدین خود را از طریق اسپانسرشیپ اقامت کانادا را اخذ نماید.
  • تا قبل از ۱۸ سالگی فرزند والدین می‌توانند از امتیاز داشتن فرزند در کانادا برای انواع برنامه‌های مهاجرتی استفاده کرده و به راحتی اقامت خود را کسب کنند.

هزینه زایمان در کانادا

تولد نوزاد در کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت در کشور کانادا می‌باشد. به صورتی که اگر نوزادی در خاک این کشور به دنیا بیاید شهروند کانادا محسوب می‌شود بسیاری از کشورها از قانون خون پیروی می‌کنند به این معنی که اهمیتی ندارد نوزاد در کدام خاک به دنیا بیاید مهم تابعیت پدر و مادر نوزاد است. به علت بعد مسافت ایران تا کانادا پزشکان توصیه می‌کنند چند ماه قبل از تولد و چند ماه بعد از تولد از پروازهای طولانی مدت بپرهیزید ( معمولا دو الی سه ماه) ما توصیه می‌کنیم برای اینکه از لحاظ قوانین ورود زن باردار به کانادا دچار مشکلی نشوید، حداقل ۵ ماه قبل از تولد نوزاد به کانادا بروید.

جزئیات بیمه و هزینه زایمان در کانادا، قوانین و هزینه تولد فرزند در کانادا، برای شهروندان یا افراد غیرمقیم
هزینه تولد فرزند در کانادا

هزینه تولد فرزند در کانادا برای شهروندان

هزینه تمام مراقبت‌های شهروندان کانادایی بر اساس سیستم مراقبتی (Medicare) و در صورت برخورداری از بیمه، توسط خود دولت پرداخت می‌شود. به همین جهت در صورت برخورداری از اقامت دائم کانادا هزینه زایمان و بچه‌دار شدن برای افراد، اغلب به صورت رایگان و یا برابر چند صد دلار (برای اتاق‌های خصوصی) خواهد بود.

البته افراد در صورت نداشتن بیمه، لازم است که برای زایمان طبیعی در کانادا، مبلغی بالغ بر ۵ الی ۱۰ هزار دلار پرداخت نمایند. همچنین هزینه زایمان سزارین در کانادا نیز برابر ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار کانادا می‌باشد.

هزینه زایمان در کانادا برای گردشگران و افراد غیر مقیم

هزینه زایمان در کانادا برای توریست‌ها و یا مهمانان، باید توسط خود افراد پرداخت شود؛ چرا که سیستم مراقبتی کانادا شامل این افراد نمی‌شود. البته باید توجه شود که این گونه افراد در صورت برخورداری از بیمه سلامت بین‌المللی، می توانند به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه وضع حمل کنند.

میانگین هزینه‌های لازم برای زایمان در کانادا

هزینه‌های لازم برای زایمان در کاناداهزینه زایمان با بیمه یا Medicareهزینه زایمان بدون بیمه
هزینه معاینات قبل از تولد (هر بار)۰ دلار۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار
هزینه سونوگرافی قبل از تولد۰ الی ۳۰۰ دلار۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار
هزینه زایمان طبیعی۰ الی ۱۰۰۰ دلار۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دلار
هزینه زایمان با جراحی سزارین۰ الی ۱۰۰۰ دلار۱۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ دلار
هزینه زایمان در خانه (توسط ماما)۸۶۰ الی ۲۵۰۰ دلار۲۵۰۰ دلار

 

نکاتی جهت کاهش هزینه زایمان در کانادا

  • انتخاب شهری مناسب جهت تولد فرزند در کانادا (در حال حاضر هزینه زایمان در کانادا بسته به شهرهای آن متفاوت می‌باشد.)
  •  افراد غیر مقیم برای زایمان در کانادا لازم است تا حداقل ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. به همین جهت اگر به فکر اقامت کانادا از طریق تولد فرزند هستید، برای کاهش هزینه‌ها توصیه می‌شود به جای سکونت در هتل، خانه‌ای را کرایه نمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی