مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

اگر قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید، در اولین قدم بهتر است بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا را بررسی کنید و بعد از انتخاب رشته به فکر شرایط پذیرش دانشگاه‌ها و شهرهای مورد نظر باشید.

کشور کانادا به دلیل برخورداری از تحصیلات و دانشگاه‌های معتبر به یکی از مهم‌ترین مقاصد تحصیلی در سراسر جهان تبدیل شده به گونه‌ای که سالیانه افراد و فارغ‌التحصیلان بسیاری برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت می‌نمایند.

در واقع افراد با مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانند در بهترین رشته‌های تحصیلی و با برخورداری از امکانات و شرایط مناسب، به تحصیل بپردازند. به همین منظور ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا، علاقه‌مندان عزیز را ضمن دریافت ویزای تحصیلی کانادا، با انواع رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در این کشور آشنا نماییم.

معرفی بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

همواره کشور کانادا به جهت داشتن کیفیت بالای آموزشی و فراهم کردن شرایط مطلوب جهت تحصیل، مورد توجه متقاضیان در سراسر دنیا بوده است. تحصیل در کانادا از جمله روش‌های مناسب برای اخذ اقامت کانادا می‌باشد که دانشجویان و متقاضیان از این طریق می‌توانند با کسب تابعیت این کشور، در آنجا زندگی نمایند.

  • برخورداری از کیفیت و استانداردهای بالای آموزشی
  • داشتن رنکینگ بالای دانشگاه‌ها و مدارس کانادایی
  • ارائه مدارک تحصیلی بسیار معتبر در سطح جهان
  • داشتن دانشگاه‌های برجسته در دنیا (دانشگاه‌هایی چون بریتیش کلمبیا، تورنتو، مک گیل و…)

از جمله مزایای تحصیل در کانادا به شمار می‌رود.

رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در کانادا

۱- MBA

MBA یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کانادا می‌باشد که با دریافت مدرک آن، ضمن فراهم نمودن فرصت‌های شغلی برای افراد، آن‌ها را با دنیای کسب و کار آشنا می‌کند. البته باید توجه شود که هزینه تحصیل این رشته در بهترین دانشگاه‌های کانادا مانند Seth Kadodiamal Business و یا Rose Valley کمی گران است.

۲- کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار

مهندسی نرم‌افزار و کامپیوتر نیز از دیگر رشته‌های مناسب جهت تحصیل در کانادا می‌باشد که افراد پس از فارغ‌التحصیلی در این رشته می‌توانند در مشاغل بسیاری چون طراحی و اجرای سیستم‌های کامپیوتر، طراحی وب، امنیت سایبری و مدیریت داده‌ها با داشتن درآمدی بالا، فعالیت نمایند.

۳- مدیریت امور مالی

یکی دیگر از رشته‌های مناسب جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا مدیریت امور مالی می‌باشد چرا که این گونه از کسب و کارها، نقش و ارتباط مستقیمی در اقتصاد یک کشور دارد که افراد می‌توانند پس از تحصیل، در مشاغلی چون حسابداری، بانکداری، بورس، مدیریت دارایی، بیمه، مدیریت سرمایه گذاری و ۷۰۵۰ شغل جدید نیز مشغول به کار شوند.

۴- پرستاری

پرستاری نیز یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا می‌باشد که افراد لازم است جهت کار در این رشته از مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری برخوردار و پس از گذراندن آموزش‌های دیگر در این زمینه مشغول به کار شوند.

این رشته با داشتن در آمدی حدود ۸۵ هزار دلار در سال، از مسئولیت‌های کمتری نسبت به یک پزشک برخوردار است و بر اساس داشتن جمعیت مسن در کانادا، به نظر می‌رسد که بازار کار این گونه مشاغل در زمینه بهداشت و سلامت، ثابت باقی بماند.

البته افراد با تحصیل در این رشته نیز می‌توانند در حوزه های شغلی متنوعی مشغول به فعالیت شوند:

  • پرستاران دارای مدرک

بر این اساس افراد می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی ۲ یا ۴ ساله، علاوه بر دریافت مدرک پرستاری، به عنوان پرستار رسمی دولت، مشغول به کار شوند.

  • تکنسین قلب و عروق

تکنسین‌های قلب و عروق می‌توانند در زمینه‌های مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی، و در تشخیص و درمان بیماران، مشغول به فعالیت باشند.

  • تکنسین آزمایشگاهی

افراد به عنوان تکنسین‌های آزمایشگاهی نیز در محیط های آزمایشگاهی می‌توانند فعالیت نمایند.

  • پزشک طب سنتی

این رشته یکی از پرطرفدارترین و بهترین زیرشاخه‌های رشته پزشکی در کانادا به شمار می‌رود. بر این اساس افراد می‌توانند با کسب این رشته در زمینه‌هایی چون طب سوزنی، طب گیاهی و … به فعالیت بپردازند.

۵- داروسازی

در صورت دریافت ویزای تحصیلی، رشته داروسازی یک رشته پرطرفدار در این کشور می‌باشد که افراد لازم است تا ضمن بهره‌مندی از مدرک کارشناسی داروسازی، در آزمون مخصوص هیئت داروسازان کانادا و نیز کارآموزی شرکت نماید تا بتواند در این زمینه به فعالیت بپردازد.

لازم به ذکر است که دولت کانادا اعلام نموده تا سال ۲۰۲۴ به جهت کمبود داروساز، با جذب و استخدام افراد در این زمینه استقبال می‌کند.

۶- مهندسی

کشور کانادا و شهرهایی چون انتاریو و کبک مرکز بازار کار برای رشته‌های مهندسی می‌باشد. افراد با تحصیل در کانادا در این رشته می‌توانند در زمینه‌های بسیاری چون مهندسی عمران، مکانیک، شیمی، الکترونیک، صنایع و ماشین‌آلات و مدیریت مهندسی  مشغول به کار شوند. (حداقل و حداکثر درآمد افراد در این رشته برابر است با ۵۱ الی ۸۲ هزار دلار کانادا در سال.)

رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا

۷- مهندسی شیمی یا نفت

رشته مهندسی نفت و یا شیمی از جمله رشته‌های مناسب جهت کار در زمینه‌هایی چون موسسات تحقیقاتی دولتی و شرکت های انرژی می‌باشد که افراد می‌توانند با کار در این حوزه، میانگین درآمدی بالغ بر ۱۱ هزار دلار کسب نمایند.

۸- زمین‌شناسی

زمین‌شناسی نیز از دیگر رشته‌های مناسب جهت تحصیل در کانادا است که افراد می‌توانند با داشتن مدرک کارشناسی در مشاغلی چون استخراج نفت، معدن، مشاوره پروژه‌های شهری و زیست محیطی به فعالیت بپردازد به گونه‌ای که در کشور کانادا نیز این دسته از مشاغل از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

۹- علوم کشاورزی و جنگل‌داری

امروزه به جهت افزایش جمعیت و به خطر افتادن محیط زیست و گرمایش و تغییرات آب و هوایی، علوم کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است به گونه‌ای که به یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کانادا تبدیل شده که افراد می‌توانند با تحصیل در این زمینه در مشاغلی چون زراعت، مشاوره کشاورزی، جنگل‌داری، مشاوره جنگل‌داری و علوم کشاورزی مشغول به کار شوند.

۱۰- روزنامه‌نگاری و مطبوعات

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتالی و بازاریابی به صورت آنلاین، جذب افراد ماهر در این زمینه افزایش یافته به گونه‌ای که افراد می‌توانند با تحصیل در این رشته در مشاغلی چون روزنامه‌نگاری، تبلیغات، بازاریابی، طراحی UX/UI، طراحی گرافیکی، ساخت انیمیشن و جلوه‌های ویژه، رسانه دیجیتالی و روابط عمومی مشغول به فعالیت شوند.

و در نهایت لازم به ذکر است که رشته‌هایی چون دندانپزشکی، مهندسی نفت، زمین شناسی، منابع انسانی و روانشناسی، مهندسی معماری، آموزش (معلمان و مشاوره تحصیلی) و مهمان‌پذیری نیز از دیگر رشته‌های پر طرفدار جهت کار و تحصیل در کانادا می‌باشد.

بهترین رشته‌های تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۰

  • رشته‌های پزشکی و پرستاری
  • علوم انسانی (مدیریت پروژه، روابط عمومی و رسانه های اجتماعی)
  • اقتصاد (امور مالی، امور بیمه، بانکداری، حسابداری، مدیریت بازاریابی، متخصصان نیروی انسانی)
  • تکنولوژی ( IT، مدیریت بخش‌های کامپیوتری و اطلاعات، مهندسی نرم افزار، برنامه‌نویس، متخصص شبکه های کامپیوتری، طراح گرافیکی و…)
  • رشته‌های فنی (مهندس شهرسازی، کارگر بنادر، مدیر ساخت و ساز، برق کار، مهندس مکانیک)
  • حقوق (مشاغلی چون وکالت، افسر پلیس و…)
  • روزنامه‌نگاری و بازاریابی

رشته‌های پرطرفدار در شهرهای کانادا

شهر ونکوور

  • رشته حقوق (قاضی، وکیل، کارکنان دادگاه)
  • مهندسی
  • حسابداری
  • مدیریت ساخت و ساز
  • مدیر خدمات اجتماعی

تورنتو

  • مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی (MIS)
  • مدیریت انواع بخش‌های پزشکی (بخش های اورژانس، بستری، درمانگاه ها، واحد های تخصصی و…)
  • تحلیلگران مسائل مالی و مدیریت امور مالی
  • مدیریت رستوران‌داری

ادمونتون

  • رشته پرستاری (به عنوان پرستاران رسمی و تکنسین)
  • مدیریت منابع انسانی
  • مشاوران و تحلیلگران سیستم های کامپیوتری
  • تکنسین صنایع (تکنسین مهندسی صنایع، تکنسین تولید و…)

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا دریافت ویزای کانادا را دارید می‌توانید با مراجعه و تماس با گروه مشاوران آتلانتیک ۷۲۴، تمامی مراحل مهاجرتی خود را به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی سپری نمایید. متخصصان ما در تمامی مراحل مهاجرت به کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی