تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

کشور کانادا ضمن داشتن سیستم‌های آموزشی برتر در سطح جهانی، شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم را برای دانشجویان (محصل در دوره‌های آکادمیک و دیگر دوره‌ها) فراهم می‌نماید تا بعد از تحصیل از اقامت دائم نیز برخوردار شوند و بتوانند به راحتی مشغول به کار و فعالیت شوند. در واقع افراد پس از پایان تحصیلات خود می‌توانند با بستن قرارداد کاری، اقامت تحصیلی را به کاری تبدیل کنند و با گرفتن اقامت کاری از اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل برخوردار شوند.

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم در کانادا 

یکی از عمده‌ترین مشکلات و دغدغه‌های افراد محصل در کانادا، تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم می‌باشد که امروزه با رعایت شرایطی، به راحتی امکان‌پذیر شده است.

در واقع دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه‌های کانادا می‌توانند به راحتی، اقامت کانادا را با تبدیل ویزای تحصیلی خود بدست آورند. البته در این مسیر افرادی که از مدرک PHD برخوردارند، موفق‌تر خواهند بود و به راحتی مشغول به کار می‌شوند و افرادی که نتوانند شغل مناسب به صورت استخدامی یا تمام وقت پیدا کنند و یا از سرمایه لازم جهت راه‌اندازی کار برخوردار نباشند، ممکن است در تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کانادا با مشکلاتی روبه‌رو شوند.

شرایط لازم جهت تحصیل در کانادا

از آن جایی که کانادا از استانداردهای آموزشی بالایی برخوردار است، متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی را با دقت و توجه بسیاری مورد  بررسی و پذیرش قرار می‌دهد. به گونه‌ای که در صورت عدم برخورداری متقاضیان از مدارک و یا شرایط لازمه جهت تحصیل، درخواست آنها را رد می‌نمایند.

  • مدارک زبان

داشتن مهارت در زبان از جمله شرایطی است که برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان لازم است. ارائه این مدارک بیشتر برای مقاطع لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکتری با نمره حداقل ۵ در آزمون آیلتس ضروری می‌باشد. چرا که امروزه تحصیل بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا امکان‌پذیر شده است.

  • تمکن مالی

از دیگر شرایط تحصیل در کانادا، برخورداری از تمکن مالی است. بر این اساس، متقاضیان باید در هنگام درخواست، ماموران مهاجرتی را از توانایی مالی خود جهت تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا قانع نمایند.

  • نمرات و معدل بالا

اگر قصد دریافت بورس تحصیلی را دارید باید در نظر بگیرید که معدل بالا و نمرات عالی از شروط اصلی اخذ بورسیه می‌باشد.

شرایط لازم جهت اخذ اقامت پس از تحصیل

به هر حال باید توجه شود که برای دریافت اقامت پس از تحصیل در کانادا روش‌های بسیاری وجود دارد که در زیر به توضیح هر یک می‌پردازیم.

  • مجوز کار

دریافت مجوز کار از جمله روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم می‌باشد. در واقع در این روش محصلین پس از اتمام تحصیلات خود لازم است تا از دولت کانادا یک مجوز کار دریافت کنند و در صورت دریافت این مجوز، گرفتن اقامت بسیار راحت‌تر می‌شود.

لازم به ذکر است که مدت زمان این جواز بستگی به طول مدت زمانی است که متقاضی در کانادا مشغول به تحصیل می‌باشد. (چنانچه فرد ۲ سال مشغول به تحصیل بوده، به او مجوز ۲ ساله تعلق می‌گیرد.) همچنین این مجوز به افرادی که طول دوره تحصیل‌شان کمتر از ۸ ماه باشد و به افراد زیر ۱۸ سال، تعلق نمی‌گیرد.

  • سرمایه گذاری

سرمایه گذاری نیز از دیگر روش‌های مناسب جهت اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل می‌باشد. در واقع فرد با سرمایه‌گذاری با توجه به رشته تحصیل کرده در دانشگاه و کالج‌های کانادا، مشغول به کار می‌شود و می‌تواند اقامت دائم خود را نیز دریافت نماید.

البته باید توجه شود که سرمایه گذاری در کانادا ملزم به رعایت شرایطی از جمله سن، انتخاب شهرهای مناسب در کشور کانادا، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و برخورداری از سابقه مدیریتی در پرونده و رزومه فرد می‌باشد.

  • ازدواج

از دیگر روش‌های مناسب برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کانادا، ازدواج فرد محصل (در طول تحصیل) با یک فرد کانادایی می‌باشد.

در این روش لازم است تا در مجموع با گذراندن ۴ سال (دو سال مشغول به تحصیل + دو سال ازدواج با یک فرد کانادایی) اقامت دائم خود در کشور کانادا را دریافت نماید.

  • برنامه TRV

یکی از روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم استفاده از برنامه TRV می‌باشد

البته باید توجه شود که استفاده از این برنامه نیازمند صبر و تحمل بسیار و پرداخت هزینه می‌باشد.

  • برنامه مهاجرتی استانی (بریتیش کلمبیا)

برنامه‌های مهاجرتی استانی و یا بریتیش کلمبیا برای فرد محصل پس از اتمام تحصیلات خود، این امکان را فراهم می‌کند تا با ارائه درخواست کار، بتواند جز شهروندان کانادایی محسوب شود.

  • برنامه اقامتی PEQ

افراد محصل در کبک کانادا می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود در این شهر، بلافاصله برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت

برای درخواست اقامت پس از تحصیل در کانادا، متقاضیان مستلزم ارائه مدارکی چون پاسپورت معتبر به همراه یک قطعه عکس و شناسنامه، مجوز تحصیلی، مدرک تحصیلی معتبر و دیگر مدارک مربوط به اطلاعات فردی همانند گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه و … می‌باشند.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا (دریافت مجوز کاری PPGW)

در حال حاضر دانشجویان محصل در کانادا می‌تواند پس از فارغ التحصیل شدن از طریق روش‌هایی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار کانادا تبدیل و از این طریق اقامت این کشور را نیز دریافت نمایند.

همان طور که در بالا نیز گفته شد افراد پس از تحصیلات خود با دریافت مجوز کار از سوی دولت کانادا (Post Graduation Work Permit) می‌توانند علاوه بر ماندن در این کشور، تجربه کاری نیز کسب کنند و حتی بعد از مدتی با کمک برنامه اکسپرس اینتری (برنامه مهاجرت تجربه کانادایی) اقامت دائم در این کشور را نیز دریافت نمایند.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

  • طول دوره تحصیل متقاضی باید بیشتر از ۸ ماه باشد.
  • مجوز کار به افراد بالای ۱۸ سال تعلق می‌گیرد.
  • متقاضی باید به صورت تمام وقت در کانادا، تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشد.
  • لازم است تا فرد متقاضی، فارغ‌التحصیل از یکی از دانشگاه و یا کالج‌های کانادا باشد.
  • لازم است تا متقاضی حداکثر ۹۰ روز ( ۳ ماه) پس از فارغ‌التحصیلی، برای دریافت مجوز کار اقدام نماید.
  • همچنین لازم است تا برای دریافت مجوز کاری از مدرک تحصیلی معتبری برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که مدت زمان این جواز بسته به طول مدت زمانی است که متقاضی در کانادا مشغول به تحصیل بوده.

در صورت داشتن شرایط زیر مجوز کار به افراد تعلق نمی‌گیرد:

  • کمتر بودن طول دوره تحصیل از ۸ ماه
  • طول دوره تحصیل به صورت ناپیوسته بیش تر از ۶ ماه باشد.
  • برخورداری از بودجه GAC
  • شرکت و حضور در برنامه بورسیه تحصیلی کانادا- چین و کانادا- شیلی
  • تحصیل در دوره‌های آموزشی در خارج و یا داخل کشور کانادا
  • تحصیل و شرکت در برنامه تحصیلی بورسیه کشورهایی که با کانادا دارای منافع مشترکی می‌باشند.

سوالات متداول جهت تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

۱. در صورت اتمام تحصیلات برای متقاضیان چه اتفاقی می‌افتد؟

با به پایان رسیدن تحصیلات متقاضیان در کانادا، به جهت به اتمام رسیدن مجوز اقامتی نیز، آنها موظفند تا کشور را ترک کنند. با این حال آنها می‌توانند با ارائه درخواست کار و یا طی کردن مراحل مربوط به اخذ اقامت دائم، مهلت اقامت خود را تمدید نمایند. باید توجه شود که متقاضیان با دریافت مجوز کار پس از تحصیل، تنها به مدت ۳ سال قادر به زندگی و کار در کانادا هستند. همچنین در صورت اتمام تحصیلات و بازگشت به کشور مبدا، آنها با فراهم کردن شرایط لازم، همچنان می‌توانند برای دریافت اقامت کانادا اقدام نمایند.

۲- در صورت عدم ادامه تحصیل در کانادا، تکلیف متقاضیان چیست؟

با ارائه درخواست ترک تحصیل از جانب متقاضیان به اداره مهاجرت، آنها موظف به ترک کشور هستند. با این حال در صورت عدم ادامه تحصیلات در کانادا، متقاضیان می‌توانند در صورت بستن یک قرارداد کاری با کارفرمایی کانادایی، در این کشور مشغول به کار شوند.

تیم متخصص مهاجرت به کانادا آتلانتیک ۷۲۴، متشکل از مشاوران با تجربه در امور مهاجرتی می‌باشند که می‌توانند علاقه‌مندان را در تمامی مراحل مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای کانادا و حتی دریافت اقامت بعد از تحصیل، راهنمایی کنند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.