شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا یکی از قدم‌هایی است که بعد از اقدام به مهاجرت و برای شروع زندگی جدید در کشور کانادا باید بردارید. وقتی کانادا را برای زندگی یا تحصیل انتخاب می‌کنید، برای ساده‌تر شدن شرایط زندگی و نقل و انتقال پول‌هایتان مجبورید حساب بانکی باز کنید و باید از قوانین و شرایط افتتاح حساب بانکی برای مهاجران و شهروندان کانادایی مطلع باشید.

به همین منظور، ما سعی داریم در این مقاله ضمن معرفی انواع حساب بانکی در کانادا، تازه‌واردین و شهروندان مقیم کانادا را با شرایط افتتاح حساب در کانادا آشنا نماییم. با موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ همراه باشید.

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در کانادا

در صورت افتتاح حساب بانکی در کانادا، فرد متقاضی لازم است تا مدارکی را با خود به همراه داشته و به بانک مورد نظر ارائه دهد. این مدارک شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پاسپورت
  • کارت بیمه
  • کارت اقامت
  • کارت SIN
  • اجازه تحصیل
  • گواهی نامه رانندگی (کانادایی)

لازم به ذکر است که متقاضی در صورت همراه داشتن دو عدد از این مدارک می تواند جهت افتتاح حساب بانکی اقدام نماید.

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

با تهیه مدارک لازم، متقاضیان می‌توانند جهت افتتاح حساب بانکی اقدام کنند. البته ممکن است که ضمن ارائه مدارک ذکر شده در بالا، هر یک از بانک‌ها دارای الزامات و مدارک خاصی باشند که متقاضیان نیازمند ارائه آنها هستند. (مدارکی چون مجوز کار و یا تحصیل در کانادا، اقامت موقت و یا مجوز اقامت دائم کانادا.)

ضمنا، افتتاح حساب بانکی در کانادا نیز مستلزم داشتن یکسری شرایط خاص چون سن مناسب (حداقل ۱۸ سال) و ارائه آدرس مکان زندگی معتبر، به کارمندان بانک می‌باشد.

افتتاح حساب بانکی در کانادا

برای افتتاح حساب بانکی در کانادا، فرد باید علاوه بر ارائه مدارک شناسایی، با مراجعه حضوری یا تماس با شعب مورد نظر، وقتی را جهت انجام این کار بگیرد. (بهتر است که متقاضی قبل از افتتاح حساب بانکی، با ورود به وب سایت بانکها با شرایط و ارائه خدمات هر بانک آشنا شود.)

پس از افتتاح حساب بانکی، فرد متقاضی با دریافت یک دبیت کارت می تواند به تمامی خدمات مالی و بانکداری شعب و دستگاه‌های خود پرداز دسترسی داشته باشد.

همچنین برخی از بانک‌ها با ارائه کارت اعتباری، این امکان را برای فرد فراهم می‌نماید تا بدون نیاز به پول در حساب بانکی خود، تا حد مشخص شده‌ای با آن خرید و سپس وجه آن را به بانک پرداخت نماید.

نکات مهم جهت افتتاح حساب بانکی

برای باز کردن حساب بانکی بهتر است به موارد زیر توجه نمایید:

  • خدمات‌های بانک مورد نظر
  • میزان سود بانک
  • میزان هزینه ماهانه جهت حساب بانکی
  • دسترسی آسان به خودپرداز های بانکی در محدوده زندگی

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

داشتن حساب بانکی در کانادا برای گردشگران امکان‌پذیر است. برای افتتاح حساب با ویزای توریستی کانادا، افراد می‌توانند با همراه داشتن پاسپورت و مراجعه به یکی از شعب بانک‌های کانادا، جهت افتتاح حساب بانکی اقدام نمایند.

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

انواع حساب بانکی در کانادا

در حال حاضر نظام بانکداری کشور کانادا انواع مختلف حساب بانکی را با برخورداری از مزایای ویژه به شهروندان و مشتریان ارائه می‌دهد که در زیر به معرفی هر یک می پردازیم.

  • حساب بانکی Chequing account در کانادا (حساب در گردش)

Chequing account یکی از انواع حساب بانکی در کانادا می‌باشد که به فرد این امکان را می‌دهد تا به راحتی برای انجام کارهای روزانه، برداشت و خرید، از این حساب استفاده نماید. در واقع فرد با داشتن این حساب بانکی می تواند بطور مستقیم به پول‌های خود دسترسی داشته باشد.

لازم به ذکر است که افراد با داشتن این حساب بانکی کانادا، هیچ بهره ای را دریافت نخواهند کرد.

  • حساب بانکی CDN Saving account در کانادا (حساب دلار کانادا)

CDN Saving account از جمله حساب‌های بانکی پس انداز برای دلار کانادا می‌باشد که که درصد کمی سود را به مشتریان خواهد داد.

  • حساب بانکی USD Saving account در کانادا (حساب دلار آمریکا)

USD Saving account از جمله حساب‌های بانکی پس انداز با سود کم برای دلار آمریکا می‌باشد.

  • حساب بانکی Credit Card account در کانادا

Credit Card account نیز از دیگر حساب‌های بانکی مناسب جهت خریدهای روزانه و انجام کارها به صورت اینترنتی می‌باشد که لازم است افراد هر ماه بدهی خود را تا تاریخ مشخص شده پرداخت کنند چرا که در صورت عدم پرداخت علاوه بر بدهی، باید مبلغی نیز به عنوان جریمه پرداخت نمایند.

بانک‌های کانادا

امروزه در کشور کانادا ضمن وجود بانک‌های معتبر داخلی، موسسات مالی و اعتباری بسیاری نیز در این کشور مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مشتریان خود می‌باشند که در زیر می‌توانید با بزرگ‌ترین بانک‌های داخلی کانادا آشنا شوید.

  • رویال بانک (RBC-Royal Bank) – وبسایت: rbc.com
  • بانک گردشگری کانادا (TD-Toronto Dominion Bank) – وبسایت: td.com
  • بانک مونترال (BMO-Bank of Montreal) – وبسایت: bmo.com
  • بانک CIBC (Canadian Imperial Bank of Commercel) – وبسایت: cibc.com
  • بانک Scotia (Bank of Nova Scotial) – وبسایت: Scotiabank.com

لازم به ذکر است که با وجود قرار گرفتن شعبه‌هایی از بانک‌های ملت، ملی، تجارت و سپه ایران در برخی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و عربی، هیچ یک از بانک‌های ایرانی در کانادا شعبه ندارند. بنابراین برای افتتاح حساب بانکی در کانادا از ایران توصیه می‌کنیم از موسسات مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. 

خدمات اینترنتی بانک‌های کانادا

بانک‌های کانادا نیز با ارائه خدمات اینترنتی، دسترسی به حساب‌های بانکی را برای متقاضیان ساده‌تر کرده است.

بر اساس بانک‌های آنلاین در کانادا، متقاضیان می‌توانند تمام کارهای بانکی خود را با صرف زمان کمتری انجام دهند. به همین دلیل این بانک‌ها با انجام فرآیندهایی چون افتتاح حساب بانکی، تشکیل سپرده‌های پس‌اندازی با سود بالا، حساب‌های پس‌انداز بدون مالیات (TFSA)، حساب‌های مشترک Hybird و … بسیار مورد توجه متقاضیان قرار گرفته‌اند.

بدین منظور در زیر لیستی از بهترین بانک‌های آنلاین کانادا را جهت آشنایی معرفی کرده‌ایم

  • بانک آنلاین اسکوشیا (Scotiabank)
  • بانک تنجرین (Tangerine)
  • بانک آنلاین آر بی سی (RBC Royal Bank)
  • بانک آنلاین بی ام او (BMO Bank of Montréal)
  • بانک آنلاین تی دی (TD Canada Trust)
  • بانک آنلاین CIBC 
  • بانک آنلاین first Ontario
  • بانک Simplii Financial
افتتاح حساب در کانادا

مدت زمان افتتاح حساب در کانادا

با مراجعه به بانک و ارائه کامل مدارک لازم، متقاضیان می‌توانند با طی کردن مراحل بانکی، برای باز کردن حساب بانکی اقدام کنند این فرآیند ممکن است بلافاصله و یا تا چند روز بطور بیانجامد. با این حال پس از باز شدن حساب بانکی، می‌شود نسبت به فعال کردن debit card درخواست داده شود.

مالیات حساب بانکی در کانادا

باید توجه شود که بانک‌های کانادا پس از افتتاح حساب بانکی، برای نگهداری پول و یا انجام دادن عملیات بانکی بیش از حد مشخص شده در ماه، مبلغی را از حساب افراد کسر می‌کند.

نرخ سود بانک‌های کانادا

با توجه به این که بانک‌های کانادا نسبت به پول سرمایه‌گذاری شده در بانک، سود بسیار کمی (زیر ۲%) می‌دهند، حساب کردن روی سود بانکی در کانادا نمی‌تواند گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای سپرده‌گذاری سرمایه متقاضیان باشند.

بهره بانک‌های کانادا

بهره وام‌های بانکی در کانادا بسته به نوع پرداخت حساب، اعتبار افراد، شهروندان کانادا، شهروندان خارجی مقیم کانادا و تاریخ افتتاح حساب بانکی در کانادا متفاوت می‌باشد اما با این حال میزان این بهره بین ۵ الی ۱۵ درصد متغیر است.

البته باید توجه شود که بانک‌های کانادایی ضمن ارائه خدمات ویژه و رایگان، در مواقعی نیز جهت افتتاح حساب بانکی و یا صدور دسته چک، مبلغی را دریافت می‌نماید.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.