ارزیابی آنلاین درخواست نیروی کار کارفرمایان در کانادا

ارزیابی آنلاین درخواست نیروی کار کارفرمایان در کانادا

دولت کانادا در تلاش است تا درخواست نیروی کار کارفرمایان را به صورت آنلاین مورد ارزیابی قرار دهد. در حال حاضر کارفرمایانی که قصد استخدام متقاضیان ویزای کار کانادا (نیروی کار موقت خارجی) را دارند، می‌توانند از طریق یک پورتال آنلاین، برنامه ارزیابی تاثیرات بازار کار (LMIA) خود را مدیریت کنند.

این طرح جدید یک پروژه آزمایشی است که پس از درخواست‌های بسیار از سوی رهبران تجاری کانادا، برای بهبود روند فعلی LMIA برای کارفرمایان به اجرا در آمد.

این پورتال امکان دسترسی آنلاین برای مدیریت حساب، انجام معاملات و برقراری ارتباط با خدمات کانادا را برای کارفرمایان برنامه نیروی خارجی موقت (TFWP) فراهم می‌کند.

همچنین از طریق این پورتال کارفرمایان می‌توانند از همان اعتبار ورود به سیستم، برای دسترسی به بانک کار استفاده کنند.

استخدام کارگران موقت خارجی در کانادا

این پروسه شامل یک پرسشنامه الکترونیکی است که ضمن راهنمایی کاربران از طریق تکمیل برنامه LMIA، پیشرفت آنها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در واقع کاربران در این پروسه می‌توانند علاوه بر بارگذاری اسناد پشتیبانی، نامه‌های تصمیم‌گیری خدمات کانادا را مشاهده کنند و در هر بازه زمانی به برنامه LMIA ذخیره شده خود بازگردند.

استخدام کارگران موقت خارجی

جامعه تجارت کانادا سال‌ها است که خواستار کاهش مدت زمان بررسی و پردازش استخدام متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا از سوی دولت شده است، به گونه‌ای که دولت همواره شاهد ارائه توصیه‌های بی‌شماری جهت پیشرفت از سوی گروه‌های توسعه تجارت، همانند اتاق بازرگانی کانادا و فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) بوده است.

از جمله اولین تغییراتی که در سال ۲۰۱۷ از سوی اتاق بازرگانی کانادا به دولت فدرال مطرح شد، می‌توان به مدرن سازی برنامه ارزیابی تاثیرات بازار کار LMIA از طریق “افزایش میزان استفاده از برنامه‌های آنلاین به اشکال و فرم‌های ساده” اشاره کرد.

CFIB در گزارش منتشر شده طی ماه گذشته، در مورد میزان نگرانی خود از مشاغل کوچک و متوسط که با استخدام کارگران خارجی موقت از طریق پروسه TFWP فعالیت می‌کنند، سخن گفت.

Corinne Pohlmann در این گزارش این طرح را به‌ عنوان یکی از طولانی‌ترین، پیچیده‌ترین و گران‌ترین پروسه استخدامی” مطرح کرد.

سیستم آنلاین ارزیابی درخواست نیروی کار

وی همچنین به CIC News گفت که هنوز امکان پیشرفت در این زمینه بسیار است اما با این حال سیستم آنلاین در برخی از اخبار و موضوعات، عملکرد خوبی داشته است.

سیستم آنلاین ارزیابی درخواست نیروی کار

عدم استفاده از سیستم آنلاین، کارفرمایان را مانع از پیگیری و ردیابی برنامه‌های کاربردی می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا مدت زمان انتظار آنها بین سه تا دوازده ماه به طول بیانجامد.

به همین جهت وجود برنامه ارزیابی آنلاین درخواست بازار کار  LMIA برای کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی خارجی موقت را دارند بسیار ضروری است، چراکه این امر ثابت می‌کند تجارت کانادایی قبل از اینکه به دنبال استخدام نیروی کار خارجی باشد، بیشتر سعی در جذب و استخدام کارگران کانادایی را دارد.

پر کردن فرم و ارسال درخواست نیروی کار برای کارفرمایان کانادایی، در هر موقعیت و شرایطی، مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ دلار هزینه دارد؛ هزینه‌ای که حتی در صورت رد شدن درخواست نیز، قابل استرداد نیست.

همچنین از آنجایی که کارفرمایان قادر به دریافت علت رد شدن درخواست خود نیستند، نمی‌توانند اطمینان یابند که آیا درخواست‌شان ارزش ارسال مجدد دارد یا نه؟!

به همین جهت از نظر Pohlmann کاهش زمان انتظار و بهبود ارتباط، از مهم‌ترین تجدید نظرهایی است که دولت برای اجرای این طرح، به آن احتیاج دارد.

وی در نهایت افزود: “ما همواره در تلاشیم تا با بررسی کامل برنامه LMIA، اطمینان یابیم که دولت از نظر پاسخگویی و بازخورد، خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

اگر قصد مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم دارید، با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی