انواع دعوتنامه کانادا

دعوت‌نامه کانادا، یک نامه رسمی امضا شده و معتبر از جانب فرد مقیم در کانادا، جهت دعوت از افراد خارجی (دوست و خانواده) به این کشور می‌باشد. در واقع فرد دعوت‌کننده تنها می‌تواند برای متقاضی که از هویت آن شناخت و با او ارتباط نزدیکی دارد، همانند خانواده، دوست و یا شریک خود، دعوت‌نامه ارسال نماید.

بر اساس دعوت‌نامه، درخواست دعوت‌کننده به کنسولگری کانادا فرستاده می‌شود و در این صورت فرد متقاضی می‌تواند با دریافت ویزا به این کشور سفر کند.

به همین منظور ما در این متن سعی داریم تا شما علاقه‌مندان عزیز را با انواع دعوتنامه و شرایط لازم جهت ارسال دعوتنامه کانادا آشنا نماییم.

شرایط دعوتنامه کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

دعوتنامه کانادا دارای انواع مختلفی است که لازم است نوع آن که از جانب فرد دعوت‌کننده مقیم در این کشور برای فرد متقاضی ارسال می‌شود در نامه دعوتنامه ذکر شده باشد تا مشخص شود که متقاضی با چه هدفی قصد دریافت ویزای کانادا و سفر به کشور کانادا را دارد. این دعوتنامه‌ها عموما شامل دعوتنامه توریستی، دعوتنامه نمایشگاهی، دعوتنامه تحصیلی، دعوتنامه کاری و خویشاوندی می‌باشد که در زیر به معرفی هر یک می‌پردازیم.

انواع دعوتنامه کانادا

۱- دعوتنامه خویشاوندی

این دعوتنامه باید از جانب اقوام درجه یک مقیم در کانادا برای فرد متقاضی فرستاده شود که بیشتر به عنوان دعوتنامه توریستی محسوب می‌شود و دریافت آن کار سختی نیست.

۲- دعوتنامه توریستی

دعوتنامه توریستی نیز یکی از انواع دعوتنامه کانادا می‌باشد که فرد متقاضی برای گشت و گذار در کانادا، توسط دعوت‌کننده به این کشور دعوت می‌شود. این دعوتنامه یک نامه تاریخ دار می باشد که مشخص می‌کند فرد متقاضی تا چه زمانی می‌تواند در این کشور اقامت داشته باشد.

باید توجه شود که ارسال دعوتنامه توریستی کانادا شامل یکسری مدارک اعم از محل اقامت متقاضی (هتل و یا خانه فرد دعوت کننده)، تایم اقامت و رزرو محل، روش پرداخت هزینه‌ها و… به طور کامل مشخص شود. همچنین لازم است تا در دعوتنامه هدف سفر متقاضی به کشور کانادا قید و مشخص شود که فرد پس از مدتی به کشور خود باز می‌گردد.

۳- دعوتنامه تحصیلی

دعوتنامه تحصیلی کانادا نیز یکی از روش‌های ادامه تحصیل در این کشور می‌باشد که برای آن لازم است تا متقاضی مشخص کند که بورس، نیمه بورس و یا به صورت سهمیه آزاد می‌باشد تا بر اساس هر یک روند مربوط به خود را سپری نماید.

به جهت طولانی بودن اقامت متقاضی در این نوع دعوتنامه، لازم است تا فرد تمکن مالی و هدف خود را از ورود به کشور کانادا به طور کامل مشخص کند.

۴- دعوتنامه کاری

در این نوع از دعوتنامه کانادا نیز فرد به قصد کسب و کار و تجارت وارد این کشور می‌شود البته برای این دعوتنامه لازم است تا فرد متقاضی از جانب یک شرکت برای کار و استخدام به کانادا دعوت شود. در واقع در این روش شرکت استخدام‌کننده کانادایی ضمن نوشتن درخواست، نشان می‌دهد که تمایل درد متقاضی برایش کار کند تا بدین صورت دعوتنامه ارسال شود.

متن دعوتنامه کانادا

محتوای متن دعوتنامه ها شامل یکسری اطلاعات شخصی فرد دعوت‌کننده و فرد متقاضی مسافر می‌باشد که در زیر نام برده شده است.

  • مشخصات و اطلاعات شخصی فرد دعوت‌کننده (نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن، وضعیت اقامت و…)
  • مشخصات شخصی فرد دعوت‌شونده و رابطه او با فرد دعوت‌کننده
  • مشخص کردن امکانات مالی برای فرد دعوت‌شونده

از آنجایی که دعوتنامه یک نامه رسمی دولتی برای کشور کانادا می‌باشد لازم است تا افراد آن را توسط یک وکیل تنظیم و ارائه دهند.

گروه مشاوران آتلانتیک ۷۲۴ متشکل از مشاورانی است که می توانند شما را در تمامی مراحل مهاجرت به کانادا یاری نمایند.

متن دعوتنامه کانادا

شرایط دعوتنامه کانادا

یک دعوتنامه کانادا باید شامل یکسری شرایط از جانب فرد دعوت‌کننده باشد تا در صورت ارسال آن از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار یاشد.

  • در صورت ارسال دعوتنامه، لازم است تا فرد دعوت کننده مقیم کشور کانادا باشد. (دارای اقامت دائم کانادا یا موقت و یا شهروند کانادا باشد.)
  • سن فرد دعوت کننده باید حداقل ۱۸ سال باشد.
  • این فرد باید از درآمد کافی و تمکن مالی برخوردار باشد.
  • فرم دعوتنامه کانادا باید توسط اطلاعات کاملی از فرد دعوت کننده و فرد متقاضی پر شده باشد.
  • لازم است دعوتنامه ارسالی از جانب دعوت‌کننده توسط یک وکیل، امضا و در دفاتر اسناد رسمی، برابر اصل شود و سپس برای فرد متقاضی فرستاده شود تا از اعتبار برخوردار شود و قابل ارائه به کنسولگری شود.

لازم به ذکر است که فرد دعوت‌کننده در صورت حضور غیر قانونی (مهاجر غیر قانونی) در کانادا، نمی‌تواند دعوتنامه ارسال نماید.

هزینه دعوتنامه کانادا

هزینه دعوتنامه کانادا در صورت ارسال از جانب افراد درجه یک متقاضی، هزینه ندارد و به صورت رایگان می‌باشد اما در صورت درخواست دعوتنامه از سوی آژانس‌های مسافرتی فرد متقاضی لازم است هزینه‌ای را پرداخت نماید که هزینه این دعوتنامه کانادا بسته به نوع دعوتنامه و برابر با اصل کردن این نامه متفاوت می‌باشد.

دعوتنامه کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

دعوت نامه از جمله نامه‌های تاریخ دار می‌باشد که در صورت به پایان رسیدن تاریخ، اعتبار و قابلیت استفاده از خود را از دست می‌دهد. اما با این حال مدت اعتبار انواع دعوتنامه کانادا همانند دعوتنامه توریستی، تحصیلی، کاری و … متفاوت می‌باشد که فرد متقاضی لازم است بر اساس اعتبار آن، تاریخ سفر خود را مشخص نماید.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.